Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2014, 20:34
Lopertje12
Lopertje12 is offline
Ik heb een zeer slecht rapport gehad en de school raad raad aan dat ik naar een school moet gaan en volwassenenonderwijs moet volgen(ik ben bijna 18)

ik ben niet echt het type dat veel praat of zich gemakkelijk voelt rond mensen
Nu krijg ik noch wel een kans maar daar geloof ik niet in, ik volg itc en kan echt niet programmeren, het is gw te moeilijk ( het is trouwens een hoofdvak)

heeft iemand advies die het zelfde heeft meegemaakt ?
Ik kan echt niet stoppen met erover te denken, ik word er zot van
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2014, 21:50
bloodyb
bloodyb is offline
Waarom doe je een ITC-opleiding als je niet kunt programmeren?
Oud 27-11-2014, 07:18
Verwijderd
Citaat:
Waarom doe je een ITC-opleiding als je niet kunt programmeren?
Wat een rare vraag, om het te leren natuurlijk. Daar bestaan opleidingen voor.

TS, zijn er geen andere opties? Een opleiding die je beter ligt, bijvoorbeeld? Praat er eens over met je mentor of decaan.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2014, 10:28
Verwijderd
Volwassenenonderwijs is veel beter dan regulier onderwijs. Verder zie ik het probleem niet zo?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2014, 16:08
Lopertje12
Lopertje12 is offline
Citaat:
Volwassenenonderwijs is veel beter dan regulier onderwijs. Verder zie ik het probleem niet zo?
Heb je al volwassenenonderwijs gevolgd ? zo ja, kun je er wat meer over vertellen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2014, 16:11
Elin3
Elin3 is offline
Volwassenenonderwijs vraagt ook meer zelfdiscipline, dat kan voor sommigen een valkuil zijn.
Oud 27-11-2014, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Heb je al volwassenenonderwijs gevolgd ? zo ja, kun je er wat meer over vertellen?
Ja. Het is hetzelfde als een normale school maar een hoop nutteloze vakken zoals handvaardigheid en godsdienst zijn eruit gefilterd. "Volwassenen" zitten er nauwelijks, het zijn voornamelijk scholieren die om wat voor reden dan ook niet verder kunnen/willen op hun oude school maar toch hun diploma binnen willen halen.

Je krijgt wat meer vrijheid, zo kun je een bepaald aantal lessen missen en staan docenten er sneller voor open om je wat meer tijd te gunnen als je daar een goede reden voor hebt. Sommige lessen heb ik eigenlijk nauwelijks bezocht omdat ik toch goede cijfers haalde voor die vakken en dan maakt het die leraren niet zoveel uit of je wel of niet aanwezig bent. Let wel dat dit afhankelijk is van de docenten, niet iedereen zal je zoveel vrijheid geven.

Maar inderdaad, discipline is wel vereist door die vrijheid. Je wordt nog steeds even hard afgerekend op onvoldoendes en als je dan ook nog eens te weinig voor de lessen verschijnt lig je er gewoon uit en mag je niet meer verder.

Op wat voor school zit je en waar is ICT dan een hoofdvak van? Is dat gewoon middelbaar onderwijs?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten