Advertentie | |
|
![]() |
|
I.m.o. kan de overheid beter de kwaliteit van de uren verhogen dan de kwantiteit!
Toch denk ik dat een brede basis nuttig is. Ik ben meer exact georiënteerd en anders had ik nooit Duits geleerd (wat ik na een paar jaar ineens toch heel leuk vond) of aardrijkskunde. Dan had ik een veel incompleter wereldbeeld. Door aardrijkskunde, wat niets met mijn huidige studie te maken heeft, snap ik bepaalde ontwikkelingen in het nieuws of ik mijn vakgebied (outsourcing naar India bijvoorbeeld) veel beter ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Toen ik in (ik denk) 3 of 4 vwo zat, is er geexperimenteerd met zelfstudie uren. Van elk vak had je één of meerdere uren gewoon vast ingepland les en verder had je iets van 10-15 uur die je zelf in kon delen. Zo kon je extra uitleg krijgen voor de vakken waar je minder goed in was of vast huiswerk maken of iets voorbereiden met klasgenoten. Ik vond het best handig maar het was lastig te plannen omdat er natuurlijk een maximum per lokaal/docent is en als iedereen ineens extra wiskunde uitleg wil over 5 verschillende onderwerpen en niemand extra uitleg Frans, dan is dat niet echt haalbaar. Het is toen weer afgeschaft maar het idee is op zich prima vind ik. Daarnaast moet je natuurlijk wel landelijk eindexamen doen en aan de eindexameneisen voldoen dus de stof veranderd niet, alleen de tijd die je eraan besteed is flexibel.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Als je al vergeten bent dat de Republiek der Verenigde Nederlanden in 1795 ophield te bestaan, hoe weet je het dan nog?
Scholieren hebben meer dan genoeg vrije tijd, die ze naar hartelust kunnen besteden aan zich verdiepen in hun eventuele vervolgopleiding. Daarnaast is allerminst duidelijk dat die uren zelfstudie nuttig gebruikt zouden worden, ik zou ze zelf waarschijnlijk hebben besteed aan gamen e.d. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Met dergelijke argumentatie kan je wel gewoon het hele idee van school afschaffen. Citaat:
Citaat:
Als scholieren echt zo graag zichzelf willen ontplooien naast de standaard-schooluren kunnen ze dat natuurlijk gewoon in hun vrije tijd doen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
ARTistiek |
Outlaw pony :p David | 30 | 28-02-2004 22:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedichten voor mijn internet liefde... Nientjuh087 | 6 | 14-01-2004 17:17 | |
Verhalen & Gedichten |
You Cinamon | 3 | 30-08-2003 00:47 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje voor nederlands :D Verwijderd | 5 | 23-06-2002 17:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin van mijn boek, dat nu bij een uitgeverij ligt!!! Anne | 21 | 24-09-2001 12:36 |