Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2014, 19:09
Jamdey
Jamdey is offline
Heeuyy,

Ik ben nu over naar 3VWO+ en moet nu een profiel gaan kiezen,
ik heb al wel een idee wat ik ga kiezen, NG met natuurkunde, of NT met biologie,
nu komt het grote probleem dan... ik ben goed in wiskunde- ik ben met een 9,1 overgegaan- maar ik weet niet of Wisk D wel ergens goed voor is, en zoja, zou het dan helpen met een studie in de (Bio)Medische richting??, of kan ik beter aardrijkskunde ofzo kiezen??

Nu ik toch bezig ben, wie weet waar je het best Geneeskunde kan studeren?, momenteel lijkt Geneeskunde mij het leukst, maar ik weet nog niets over andere studies...

Wees mijn redder in nood..,

Jamdey
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2014, 20:47
Pluis
Pluis is offline
Welke wiskundesoort je hebt maakt voor geneeskunde niet zoveel uit. Dus wat betreft wiskunde moet je vooral kiezen wat jou het leukst lijkt.

Ik heb geneeskunde gestudeerd in Groningen en ik vond het een prima studie en ik houd van de stad <3. Maar eigenlijk staat elke universiteit in Nederland waar je geneeskunde kunt studeren prima aangeschreven (Groningen, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Nijmegen, Leiden en Maastricht). Ik zou ook vooral kijken naar de stad die jou het leukst lijkt. Als je echt geneeskunde wilt studeren moet je (helaas) ook vast nadenken over de decentrale selectie, want die procedure is niet overal hetzelfde. Voor sommige steden moet je zelfs al een soort van CV opbouwen (wat ik persoonlijk enorme onzin vind want hoeveel CV kan iemand van 17 nou hebben opgebouwd), anderen kijken meer naar je motivatiebrief en hoe je het doet op de testen die ze verzinnen.
Oud 02-09-2014, 21:23
Durian
Durian is offline
Volgens mij is wiskunde B verplicht voor geneeskunde?
Oud 02-09-2014, 21:32
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
ik weet niet of Wisk D wel ergens goed voor is
Wiskunde D biedt verdieping en verbreding bij wiskunde B. Het vak is voor geen enkele studie verplicht, maar het kan je wel helpen als je een exacte studie gaat volgen. Is aardrijkskunde wel ergens goed voor? Of de andere vakken die je volgt? Ik denk niet dat het voor geneeskunde uitmaakt of je wiskunde D of aardrijkskunde kiest. Kies wat je leuk lijkt.

Citaat:
Volgens mij is wiskunde B verplicht voor geneeskunde?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2014, 18:57
Durian
Durian is offline
Denk dat ik trouwens ook geneeskunde ga studeren. Het is de enige studie waar ik 100% voor zou gaan. Ik heb een NT profiel met informatica, biologie en duits, maar ben eigenlijk niet heel technisch ingesteld dus TU zou niks voor mij zijn.
Oud 11-09-2014, 20:22
Pluis
Pluis is offline
voor geneeskunde mag je tegenwoordig dacht ik een willekeurig wiskundevak doen. Die B-verplichting is er volgens mij af.
Reageren

Regels voor berichten