Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2015, 22:19
h15
h15 is offline
Ik heb al een paar jaar een bril omdat ik op school het bord niet meer kon zien als ik achter in de klas zat. Ik heb die bril toen 1 1/2 jaar gedragen, maar ik heb me er nooit comfortabel bij gevoelt. mij leken lenzen wel wat dus begon ik wat informatie over lenzen enz op te zoeken en aangezien de nadelen op zich mee leken te vallen, legde Ik het mijn ouders voor. Zij reageerden echter heel afwijzend omdat ze vonden dat ik 'de verantwoordelijkheid'niet aan zou kunnen, omdat mijn kamer soms wat rommelig is. Nu wil ik dit niet direct ontkennen maar ik blijf erbij dat het geen argument is want in principe zou je lenzen toch ook gewoon in de badkamer kunnen bewaren. ik ben bijna 16 en ik word hier neergezet als een kind van 12! Heeft iemand misschien een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 22:28
Elin3
Elin3 is offline
Nog eens rustig over hebben, eventueel je interesse bewijzen door deels zelf te betalen voor je lenzen? Dan afspreken hoe je het wil gaan aanpakken, bijv. altijd lenzendoosjes mee voor geval van nood als ze uit moeten. Etc.
Oud 05-01-2015, 22:45
Verwijderd
Stel anders eens voor dat je het eerst een maand probeert en de lenzen inderdaad op de badkamer bewaart? Als na die maand blijkt dat je inderdaad die verantwoordelijkheid niet aan kan, tja dan niet Maar lijkt me inderdaad dat je dat best kan! Ik vind het veel fijner dan een bril in ieder geval, dus hopelijk willen je ouders je tegemoet komen!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 07:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoe verantwoordelijk moet je precies zijn om contactlenzen te hebben? Komen je ouders ook je reet afvegen als je klaar bent met schijten?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 21:52
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:
Hoe verantwoordelijk moet je precies zijn om contactlenzen te hebben? Komen je ouders ook je reet afvegen als je klaar bent met schijten?
Hahahaha
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 22:42
h15
h15 is offline
Citaat:
Nee ze vinden het geldverspilling als ik ze kwijt zou raken ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 23:03
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gaat het om harde of zachte lenzen? Die laatste zijn er ook in dag en maandlenzen. Dat maakt er één kwijt raken minder erg. Maar je raakt ze sws niet snel kwijt, gewoon uitdoen met douchen en zwemmen en op een vaste plek opbergen
Oud 07-01-2015, 15:06
Verwijderd
Als je je bril kwijt zou raken is het toch net zo goed zonde. Maar lenzen raak je echt niet kwijt. Overdag heb je ze in je ogen, en daar vallen ze niet uit, en thuis doe je ze in het doosje in de badkamer.

De enige bijkomende verantwoordelijkheid die je hebt als je lenzen hebt, is dat je ze wel elke dag schoonmaakt na het uitdoen. Maar dat moet te doen zijn, je poetst toch ook elke dag je tanden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 21:49
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:

De enige bijkomende verantwoordelijkheid die je hebt als je lenzen hebt, is dat je ze wel elke dag schoonmaakt na het uitdoen. Maar dat moet te doen zijn, je poetst toch ook elke dag je tanden.
Ik niet >_<
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 22:46
h15
h15 is offline
Citaat:
Als je je bril kwijt zou raken is het toch net zo goed zonde. Maar lenzen raak je echt niet kwijt. Overdag heb je ze in je ogen, en daar vallen ze niet uit, en thuis doe je ze in het doosje in de badkamer.

Ja precies, snap ik zelf dus ook niet
Met citaat reageren
Oud 09-01-2015, 17:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou, dan zeg je toch dat je zelf wel nieuwe koopt als je ze kwijtraakt? Gebeurt toch niet, het is niet alsof die dingen opeens uit je ogen vallen of zo.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 22:02
Verwijderd
Sorry voor de bump, maar je kan ook een proef setje vragen?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten