Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2014, 14:57
R-R
R-R is offline
Ik heb gister een hoop problemen gehad op school,

Ik zat met mijn oortjes uit mijn t-shirt in de klas, dat was op het eerste moment geen probleem, en de docent in kwestie zei ook niks van: Joh, doe die oortjes even weg.
Daarna zitten we een opdracht na te kijken, en ik moet antwoord geven op die vraag, en na de vraag om antwoord zegt hij ook: en zometeen je mobiel inleveren, toen maakte ik daar geen probleem van, maar tegen het eind van de les zei deze docent dat ik naar hem toe moest komen, en mijn mobiel moest inleveren, omdat ik schijnbaar muziek zat te luisteren! Dit was niet het geval, dus weigerde ik hem in te leveren, en nu heeft de docent, mij gezegd dat ik de rest van het jaar zijn les niet meer in mag, zover ik weet ,ag dit niet, een leerling heeft recht op onderwijs.

Dus mijn vraag is: mag een docent je weigeren les te geven een heel jaar lang, en mag je weigeren je telefoon in te leveren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2014, 15:37
Verwijderd
Het zal allemaal wel loslopen. Gewoon je excuses aanbieden, nogmaals zweren dat je geen muziek luisterde en niet meer met je oortjes in de les zitten. Het is allemaal zo makkelijk te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2014, 15:44
R-R
R-R is offline
Dat heb ik ook allemaal gezegd, maar hij zegt je doet 't maar.
Ik lever maandag mijn mobiel in voor een dag, lekker kort dagje dan, en hoop dat ik daar geen gezeur meer over krijg.
En ik zla hem dan ook wijzen op het feit dat hij me de les niet het hele jaar mag weigeren, jammegenoeg aan de ene kant...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2014, 18:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je leraar is een zeurpiet, maar het heeft weinig zin om problemen te gaan zoeken. Dus inderdaad wat Reverend zegt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2014, 00:35
Biggers
Biggers is offline
In het geval van onschuld zou ik even geen spreken met je coördinator, als ik jou was. Daar zou je geen slechte daad mee doen. Desnoods met de (con)rector.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2014, 22:17
Scholiertje1999
Scholiertje1999 is offline
Dit is mijn persoonlijke mening en ik weer niet of je er iets aan hebt maar, eigenlijk vind ik dat docenten je mobiel helemaal niet mogen afpakken. Het is jouw eigendom en eigenlijk vind ik dat onder diefstal vallen, en er kunnen ook aparte docenten bijzitten, die je Whatsapp gesprekken gaan lezen. Ik zou gewoon lekker naar je coördinator of decaan gaan. Nogmaals, mijn eigen mening.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2014, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Dit is mijn persoonlijke mening en ik weer niet of je er iets aan hebt maar, eigenlijk vind ik dat docenten je mobiel helemaal niet mogen afpakken. Het is jouw eigendom en eigenlijk vind ik dat onder diefstal vallen, en er kunnen ook aparte docenten bijzitten, die je Whatsapp gesprekken gaan lezen. Ik zou gewoon lekker naar je coördinator of decaan gaan. Nogmaals, mijn eigen mening.
Ja. En leerplicht is eigenlijk gewoon ontvoering.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 08:29
Axel11
Axel11 is offline
1. Mobiel innemen mag kortgezegd maximaal tot het einde van de lesdag.
2. Ontzeggen van de toegang tot een les mag kortgezegd voor maximaal 1 week.
3. Bovenstaande maatregel mag zeer waarschijnlijk niet door een docent worden opgelegd, maar alleen door de rector/afdelingsdirecteur. Kijk hiervoor in het leerlingenstatuut van je school.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 13:35
-Marleen
-Marleen is offline
Ik herken dat soort leraren
Met citaat reageren
Oud 11-12-2014, 13:56
Verwijderd
Inderdaad, herkenbaar...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2014, 15:05
Heer Wil
Heer Wil is offline
Je telefoon is inderdaad jouw eigendom, maar omdat dat "eigendom" vaak verboden is om te gebruiken gedurende de schooltijden (met de school heb je een overeenkomst gesloten je naar de schoolregels te gedragen), mogen ze best vragen of jij jouw telefoon wil inleveren in plaats van je lessen, maar dan moeten ze die na schooltijd wel weer teruggeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten