Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2015, 17:28
jasoncole
jasoncole is offline
Gegroet
Ik heb vorig jaar mijn HAVO diploma gehaald en ik ben momenteel in de VS voor mijn tussenjaar. De laatste twee weken ben ik druk bezig met studiekeuzetests geweest omdat ik me uiteraard op tijd wil inschrijven voor volgend jaar. Nu is daar niet veel uitgekomen en zit ik toch een beetje "vast".

Ik wil later graag wat met de Engelse taal doen aangezien ik vloeiend Engels spreek zonder enige problemen qua uitspraak etc. Daarom vroeg ik mij af of jullie toevallig een aantal beroepen kennen waar ik dit goed in kan gebruiken en er eventueel aan toe kunnen voegen wat voor studie daar nodig voor is. Zelf kon ik er niet zo heel veel vinden, vandaar dus dit topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2015, 17:32
Elin3
Elin3 is offline
Je kunt Engelse taal en cultuur studeren, leren docent Engels te worden of bijv. vertaler of tolk worden, ook daar zijn opleidingen voor.

Heb je naast de Engelse taal nog meer interesses?
Oud 16-01-2015, 18:02
jasoncole
jasoncole is offline
Ja! Zoals ik in mijn voorsteltopic al even vermeld had programmeer ik, maak ik muziek en speel ik videogames. Video game development lijkt mij op zich wel leuk maar daar is geloof ik landelijk al genoeg interesse in en weinig vraag naar. Daarnaast ben ik erg sociaal aangelegd en vind ik het leuk om dingen te regelen en met mensen te communiceren. Het enige wat ik eigenlijk niet wil is een extreem theoretische baan waar ik de hele dag in een kantoor zit.

Engels docent worden klinkt wel als iets dat bij mij past als het op middelbaar schoolniveau is. Ik begreep van een van mijn ex-docenten ooit dat je voor het lesgeven in de bovenbouw een universiteitsdiploma nodig hebt of heb ik dat mis? Kun je met een HBO opleiding dan wel de onderbouw lesgeven?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 18:19
Axel11
Axel11 is offline
HBO-bachelor: hele VMBO + onderbouw Havo en VWO.
HBO-bachelor + master: alles.
WO-bachelor + master: alles.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 18:23
jasoncole
jasoncole is offline
Citaat:
HBO-bachelor: hele VMBO + onderbouw Havo en VWO.
HBO-bachelor + master: alles.
Thanks dawg! Appreciate it
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 22:33
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Twee masters. Na je vakinhoudelijke master moet je nog een extra master volgen om je eerstegraads lesbevoegdheid te halen. Voor Engels is dat dus 3+1+1=5 jaar.

Tegenwoordig bestaan er ook educatieve minoren die je tijdens je universitaire bacheloropleiding volgt en waarmee je een beperkte tweedegraads lesbevoegdheid haalt. Je mag dan na afronding van je universitaire bachelor lesgeven aan onderbouw havo/vwo en vmbo-t.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 23:13
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Twee masters. Na je vakinhoudelijke master moet je nog een extra master volgen om je eerstegraads lesbevoegdheid te halen. Voor Engels is dat dus 3+1+1=5 jaar.
Meeste studenten kiezen tegenwoordig na de bachelor direct voor de (relatief nieuwe) educatieve masters van 2 jaar. Dat is gewoon 1 master met 1 masterdiploma.
Voor Engels maakt het overigens in tijd niets uit, of je nou eerst 1 jaar een "gewone" master doet en dan nog 1 jaar voor je eerstegraads, of dat je direct kiest voor de tweejarige master.
Maar voor alle bèta-vakken is het wel van belang: daar is de keuze tussen direct een tweejarige educatieve master, of 2 jaar gewone + 1 jaar educatieve.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 23:15
Tochjo
Tochjo is offline
Ja, ik had me wat preciezer uit kunnen drukken
Met citaat reageren
Oud 17-01-2015, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Ik wil later graag wat met de Engelse taal doen aangezien ik vloeiend Engels spreek zonder enige problemen qua uitspraak etc.
Waarschijnlijk druk je je gewoon wat ongelukkig uit, maar ik vind dit een vreemde motivatie. Is de enige reden dat je iets met Engels wilt gaan doen, dat je vloeiend Engels spreekt?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2015, 00:29
jasoncole
jasoncole is offline
Citaat:
Waarschijnlijk druk je je gewoon wat ongelukkig uit, maar ik vind dit een vreemde motivatie. Is de enige reden dat je iets met Engels wilt gaan doen, dat je vloeiend Engels spreekt?
Ik heb uiteraard veel interesse in de taal en omdat ik er dus zo vloeiend in ben zou ik het leuk vinden om daar wat mee te kunnen doen. Ik stond op het punt om een weekendje weg te gaan toen ik dit topic aanmaakte, dus had ik zo snel niet gezien dat die zin wat verwarrend was. Dank voor de heads up.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten