Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2014, 15:06
biokip
biokip is offline
Ik heb een ontzettend vervelende tik en ik kom er niet vanaf
Als ik me verveel of tv kijk lees etc trek ik me wenkbrauw haren eruit of draai ik met me vinger erover en daar brekend ze van of ik heb gewoon halve wenkbrauwen en het groeit nu nog trug maar als ik door ga is de kans groot dat het stopt met groeien heeft iemand een tip hoe ik hier van af kan komen of afleiding kan zoeken ik probeer al afleiding met me vinger toppen te zoeken maar dat is geen suc6 iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2014, 13:24
Verwijderd
Vingers amputeren.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2014, 17:18
hitz0r
hitz0r is offline
Duct tape over je wenkbrauwen plakken zodat je er niet aan kan pulken.
Oud 04-11-2014, 20:28
Pluis
Pluis is offline
Probeer eens te wachten voor je gaat pulken. Dus stel je zit op de bank en je hebt die behoefte, tel dan eens tot 20 voordat je mag beginnen. En die wachttijd maak je steeds ietsje langer. Als de tijd om is, denk dan nog eens na: heb ik nog wel behoefte om aan mijn wenkbrauwen te pulken? of heb ik het nog steeds? Het kost tijd en discipline, maar het helpt wel. Uiteindelijk is namelijk die behoefte niet meer zo groot, en dan kan je het best laten. Jezelf belonen als je een uur op de bank zit zonder te pulken kan bijvoorbeeld ook helpen.
Als je het onbewust doet, kun je ook de mensen om je heen vertellen dat ze erop letten. Bijvoorbeeld dat je ouders/broertjes/zusjes zeggen: "je pulkt". En als ze dat zeggen begin je met tellen.
Oud 04-11-2014, 20:52
Elin3
Elin3 is offline
Probeer je handen bezig te houden. Ga bijvoorbeeld vingerhaken, vingeroefeningen doen of neem een knuffelbaar huisdier op schoot. Als je handen bezig zijn ga je minder snel plukken, lijkt mij.
Oud 04-11-2014, 21:57
Verwijderd
Je kunt ook vingerhoedjes op je vingers doen als je of de bank zit. Zo word je je bewuster wanneer je wilt plukken, want: het kan op dat moment gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 21:06
Jus00
Jus00 is offline
Citaat:
Je kunt ook vingerhoedjes op je vingers doen als je of de bank zit. Zo word je je bewuster wanneer je wilt plukken, want: het kan op dat moment gewoon niet.

WHAHAHAHA LOL
oke nu serieus
wat pluis zei ja, en als dat niet lukt dan een elastiekje om je arm. Als je het wilt doen 'sla' je met het elastiekje tegen de pols (lanceren zeg maar) en na verloop van tijd ga je dat pulken associeren met pijn en stop je! Tenminste, bij veel mensen werkt het. Niet bij iedereen.

:
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 18:15
Verwijderd
Lukt het onderdrukken? Probeer je je ervan bewust te zijn.

Maar in het ergste geval is het een blijvende tic, dat is niet met zekerheid te stellen, aangezien ieder mens een (klein, tijdelijk) ticje heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 18:21
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Lukt het onderdrukken? Probeer je je ervan bewust te zijn.

Maar in het ergste geval is het een blijvende tic, dat is niet met zekerheid te stellen, aangezien ieder mens een (klein, tijdelijk) ticje heeft.
De meeste kinderen groeien over hun tics heen hoor. het is alleen uit zijn verhaal niet zo goed af te leiden of het een bewuste of onbewuste actie is.
Oud 10-11-2014, 18:44
Verwijderd
Citaat:
De meeste kinderen groeien over hun tics heen hoor. het is alleen uit zijn verhaal niet zo goed af te leiden of het een bewuste of onbewuste actie is.
Zomaar je wenkbrauwen (bij verveling, rustige situaties) eruit trekken lijkt me eerder een onbewuste actie, mocht het bewust zijn, dan is het mogelijk om het te stoppen voordat de actie wordt uitgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 19:40
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Zomaar je wenkbrauwen (bij verveling, rustige situaties) eruit trekken lijkt me eerder een onbewuste actie, mocht het bewust zijn, dan is het mogelijk om het te stoppen voordat de actie wordt uitgevoerd.
nee, als het een dwanghandeling is (en dan hebben we het dus niet meer over een ticstoornis maar meer iets in de richting van OCD) dan kun je daar niet zomaar mee stoppen, zelfs niet als je het "bewust" doet.
Oud 11-11-2014, 23:14
Robert-LHC
Robert-LHC is offline
Wanneer doe je het niet? Bekijk wat aan deze momenten anders is t.o.v. wanneer je het wél doet.
Oud 20-11-2014, 00:59
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Vraag aan je huisarts of medicatie (SSRI) kan helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten