Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2013, 21:46
1perdagyy
1perdagyy is offline
Hey iedereen,

Ik ben 15 jaar, en ik ben van plan om 1 sigaretje per dag te roken.
Ik houd het bij 1, misschien als ik zeer gestreseerd ben 2.

Maar wat ik nu wil weten: is 1 sigaretje per dag schadelijk, waar zou ik het kunnen kopen zonder gezever over leeftijd, en zou ik het bij 1tje per dag kunnen laten?

Graag jullie mening!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2013, 23:06
tomska
tomska is offline
Citaat:
Hey iedereen,

Ik ben 15 jaar, en ik ben van plan om 1 sigaretje per dag te roken.
Ik houd het bij 1, misschien als ik zeer gestreseerd ben 2.

Maar wat ik nu wil weten: is 1 sigaretje per dag schadelijk, waar zou ik het kunnen kopen zonder gezever over leeftijd, en zou ik het bij 1tje per dag kunnen laten?

Graag jullie mening!
waarom wil je 1 sigaret per dag roken..

en als je niet geintresseerd ben blijf je dan toch 1 sigaret per dag roken?

en ja het is schadelijk, wss kan je gewoon bij tankstation kopen en nee je zal het dan nooit bij 1 per dag kunnen laten...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2013, 00:37
Hemmingway
Hemmingway is offline
Natuurlijk is 1tje per dag schadelijk, als je een beetje naar je leeftijd lijkt zal er wel niet iemand een probleem maken om je sigaretten mee te geven en 1tje per dag bestaat gewoon niet, na een tijdje zal je meer en meer beginnen roken en jezelf wijsmaken dat het niet erg is en dat je elk moment kan stoppen maar dan is het eigenlijk al te laat.

Verder vind ik het een dom idee om "van plan te zijn" een sigaretje per dag te roken. Je gaat dus moedwillig je gezondheid kapot maken om iets te doen wat je waarschijnlijk wel cool lijkt omdat je dat hiervoor nog niet kon en de grote mensen wel.

Oh en ik weet waarover ik spreek. Op mijn zestiende trok ik ook af en toe eens aan een sigaretje omdat het zo gezellig was. Dat werd er eentje per dag. Dat werd dan weer een pakje en dat dan weer anderhalf per dag en zo heb ik vier jaar aangemodderd tot ik wel moest stoppen omdat mijn lichaam de effecten ervan al begon te tonen. Ondertussen ben ik al vijf maanden gestopt maar elke dag is nog een gevecht.

Begin er maar niet aan en als je per sé wil roken, vraag dan af en toe eens eentje aan een vriend op een feestje of zo maar koop NOOIT je eigen pakjes want dan ben je verloren.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2013, 08:50
Verwijderd
Ik ken niemand die dat doet, eigenlijk. Ik heb dan ook geen vertrouwen in de haalbaarheid ervan. Mensen roken ofwel 5+ sigaretten per dag, of zijn gelegenheidsrokers en kunnen ongemerkt opeens een week of langer overslaan.

Dikke nonsens over nooit een eigen pakje kopen trouwens. Ik heb het zelf gedaan en nooit écht gerookt.

Maar om je vraag te beantwoorden: ja, schadelijk. Zoals eigenlijk alles in het leven. De vraag is hoeveel en of het opweegt tegen de voordelen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 11:16
Verwijderd
Rook je nog niet? Doe het dan ook niet. Maar waarschijnlijk ga je het toch wel doen en zit je binnen de kortste keren op een pakje per dag.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 13:52
Patataap
Patataap is offline
Ik rook er al meerdere jaren een op een dag. Vergt gewoon wat discipline. Of het slecht is? Goed is het in ieder geval niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2013, 19:30
Darkmond
Darkmond is offline
Begin maar gewoon niet...
Oud 14-10-2013, 19:24
biggie123
biggie123 is offline
ik rook heel af en toe een keer per week een sigaretje/jointje als ik uit ga omdat het gezellig is
Met citaat reageren
Oud 15-10-2013, 02:45
arPos
arPos is offline
Maar wat ik nu wil weten: is

Citaat:
1 sigaretje per dag schadelijk,
Ja
Citaat:
waar zou ik het kunnen kopen zonder gezever over leeftijd,
Als het goed is nergens maar waarschijnlijk op zat plekken

