Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2014, 22:13
Izaahization
Izaahization is offline
Hallo lieve mensen, ik heb zo'n 1,5 een slotjes beugel met elastiekjes. Ik had 8 mm overbeet en nu pas 5mm overbeet. Ik heb namelijk als ik eerlijk ben niet goed mijn elastiekjes gedragen, maar nu doe ik dat Zeker wel. Ook heb ik een buitenboord beugel gekregen van mijn ortho. Ik snap eigenlijk niet waarom dat is want mn tanden staan gewoon recht, en volgensmij is een buitenbeugel om ruimte te maken voor tanden en niet om een overbeet te verhelpen?
Om een overbeet te verhelpen zijn toch elastiekjes of zo'n blok beugel nodig?
Weet iemand et, anders zet mn ortho me
Behoorlijk af!!!

Xxx
Oud 14-11-2014, 06:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Google:
Een buitenboord beugel wordt vastgemaakt aan twee ringentjes die op de eerste grote kiezen in de bovenkaak zijn vastgezet. Het doel van een buitenboord kan zijn het naar achteren duwen van de kiezen waaraan de beugel wordt vastgemaakt of het voorkomen dat deze kiezen naar voren schuiven. Het kan ook zijn dat het doel van de buitenboord meer ligt op het proberen te voorkomen dat de bovenkaak (teveel) naar voren groeit.

Overigens zou ik er gewoon op vertrouwen dat je ortho weet wat hij doet, hij heeft er voor geleerd. En als zoiets onduidelijk is, kun je ook gerust om verheldering vragen, zo van "goh, ik snap het niet zo goed, ik dacht dat een blokbeugel voor een overbeet was, waarom krijg ik nu een buitenboord?" Hij zal echt niet geheimzinnig doen hoor
Oud 14-11-2014, 06:36
Verwijderd
Typisch. De instructies niet volgen (elastiekjes) en tegelijkertijd klagen/denken dat de ortho je afzet.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2014, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Typisch. De instructies niet volgen (elastiekjes) en tegelijkertijd klagen/denken dat de ortho je afzet.
Ik lees nergens dat ze klaagt/denkt dat de ortho haar afzet hoor.. Ze vraagt zich gewoon iets af. En dat van die instructies niet opvolgen is idd niet zo handig.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2014, 06:57
Verwijderd
Citaat:
Ik lees nergens dat ze klaagt/denkt dat de ortho haar afzet hoor.
Dat is omdat je niet goed leest.
Citaat:
anders zet mn ortho me Behoorlijk af!!!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2014, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Dat is omdat je niet goed leest.

Oeps! Excuus.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2014, 01:03
Biggers
Biggers is offline
Een overbeet heeft met je kaak te maken, niet alleen de stand van je tanden. De overbeet komt wél voort uit de stand van je tanden. Als je al tijden lang verkeerd je tanden op elkaar hebt staan (doordat je tanden scheef staan) gaat je kaak ook anders groeien. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog in de groei ben, is dit nog te corrigeren met een beugel omdat je kaak dan nog recht kan groeien. Mocht je ouder worden en de instructies niet opvolgen, zul je aan een operatie moeten, als je een recht gebit willen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2014, 19:57
Tink*
Tink* is offline
Als je sneller van je beugel af wilt, zou ik die elastiekjes maar trouw dragen. Gelukkig ga je dat doen! Buitenboordbeugel is vaak voor je kaakstand. Vraag het je ortho waar het precies voor is. Hij/zij is daarvoor! Het zou gek zijn als er vanalles in jouw mond gebeurt en jij niet weet wat en waarom.
Oud 17-11-2014, 22:46
Verwijderd
Ik heb ook een buitenboordbeugel gehad (in combi met een blokjesbeugel met elastiekjes) voor mijn overbeet. Bij mij hielp het goed, ik heb nu geen overbeet meer maar alles staat keurig recht.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten