Worden je schildklierwaardes nog regelmatig gecheckt? Want als te weinig schildklierhormoon in je bloed hebt kun je je ook somber gaan voelen.
Verder zou je kunnen overwegen om een pruik aan te schaffen (wordt denk ik ook vergoed), hoewel ik het ook goed zou kunnen begrijpen als je dat niet wil. Je wil tenslotte gewoon geaccepteerd worden zoals je bent. Ik ken iemand (vage bekende) met dezelfde haarziekte als jij en zij heeft wel een pruik, maar dat valt niet op vind ik. Maar goed, ik weet ook niet wat ik zou doen in jouw situatie.
In ieder geval goed dat je met de schoolmaatschappelijk werkster in gesprek bent

Zoals daantje ook al zegt: geef het wat tijd. Ik snap heel goed dat je het liefst per direct van je nare gevoel af bent, maar zo werkt het helaas niet. Dat je erover praat lijkt me een heel goede stap. Zet jezelf niet meteen weg als egoïstisch, daar help je jezelf niet mee en bovendien heb je het recht om nu jezelf wat extra aandacht te geven. Je gaat door een moeilijke periode en dan heb je al je energie nodig om jezelf weer op de rit te krijgen.
Heb je buiten de maatschappelijk werkster nog mensen met wie je goed kunt praten? Praten zal niet direct je problemen oplossen, maar het kan wel wat lucht geven.
Sterkte en succes in ieder geval!