Citaat:
en zou ik het bij 1tje per dag kunnen laten?
Niet uitgesloten maar waarschijnlijk niet.
Oud 15-10-2013, 12:00
icetea296
icetea296 is offline
1 sigaret per dag no problem maar geloof me haha het worden er over een weekje 2 per dag dan ineens 3 per dag en ga zo maar door
ik ben nu proberen te stoppen wat erg goed gaat tot nu toe maar dat komt ook omdat ik een doel heb om te stoppen en dat is omdat ik met de VeVa bezig ben ( opleiding voor het leger ) en ik wil stoppen voor een meisje waar ik al een tijdje erg verliefd op ben haha
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 14:06
zaaka9
zaaka9 is offline
1 sigaret per dag is geen probleem maar geloof me, worden over een week 2 per dag ineens 3 per dag en ga zo door.

Je kan gewoon bij en nightshop kopen , denk ik en nee je zal nooit 1 per dag kunnen laten...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 16:41
rawbananas
rawbananas is offline
Citaat:
Rook je nog niet? Doe het dan ook niet. Maar waarschijnlijk ga je het toch wel doen en zit je binnen de kortste keren op een pakje per dag.
haha, mijn gedachte.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 18:19
Verwijderd
Nee, Reverend zijn gedachte.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 18:23
rawbananas
rawbananas is offline
Citaat:
Nee, Reverend zijn gedachte.
Nee hoor, tevens de mijne. Ik had hem namelijk ook.
Oud 19-11-2013, 18:39
Verwijderd
Ja, maar lees je eerste bericht is.

Om niet offtopic te gaan: Je moet het zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 18:47
rawbananas
rawbananas is offline
Citaat:
Ja, maar lees je eerste bericht is.

Om niet offtopic te gaan: Je moet het zelf weten.
stikverward
Oud 21-11-2013, 13:28
Prospect
Prospect is offline
Mijn moeder rookt ook elke avond één of twee sigaret, alleen voordat ze naar bed gaat. Verder rookt ze niet, vakanties/stress/feestjes uitgezonderd dan rookt ze wel meer, maar verder alleen 's avonds. Het kan dus prima. Toch lukt het haar niet om te stoppen, omdat het gewoon een aangewen is om dat elke avond voor het naar bed gaan te doen.
Het beste doe je het gewoon helemaal niet, maar goed ik kan je vanachter mijn pc'tje toch niet tegenhouden en het is jouw leven met jouw keuzes, maar als je het dan doet en je wilt het bij eentje houden: Kies een vast moment uit, bijvoorbeeld als je opstaat een sigaret roken en als je dan van huis naar school gaat je pakje thuislaten zodat je op school niet toch 'per ongeluk' nog een sigaret op kan steken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2013, 13:31
Verwijderd
Zet eens het aantal mensen af die het plan hadden het bij één te houden, tegen het aantal mensen die dat daadwerkelijk voor elkaar hebben gekregen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2013, 21:46
Mark1998
Mark1998 is offline
Ik ben ook 15... rook nu 2 jaar en was toen ik begon vanplan om 2 per dag te roken... in die 2 jaar begon ik steeds meer te roken en nu rook ik al bijna een pakje per dag terweil mn ouders denken dat ik nog 2 rook... dus nee het werkt niet... vroeg of laat begint je lichaam naar meer te vragen en moet je zoals ik proberen te stoppen of al je geld aan een brandend stokje uit geven die je ook nog eens hogere kans geeft op kanker en verstopte bloedvaten... :/
Met citaat reageren
Oud 26-11-2013, 22:09
timohtie
timohtie is offline
povvedomme, waarom bij 1 houden? beginnen met 4 is de norm. is leuk, zwarte longen en vervolgens max 6.5 halen op je shuttleruntest.

