Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2014, 13:35
JoshStudie
JoshStudie is offline
Hoi allemaal,

Ik heb problemen met enkele berekeningen en die wil ik hieronder uiteenzetten.

28/-4= -7 en dat is makkelijk want -7x-4 = 28 maar als ik dan kijk naar de volgende berekening waar ik een getal moet invullen kom ik er niet uit: 33/ ... = -33

Dan heb je de volgende berekening 13 1/2 - ... x 1 1/2 = 4 1/2 maar hoe moet ik dit op mijn TI-84+ Texas Instruments invoeren? Dan gaat het mij vooral op het getal voor de breuk inclusief de teller en noemer die daarbij horen. Overigens kom ik ook niet uit de tweede berekening net omschreven.

Dan de berekening ..../14 = -3 waarbij ik -3/14 heb gedaan om tot de uitkomst te komen. Doe ik dit goed op deze manier? Ik kom op een getal van: -,21428...... en waarom staat er -, vóór?

Wie kan mij helpen? Heb al genoeg filmpjes gezien over het rekenapparaat maar uitgerekend dat wat ik bedoel kan ik niet vinden.

Groetjes,
Josh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2014, 14:00
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
28/-4= -7 en dat is makkelijk want -7x-4 = 28
Als we dat principe aanhouden, welke vermenigvuldiging hoort er dan bij 33/ ... = -33? Wat moet er dus op de puntjes staan?

Citaat:
Dan heb je de volgende berekening 13 1/2 - ... x 1 1/2 = 4 1/2 maar hoe moet ik dit op mijn TI-84+ Texas Instruments invoeren?
Wil je weten hoe je breuken invoert? Je kunt invoeren als 27/2 of als 13+1/2. Een TI-84 kan ook MathPrint aan, waarmee je breuken heel eenvoudig op deze manier kunt invoeren. Als jouw rekenmachine dit niet kan, dan moet je een update van het besturingssysteem installeren. Daar zijn wel wat video's van gemaakt.

Wil je overigens weten wat er op de puntjes moet staan in de gegeven vergelijking, dan kun je het beste eerst de vergelijking omschrijven. Als je met een TI-84 mag werken, dan zou je wel moeten weten hoe dat moet.

Citaat:
Dan de berekening ..../14 = -3 waarbij ik -3/14 heb gedaan om tot de uitkomst te komen. Doe ik dit goed op deze manier?
Nee. Welke vermenigvuldiging hoort erbij? Wat moet er dus op de puntjes staan?

Citaat:
waarom staat er -, vóór?
Je deelt een getal door een positief getal en het resultaat moet negatief zijn. Dan moet het getal dat je deelt negatief zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten