Als je met een theorievak bedoelt dat het geen formules of verbanden snappen is, maar gewoon dingen uit het hoofd leren, dan heb je er dus zelf in ieder geval geen last van als je de vragen leert. Tegelijkertijd betekent het waarschijnlijk dat je even veel tijd kwijt zou zijn als je de stof gewoon zou leren. Helemaal omdat je nu tijd zit te verdoen met op internet vragen of iets wel of niet frauderen is.
Ik heb geen idee wat je school precies verstaat onder fraude. Het is geen fraude in de zin van dat je ergens gehackt of ingebroken hebt om achter deze vragen te komen, ze stonden gewoon op internet, dat kan niemand jou verwijten. Maar tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat als ze hier achter komen, ze het tentamen ongeldig verklaren. Dat zou ook kut zijn. Dus je hebt twee opties: of het zo snel mogelijk tegen school zeggen, dan is het jouw probleem niet meer, of het tegen niemand, niemand, niemand anders zeggen en er zelf je voordeel mee doen. Als je het aan een andere leerling vertelt dan is de kans groot dat iemand achteraf zijn bek open gaat trekken en dat is nu net wat je niet wilt.
|