Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2014, 16:50
kappakeepo
kappakeepo is offline
Hallo allemaal,

Op school gebruiken wij een methode waar je oefenvragen kan maken op internet. Daarna zal er een toets worden gemaakt, die bestaat uit de oefenvragen. Je krijgt niet alle oefenvragen, maar je kan er wel een paar goed hebben.

Na een minuutje googlen ben ik uitgekomen op een bestand met alle vragen erin, per hoofdstuk. Deze zullen in het tentamen komen en als ik deze uit mijn hoofd leer haal ik een 10. Toch vraag ik mij af of dit onder fraude wordt verstaan, een bestand van de uitgever zelf, niet beveiligd en makkelijk te vinden. Nergens ingebroken dus en voor iedereen bereikbaar. Het zijn wel mogelijke tentamenvragen, en onder het kopje fraude staat er ook "zich voor de datum of het tijdstip waarop het tentamen zal plaatsvinden, in het bezit stellen van de opgaven van het desbetreffende tentamen; "

Enig idee wat ik hiermee aanmoet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2014, 16:54
Verwijderd
Er niet op een forum mee te koop lopen, dat ten eerste.

Ten tweede, het scheelt nogal voor welk vak het is. Stel het is geschiedenis, als je alle vragen per hoofdstuk uit je hoofd leert, dan weet je effectief waarschijnlijk even veel als dat je alle hoofdstukken uit je hoofd zou hebben geleerd. Dan maakt het weinig uit voor jezelf, het is niet dat je nu een voordeeltje hebt maar dat je later achter de feiten aan loopt. Maar stel is het bijvoorbeeld wiskunde, en je hebt geen idee hoe de antwoorden tot stand komen maar hebt ze gewoon uit het hoofd geleerd, dan kom je bij een volgend proefwerk waarschijnlijk in de problemen.

dus, voor welk vak is het?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 16:55
kappakeepo
kappakeepo is offline
Ik heb expres er geen details bij gezet .
Het is een theorievak. Dus opzich is alles wel te achterhalen als ik leer.

Maar wordt dit verstaan onder fraude? het is bijna gegeven. Overigens is het ook geen middelbare school meer, dus ze zullen wel wat strenger zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 17:01
Verwijderd
Als je met een theorievak bedoelt dat het geen formules of verbanden snappen is, maar gewoon dingen uit het hoofd leren, dan heb je er dus zelf in ieder geval geen last van als je de vragen leert. Tegelijkertijd betekent het waarschijnlijk dat je even veel tijd kwijt zou zijn als je de stof gewoon zou leren. Helemaal omdat je nu tijd zit te verdoen met op internet vragen of iets wel of niet frauderen is.

Ik heb geen idee wat je school precies verstaat onder fraude. Het is geen fraude in de zin van dat je ergens gehackt of ingebroken hebt om achter deze vragen te komen, ze stonden gewoon op internet, dat kan niemand jou verwijten. Maar tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat als ze hier achter komen, ze het tentamen ongeldig verklaren. Dat zou ook kut zijn. Dus je hebt twee opties: of het zo snel mogelijk tegen school zeggen, dan is het jouw probleem niet meer, of het tegen niemand, niemand, niemand anders zeggen en er zelf je voordeel mee doen. Als je het aan een andere leerling vertelt dan is de kans groot dat iemand achteraf zijn bek open gaat trekken en dat is nu net wat je niet wilt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 17:03
kappakeepo
kappakeepo is offline
Toets is pas over 8 weken, dus leren hoef ik gelukkig nog niet.

Bedankt voor de info
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten