Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2014, 16:11
Jus00
Jus00 is offline
Vraag leek me duidelijk. Waarom verdienen voetballers zoveel, behalve dat de vraag groot is en het aanbod klein

alvast dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2014, 16:20
Verwijderd
Omdat de vraag groot is en het aanbod klein. En omdat heel veel mensen voetbal leuk vinden.

Ik neem trouwens aan dat je het over professionele voetballers hebt. Grootste gedeelte van de voetballers verdient namelijk geen fuck.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2014, 17:09
Durian
Durian is offline
Sterker nog, ik als voetballer moet contributie betalen elk jaar om bij mijn club te voetballen
Oud 11-11-2014, 17:58
Jus00
Jus00 is offline
Citaat:

Ik neem trouwens aan dat je het over professionele voetballers hebt. Grootste gedeelte van de voetballers verdient namelijk geen fuck.
Dat bedoel ik ja

Met citaat reageren
Oud 11-11-2014, 22:38
Robert-LHC
Robert-LHC is offline
Het is een enorme industrie waar veel geld in omgaat. De shirtsponsor van Manchester United betaalt ieder seizoen zo'n 30 miljoen (?) om op het shirt te mogen pronken. De club heeft ieder jaar een omzet van 500 miljoen euro. Hierbij horen nu eenmaal belachelijke bedragen voor de beste spelers.

Net als acteurs veel verdienen in hun enorme industrie, doen voetballers precies hetzelfde.
Oud 12-11-2014, 06:18
Verwijderd
Als je met cijfers wilt gooien, dan graag de goede cijfers. GM betaalt 47 miljoen pond per seizoen aan man utd, aan de huidige valutakoersen is dat ongeveer 60 miljoen euro. Verder is je argumentatie natuurlijk complete onzin. De profvoetballerij is geen enorme industrie. Er zijn veel branches waar veel meer geld in omgaat. De omzet van manchester united is helemaal niet gigantisch, er zijn bizar veel bedrijven met een hogere omzet, die geen enkele werknemer miljoenen betalen. Dus "Hierbij horen nu eenmaal belachelijke bedragen voor de beste spelers." is grote flauwekul. Er is bijna geen andere industrie te bedenken waar werknemers zo veel geld verdienen. Probeer het eens opnieuw, want wat je tot nog toe zei slaat nergens op.

Laten we overigens nog iets duidelijker zijn: de meeste profvoetballers verdienen amper meer dan het minimumloon, het is ook binnen de categorie profvoetballers maar een selecte groep die zo veel verdient.

En de reden daarvoor is natuurlijk vraag en aanbod.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 22:59
Robert-LHC
Robert-LHC is offline
Dus omdat er branches zijn waar veel meer geld in omgaat, is het automatisch geen enorme industrie? Sport op zichzelf is een enorme industrie, miljoenen supporters gaan ieder seizoen naar hun club kijken. De top entertainers: Messi, Ronaldo, Zlatan verdienen belachelijk veel, en ja de mindere goden verdienen stukken minder. Net als in films en series: de topacteurs verdienen bakken met geld, en de mensen met een gast- of bijrol verdienen een schijntje.

Laten we het er op houden dat we een andere mening toebedeeld zijn
Oud 13-11-2014, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Laten we het er op houden dat we een andere mening toebedeeld zijn
Nee, je beschrifjt de situatie, maar de vraag was waarom het zo is. Dat is geen verschil van mening, jij hebt gewoon geen mening, je hebt geen argument gegeven. Het enige dat leek op een argument was

Citaat:
De club heeft ieder jaar een omzet van 500 miljoen euro. Hierbij horen nu eenmaal belachelijke bedragen voor de beste spelers.
Er zijn echt heel veel bedrijven met een grotere omzet, die hun werknemers niet miljoenen betalen. Dus het hoort er niet "nu eenmaal" bij. De vraag is nou net waarom voetbal de uitzondering is. Jij hebt daar nog geen reden, en ook nog geen mening, over gegeven.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 07:49
remco2015
remco2015 is offline
Voetbal is een groot uithangbord en hoe beter de competitie des te grotere sponsoren er worden aangetrokken. De tv gelden spelen ook een grote rol natuurlijk maar vroeger verdienden voetballers ook altijd wel boven modaal dus het is niet iets nieuws. Daarnaast verdient een speler als Messi, of Cr7 meer met sponser contracten dan wat ze van hun club krijgen en de club verdient meer aan hen dan wat het de club kost.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 11:49
Verwijderd
Messi-Messias. Ik zie overeenkomsten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 11:55
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
kun je dat toelichten?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:44
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Ik denk niet dat het nodig is om dat toe te lichten, het is nogal obvious.
Oud 21-02-2015, 13:48
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Ik denk niet dat het nodig is om dat toe te lichten, het is nogal obvious.
Ik heb niet het gevoel dat jij wat weer over Messi
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 14:03
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
En dat maakt je aan het juichen? XD
Ik weet genoeg, vertrouw me maar
Oud 21-02-2015, 16:55
Durian
Durian is offline
Citaat:
Messi is dé messias
Oud 24-02-2015, 13:43
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Messi is dé messias
hij voetbalt wel Goddelijk
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 13:45
Verwijderd
Haha, Messi, die illegaal op een door de Fifa niet toegstane leeftijd getransfereerd werd, en die zijn gehele jeugd tjokvol verboden middelen - doping dus - gestopt werd, die Messi? Tjongejonge zeg, daar is nu helemaal niets goddelijks aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten