Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2015, 21:07
Chancce
Chancce is offline
Sinds een tijdje vind ik een meisje dat bij ons op school zit best wel leuk. Mijn punt is dat ik haar eigenlijk helemaal niet ken, ik weet alleen haar naam waar ik via via achter ben gekomen. Maar verder weet ik helemaal niks van haar. Ik zou haar graag beter willen leren kennen. Ik vind het alleen vrij moeilijk om die eerste stap te zetten. Moet ik zomaar op haar afstappen? En zo ja, wat moet ik dan zeggen? Ze staat ook eigenlijk altijd bij haar vriendinnen, dus kan haar ook niet echt een keer aanspreken als ze alleen is. En ben vooral bang dat ze mij misschien helemaal niks vindt, en ze mij daarna uit gaat lachen ofzo. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Heeft iemand misschien tips, of ervaringen, of weet iemand misschien een andere manier hoe ik met haar in contact kan komen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2015, 22:46
fire24
fire24 is offline
Ik heb hier persoonlijk ook ervaring mee. Ik zag een meisje in de school lopen en zij leek het gewoon te zijn.
Heel toevallig zag ik haar toen kaartjes kopen voor het schoolfeest en dat heb ik toen natuurlijk ook gedaan.
Op het schoolfeest heb ik veel oogcontact gezocht en gevonden. Dit merkte zij, maar zij wist niet of ik naar haar of naar een van haar vriendinnen keek, vertelde ze me achteraf.
Op een gegeven moment die avond stond ze een seconde alleen en heb ik mijn kans gepakt en ben ik op haar afgestapt.
Uiteindelijk hadden we een relatie van 5 maanden.

Het belangrijkste is, hoe onzeker je ook bent, straal dat nooit uit. Je kunt leven zonder haar en als zij je afwijst moet je dat meer als een probleem voor haar zien dan voor jou. Eigenlijk draait dit om heel veel zelfvertrouwen.
Als je eenmaal de moed bij elkaar hebt geraapt om haar aan te spreken zul je je ongeacht de uitkomst beter voelen. Als ze je afwijst, zal dat even moeilijk zijn, maar jij had wel de ballen om op haar af te stappen. En als ze je niet afwijst, zul je waarschijnlijk een leuke tijd hebben
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 12:44
Chancce
Chancce is offline
Citaat:
Ik heb hier persoonlijk ook ervaring mee. Ik zag een meisje in de school lopen en zij leek het gewoon te zijn.
Heel toevallig zag ik haar toen kaartjes kopen voor het schoolfeest en dat heb ik toen natuurlijk ook gedaan.
Op het schoolfeest heb ik veel oogcontact gezocht en gevonden. Dit merkte zij, maar zij wist niet of ik naar haar of naar een van haar vriendinnen keek, vertelde ze me achteraf.
Op een gegeven moment die avond stond ze een seconde alleen en heb ik mijn kans gepakt en ben ik op haar afgestapt.
Uiteindelijk hadden we een relatie van 5 maanden.

Het belangrijkste is, hoe onzeker je ook bent, straal dat nooit uit. Je kunt leven zonder haar en als zij je afwijst moet je dat meer als een probleem voor haar zien dan voor jou. Eigenlijk draait dit om heel veel zelfvertrouwen.
Als je eenmaal de moed bij elkaar hebt geraapt om haar aan te spreken zul je je ongeacht de uitkomst beter voelen. Als ze je afwijst, zal dat even moeilijk zijn, maar jij had wel de ballen om op haar af te stappen. En als ze je niet afwijst, zul je waarschijnlijk een leuke tijd hebben
Hey, bedankt voor je reactie man! Heb je ook nog tips wat ik bijvoorbeeld tegen haar kan zeggen als ik haar aanspreek? Of wat heb jij ongeveer gezegd? Ik heb namelijk wel een oogcontact met haar, maar niet overdreven veel.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 13:11
fire24
fire24 is offline
Geen enkel probleem!

Zelf heb ik aan haar gevraagd wat de beste openingszin is omdat ik er geen wist. Klinkt een beetje afgezaagd, maar het werkte wel. Zij wist natuurlijk ook geen openingszin en toen heb ik me maar gewoon voorgesteld. Toen hebben we het een beetje over school gehad, en daarna over onze hobby's. Toen ze weg wilde gaan vroeg ik aan haar of ze contact wilde houden en toen hebben we nummers uitgewisseld.

Wat naar mijn idee het beste werkt is haar veel over zichzelf te laten praten. Stel haar open vragen, dus geen vragen die je alleen met ja of nee kunt beantwoorden anders valt je gesprek direct dood omdat jullie beide zenuwachtig zijn. Vraag naar haar hobby's, hoe lang doet ze dat al, doet ze aan wedstrijden.... al dat soort dingen en dan komt het goed!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 17:16
Chancce
Chancce is offline
Heeft iemand nog andere tips over hoe ik een meisje aan kan spreken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten