Hey,
Ik ben 16 jaar. De laatste 3-4 maand heb ik last van een erg laag libido.
Masturberen is tegenwoordig max. 1x/week, waar het vroeger vaak dagelijks was. Als ik dan zin heb in seks is het ook veel minder hard dan vroeger.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik weet niet of dit een samenhang kan hebben. Maar ik doe een 5tal jaren atletiek, op redelijk niveau. (Ik loop 50-80km/week) Deze winter zijn mijn prestaties in wedstrijden beduidend minder in vgl met vorig jaar. Daarnaast voel ik me overdag soms moe, suf en lusteloos. Aan overtraining denk ik niet meteen, want 1,5 jaar geleden heb ik daar licht last van gehad, toen voelde ik duidelijk andere symptomen.(vooral fysieke kwalen als blessures)
De symptomen (laag libido, moe, verlaagde prestaties bij duursport (door slechte aanvoer van zuurstof naar de spieren?), zijn allemaal symptomen van een tekort aan ijzer of eventueel zink.
Daarom dat ik ook in die richting denk.
Ik weet dat het een hele hoop is. Ik wilde graag eerst jullie mening weten, voor eventueel naar de dokter te gaan.
Ps: ik neem regelmatig multivitamine en magnesium(voor spierherstel) uit het kruidvat. Kan het kwaad om zo ijzersupplementen zonder voorschrift uit het kruidvat te nemen?
Alvast bedankt voor de hulp