Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2015, 19:21
Anton_
Anton_ is offline
Hey,
Ik ben 16 jaar. De laatste 3-4 maand heb ik last van een erg laag libido.
Masturberen is tegenwoordig max. 1x/week, waar het vroeger vaak dagelijks was. Als ik dan zin heb in seks is het ook veel minder hard dan vroeger.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik weet niet of dit een samenhang kan hebben. Maar ik doe een 5tal jaren atletiek, op redelijk niveau. (Ik loop 50-80km/week) Deze winter zijn mijn prestaties in wedstrijden beduidend minder in vgl met vorig jaar. Daarnaast voel ik me overdag soms moe, suf en lusteloos. Aan overtraining denk ik niet meteen, want 1,5 jaar geleden heb ik daar licht last van gehad, toen voelde ik duidelijk andere symptomen.(vooral fysieke kwalen als blessures)

De symptomen (laag libido, moe, verlaagde prestaties bij duursport (door slechte aanvoer van zuurstof naar de spieren?), zijn allemaal symptomen van een tekort aan ijzer of eventueel zink.
Daarom dat ik ook in die richting denk.

Ik weet dat het een hele hoop is. Ik wilde graag eerst jullie mening weten, voor eventueel naar de dokter te gaan.

Ps: ik neem regelmatig multivitamine en magnesium(voor spierherstel) uit het kruidvat. Kan het kwaad om zo ijzersupplementen zonder voorschrift uit het kruidvat te nemen?

Alvast bedankt voor de hulp
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 20:15
Pluis
Pluis is offline
He anton, dit zijn nou niet echt problemen die je zomaar op het internet kunt laten oplossen. Ik denk dat je er beter aan doet om even langs de huisarts te gaan, die kan je namelijk ook onderzoeken en eventueel nog iets van bloedonderzoek doen. Vermoeidheid is namelijk een heel lastig symptoom, dat letterlijk bij >100 ziekten kan passen.
Oud 02-02-2015, 18:16
Verwijderd
Hier valt inderdaad niets zinnigs over te zeggen door iemand die geen dokter is.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 21:00
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Inderdaad, ga naar de huisarts. Hij/zij kan beter inschatten wat er aan de hand is dan wij hier. Overigens, vaak wordt er niks gevonden bij vermoeidheidssymptomen, maar het kan natuurlijk zijn dat je pfeiffer ofzo hebt, dus dan is het toch wel handig als je dat even laat onderzoeken, al is het alleen maar om het uit te sluiten.
Voor de rest zou ik gewoon aanraden op tijd naar bed te gaan en wat extra rust te pakken, misschien helpt dat ook wel.

Regels voor berichten