Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2014, 11:03
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb een beetje kledingstress. Ik ben uitgenodigd voor een bruiloft, over twee weken. Voor overdag is de dresscode tenue de ville en 's avonds cocktail (liefst nog met een hollands of amerikaans tintje). Ik heb werkelijk geen idee wat ik aan moet. Ik heb de regels omtrent de dresscodes inmiddels opgezocht. Mijn punt is, ik heb niet super veel geld, ik heb niet echt iets in de kast liggen wat aan de voorschriften voldoet, ik heb geen energie om lang te gaan shoppen en voornamelijk, ik heb geen idee wat ik zou willen shoppen. Ik ben absoluut geen type voor een mantelpakje, dus dat valt sowieso al af. Hebben jullie tips voor wat leuk zou zijn en naar welke winkels ik zou kunnen gaan? Oh en online shoppen vind ik voor broeken en jurken en schoenen een beetje tricky, voor shirtjes en dergelijken is het prima. Ik ben vrij fors en vaak pas ik de grootste maat in een winkel niet (hoewel ik wel weer wat ben afgevallen de laatste tijd, dus misschien past het nu wel?). Shirtjes en dergelijken is vaak geen probleem in die winkels, het zijn vooral de broeken die vaak niet goed passen. Oh en met schoenen heb ik ook een probleem. Ik kan niet goed lopen dus alles met hakken valt af + ik heb maat 42/43. Help?
Oud 18-08-2014, 10:00
Hazel
Hazel is offline
Bestel wat online? Bij hm of asos.com of Junarose? Hebben allemaal een grote matencollectie. Qua schoenen kun je gewoon nette schoenen zonder hak aandoen.

Zelf zou ik kiezen voor een kokerrok en een net shirt/blouse en een blazer. Voor de cocktaildresscode zou je een jurk kunnen kopen. Inderdaad lastig bij online bestellen, maar als je op tijd bent kun je het omruilen in de winkel of terugsturen.

Oud 18-08-2014, 22:23
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik zie mezelf niet echt in een kokerrok geloof ik. Maar misschien kan een nette broek ook? Zoiets als dit:

En dan met een blouse en een blazer. En ballerina's. Misschien heb ik nog wel een jurkje voor cocktail
Oud 19-08-2014, 08:00
Verwijderd
Volgens mij mag een pantalon met blazer ook voor vrouwen bij tenue de ville, ja
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 11:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had bij een bruiloft met dresscode tenue de ville ook gewoon een nette broek met een blousje en een jasje aan. Met een broek heb je ook minder gedoe met schoenen. Ballerina's kunnen prima. Ik had wel pumps met een bandje.

Er is hier ook nog wel een topic van mij over die bruiloft.
Oud 21-08-2014, 20:14
igfy
igfy is offline
Als je er niet te veel geld aan wilt uitgeven zou je ook bij de zakelijke afdeling van de H&M kunnen kijken. Ik koop er ook wel eens een pantalon of colbertje. De kwaliteit is natuurlijk minder dan als je het bij een duurdere winkel koopt, maar als je het later toch niet aantrekt maakt dat ook minder uit denk ik.

Als je voor cocktail ook nog iets moet kopen zou ik gewoon een vrij simpel jurkje nemen dat je later ook nog aan kan trekken (Little black dress, oid).
Oud 21-08-2014, 20:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
H&M heeft voor weinig geld ook leuke jurkjes. M'n schoonzusje had daar ook iets gekocht laatst voor een bruiloft. Ik vind een zwart jurkje voor een bruiloft trouwens meestal minder geslaagd. Ik had de laatste keer bij de H&M een topje met van die kreukels erin gekocht en een simpel rokje bij de Hema, was voor 25-30 euro klaar en beide dingen zal ik afzonderlijk vaker dragen dan een jurkje denk ik.
Oud 22-08-2014, 18:59
Verwijderd
Bonprix heeft 100 keer leukere jurken dan de h&m vind ik. Kijk daar even, voor 30 euro een super leuk jurkje!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 19:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stylefruits zie ik vaak voorbij komen op Facebook met leuke jurkjes en die zijn ook niet zo duur.
Oud 06-09-2014, 15:19
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
uiteindelijk werd het:

En voor cocktail had ik nog een jurkje Was een geslaagd feestje!
Oud 07-09-2014, 14:48
Miekje*
Miekje* is offline
Mooi setje, Snebbel
Oud 11-09-2014, 20:35
igfy
igfy is offline
Leuk! Die pantalon heb ik trouwen ook
Reageren

Regels voor berichten