Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2015, 21:16
kipnugget01
kipnugget01 is offline
Mijn vader heeft al sinds het begin van se scheiding een nieuwe vriendin. Ik mag haar totaal niet. Er zijn daar genoeg redenen voor maar die ga ik nu niet allemaal opnoemen.

Ik droom nu al aan aantal dagen. Dat mijn vader een beslissing moet nemen. Zijn vriendin of dochter. In dit geval kiest hij altijd voor haar weet iemand wat dit betekend?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2015, 21:21
Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat je onzeker bent geworden door alles wat er gebeurd is. Bang dat je vader zijn nieuwe leven en vriendin belangrijker vindt dan zijn oude leven en jou.

Maar jij zult altijd zijn dochter blijven. Ga eens het gesprek aan hierover. Uit je onzekerheid, geef aan dat je bang bent hem kwijt te raken. Niet als beschuldiging, maar omdat jij zijn dochter bent en je gevoelens uit wil spreken. Je kunt best zeggen dat je het moeilijk vindt om er mee om te gaan dat hij een vriendin heeft, of dat je haar niet aardig vindt. Wees eerlijk, dat biedt hem ook een kans om jou gerust te stellen en rekening mee te houden.
Oud 14-01-2015, 17:26
Verwijderd
Dat betekent niets behalve dat jij er mee bezig bent. Als je de redenen toch niet wilt opnoemen ga ik er voor het gemak vanuit dat jij egoïstisch bezig bent en dat je dus toch maar een manier moet vinden om haar te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 21:30
Denkerius
Denkerius is offline
Er zijn twee dingen aan de hand. Ten eerste heb je het gevoel dat je minderwaardig bent aan de vriendin van jouw vader (maar daar was je waarschijnlijk ook wel achter). Wat je daar echter moet afvragen is waarom jij in hemelsnaam wil concurreren met de vriendin van je vader. Je probeert toch ook niet met je moeder te strijden om de liefde van je vader?

Dit komt omdat je de vriendin van je vader simpelweg niet accepteert als stiefmoeder. Dit kan vanwege allerlei redenen, zoals haar (onbewust) de schuld geven van de scheiding. Verder is het werkelijke karakter van de vriendin vaak irrelevant. Als jij een lijstje maakt van dingen die ze moet doen om jouw acceptatie te krijgen maar niet verder komt dan: "zij moet gewoon weg", dan weet je dat het probleem bij jou ligt.
Oud 15-01-2015, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste heb je het gevoel dat je minderwaardig bent aan de vriendin van jouw vader (maar daar was je waarschijnlijk ook wel achter).
Uhhh.. Nee. Dat hoeft dus helemaal niet. Het kan ook gewoon angst of onzekerheid zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 22:22
Verwijderd
Ik snap dat je je vaders vriendin niet mag, maar probeer haar wel een beetje een kans te geven. Jullie hoeven geen beste vriendinnen te worden maar het is wel handig als je met elkaar in een ruimte kunt zijn zonder ruzie.

Verder wat elin zegt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 15:08
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Uhhh.. Nee. Dat hoeft dus helemaal niet. Het kan ook gewoon angst of onzekerheid zijn.
De vader kiest de vriendin in plaats van haar, kortom de vriendin is de beter keuze vanuit het perspectief van de vader. Dit is onderdeel van een minderwaardigheidsgevoel.
Oud 16-01-2015, 23:33
Verwijderd
Citaat:
De vader kiest de vriendin in plaats van haar, kortom de vriendin is de beter keuze vanuit het perspectief van de vader. Dit is onderdeel van een minderwaardigheidsgevoel.
Nou het kan natuurlijk, maar ik vind het nogal een snelle conclusie. Ik denk ook niet dat het het geval is, maar het zou kunnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten