Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2014, 16:22
karimnl024
karimnl024 is offline
verwijderen

Laatst gewijzigd op 27-02-2015 om 17:26. Reden: verwijderen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2014, 16:36
Elin3
Elin3 is offline
Je kunt je Havo afmaken, dan HBO informatica doen (gewoon één jaar, je propedeuse halen) en dan doorstromen naar de universiteit.
Je kunt ook overleggen met je mentor of decaan en eventueel met de mensen van de school waar je dan naar toe zou willen of er een mogelijkheid is om van 3 havo naar 4 vwo te gaan.
Oud 09-12-2014, 16:42
karimnl024
karimnl024 is offline
Citaat:
Je kunt je Havo afmaken, dan HBO informatica doen (gewoon één jaar, je propedeuse halen) en dan doorstromen naar de universiteit.
Je kunt ook overleggen met je mentor of decaan en eventueel met de mensen van de school waar je dan naar toe zou willen of er een mogelijkheid is om van 3 havo naar 4 vwo te gaan.
Wiskunde B op havo niveau zal voldoen op het HBO, maar hoe zit dat op de universiteit? Ik had stukjes gelezen dat dit wel kon, maar dat je moest kunnen aantonen dat je wiskunde niveau ongeveer gelijk is aan dat van 6 vwo. Is het mogelijk om alleen dit vak te leren op vwo niveau?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2014, 16:46
-Marleen
-Marleen is offline
Zo weinig vakken?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2014, 20:21
Elin3
Elin3 is offline
Je propedeuse moet in principe toegang geven tot de universiteit. Vraag dit eventueel na bij je decaan die hoort dat te weten.
Oud 10-12-2014, 08:21
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Je propedeuse moet in principe toegang geven tot de universiteit. Vraag dit eventueel na bij je decaan die hoort dat te weten.
Dit is vaak niet (meer) zo. Beta-studies op de universiteit vereisen vaak HBO-propedeuse + VWO-staatsexamen wiskunde-B (soms volstaat -A) en natuurkunde.

Verder is dit inderdaad een kwestie die je moet bespreken met je decaan/mentor/afdelingsdirecteur. Overgangsregels etc. verschillen namelijk per school: hier zijn op een enkele uitzondering na geen landelijke regels voor.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2014, 20:40
dgw_scholieren
dgw_scholieren is offline
hoooi

dit hoort niet echt bij het onderwerp waar jullie mee bezig zijn
maar ik vroeg me af jullie een enquête voor wiskunde voor mij willen invullen zodat ik die gegevens weer kan bewerken alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 19-12-2014, 16:39
karimnl024
karimnl024 is offline
Citaat:
Dit is vaak niet (meer) zo. Beta-studies op de universiteit vereisen vaak HBO-propedeuse + VWO-staatsexamen wiskunde-B (soms volstaat -A) en natuurkunde.

Verder is dit inderdaad een kwestie die je moet bespreken met je decaan/mentor/afdelingsdirecteur. Overgangsregels etc. verschillen namelijk per school: hier zijn op een enkele uitzondering na geen landelijke regels voor.
Mijn school biedt helaas geen vwo aan, dus dan moet ik na een andere school.. Ik vroeg me af of dit de moeite waard is. Op mijn school mag ik ook maar 8 vakken kiezen (ik wil NT + economie en Duits = 9 vakken dus ik moet economie of Duits laten op offeren). Is vwo (vavo?) ook toegankelijk voor hen die een havo diploma hebben zonder vreemde taal?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2014, 17:06
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mijn school biedt helaas geen vwo aan, dus dan moet ik na een andere school.. Ik vroeg me af of dit de moeite waard is. Op mijn school mag ik ook maar 8 vakken kiezen (ik wil NT + economie en Duits = 9 vakken dus ik moet economie of Duits laten op offeren). Is vwo (vavo?) ook toegankelijk voor hen die een havo diploma hebben zonder vreemde taal?
Probleem is dat op het VWO, ook in de natuurprofielen, een tweede moderne vreemde taal (naast Engels dus) verplicht is. Volgens mij zul je meestal wel worden toegelaten, maar je zult dan wel bijv. moeten aantonen (instaptoets of iets dergelijks) dat je Duits of Frans ongeveer op Havo-5 niveau is. Dit vereist zelfstudie en/of een schakelcursus.

Het beste kun je even informeren bij een Vavo bij je in de buurt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten