Ik hoop dat iemand zich in mijn probleem herkent, want ik heb zelf geen idee wat ik ermee moet aanvangen en de huisdokter neemt het volgens mij niet echt serieus, die zei dat ik gewoon regelmatig en voldoende moest eten.
Al een maand of drie (misschien langer, heb er aanvankelijk niet echt op gelet) heb ik wat problemen met eten: mijn hongergevoel bijvoorbeeld is in vergelijking met vroeger heel sterk verminderd. Vroeger at ik als een paard en kon er makkelijk een tweede of zelfs derde volgeschept bord bij, tegenwoordig voel ik me zodra ik iets gegeten heb ontzettend vol en opgeblazen. Het voelt soms wel alsof ik een hele weekvoorraad op heb, hoewel mijn porties een normale grootte hebben en ik ook geen tweede keer opschep. Het wil zelfs gebeuren als ik alleen maar een appel opheb. Het doet geen pijn ofzo en ik heb behalve dat opgezwollen gevoel geen lichamelijke klachten, maar het heeft mijn zin in eten wel sterk doen afnemen; mijn porties zijn een stuk kleiner geworden, ik moet mezelf soms dwingen iets te eten om toch genoeg binnen te krijgen op een dag, en moet opletten dat ik niet gewoonweg vergeet te eten.
Nog iets is dat ik parallel met dit probleem steeds meer dorst ben beginnen krijgen. Waar ik vroeger veel te weinig dronk (misschien 2 glazen water per dag), klok ik nu met gemak 4 à 5 liter weg. Er moet misschien bij gezegd worden dat 1 of 2 liter daarvan groene thee is, wat vochtafdrijvend werkt, en ik drink 's ochtends ook een grote kop koffie - maar dan nog. Dit is nogal lastig in situaties waar je niet even een glas water kan gaan halen. Nou moet ik niet om de haverklap plassen, wat bij diabetes dacht ik wel het geval is, dus dat is gelukkig niet zo'n punt.
Ik eet eigenlijk heel gezond, kook alles zelf en vers, veel groenten, gebruik weinig tot geen zout in mijn eten, drink geen frisdranken, alcohol doe ik ook maar eens om de twee weken - daar zou het niet aan mogen liggen, toch?
Herkent iemand dit of heeft iemand tips voor me?
|