aangezien je vragen hier al meermaals beantwoord zijn en mijn antwoord je evenveel zal kunnen schelen als een bord poep met een parasolletje in het midden geprikt, wil ik je vragen waar het idee vandaan komt om bewust/gepland te beginnen met roken, want ik weet nu niet of ik uit je verhaal moet halen dat je al eerder hebt gerookt, het lekker vond en jezelf nu voor de gek zit te houden met dat je het vol zal houden om maar 1 sigaret per dag te roken, of dat het gehele 'sociale en onafhankelijke' beeld van rokers je aanspreekt en je je daarmee wil identificeren.
Oud 26-11-2013, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook 15... rook nu 2 jaar en was toen ik begon vanplan om 2 per dag te roken... in die 2 jaar begon ik steeds meer te roken en nu rook ik al bijna een pakje per dag terweil mn ouders denken dat ik nog 2 rook... dus nee het werkt niet... vroeg of laat begint je lichaam naar meer te vragen en moet je zoals ik proberen te stoppen of al je geld aan een brandend stokje uit geven die je ook nog eens hogere kans geeft op kanker en verstopte bloedvaten... :/
Verstopte bloedvaten van roken? Sinds wanneer is dat er bij gekomen?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2013, 22:34
timohtie
timohtie is offline
Citaat:
nicotine veroorzaakt de vernauwing van bloedvaten, wat resulteert in het verhogen van de bloeddruk en het verhogen van de hartslagsnelheid.
Oud 26-11-2013, 22:46
Verwijderd
Ja en dat zorgt voor verstopping?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2013, 23:11
timohtie
timohtie is offline
ik weet er niet de fijne kneepjes van, maar vergelijk bloed en bloedvaten met 50 man die van kamer A naar kamer B willen en daarbij door een deuropening van een meter moeten.

en dan nu dat die 50 man, waarvan een aan de deurknop blijft haken, van A naar B willen door een deuropening van 0.6 meter.
je zal het even moeten opzoeken, maar als ik middelbare schoolbiologie terughaal zitten in het bloed producten als cholesterol die bij te hoge druk (door samengetrokken kringspieren van de aderen) niet netjes door de vaten stromen, maar in kleine scheurtjes (door de verhoogde druk) kunnen blijven haken waarna het 'dichtslibt'. als je adervernauwing mbt cholesterol zoekt zal je iig iets in de trant van adervernauwing, afzetting en sneeuwbaleffect vinden.
Oud 27-11-2013, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Trombose zegt je niks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2013, 21:02
Mark1998
Mark1998 is offline
Jha mijn oude opa'tje rookt nu per dag ongeveer 75 gram shag en moet nu elke dag zijn bloeddruk bijhouden en zijn ader's zijn verstopt in zijn blaas dus hij loopt rokend van dokter naar dokter(ook ooit met 1 per dag begonnen trouwens)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 00:55
Verwijderd
Tering gaan we tegenwoordig nog een discussie houden over hoe schadelijk roken nu is?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 08:41
Verwijderd
Sommigen snappen dat nog steeds niet helemaal blijkbaar, dus ja.

Edit: of ze hebben gewoon /care, dat kan ook.

Laatst gewijzigd op 28-11-2013 om 08:51.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 11:54
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Tering gaan we tegenwoordig nog een discussie houden over hoe schadelijk roken nu is?
Was je de kruistocht tegen de rokers nog niet opgevallen?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:21
Mark1998
Mark1998 is offline
Vroeger was roken heel normaal maar het word steeds minder geaccepteerd en 'normaal'' gevonden... beter
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Vroeger was roken heel normaal maar het word steeds minder geaccepteerd en 'normaal'' gevonden... beter
Met citaat reageren
Oud 02-12-2013, 17:01
Verwijderd
roken helpt tegen niks, dus ook niet tegen stress. Het zorgt alleen maar voor meer stress en als je straks verslaafd bent (dat gaat heel snel) al helemaal.
Dus ga gewoon een rondje rennen of muziek luisteren ofzoiets als je stress hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 18:48
Thinus
Thinus is offline
Als je wilt beginnen met roken dan probeer je het toch gewoon een keertje. Je hoeft niet dwangmatig elke dag een sigaret te gaan roken. Ik plan ook niet in hoeveel sigaretten ik morgen zal gaan roken.

ohja en roken is slecht enzo
Met citaat reageren
Oud 19-12-2014, 10:36
Laiva
Laiva is offline
Als je wil roken, doe het dan gewoon. Ik rook zelf ook en voel me rotslecht als ik niet rook. (ik ben geen kettingrookster hoor) Ik rook er zelf ongeveer 6 per dag, maar dat verschilt heel erg van dag tot dag, soms zijn het er meer, soms minder.
Vroeger zat ik echt aan een pakje per dag, soms meer, maar ben ook een tijdje geldeden gestopt en terug opnieuw begonnnen omdat ik het gewoon lekker vond en het ergens wel nodig heb. Ja ik ben verslaafd.
Ik denk er niet over na van : "hmmmm hoeveel zal ik er vandaag nu eens roken?" Gewoon als ik het nodig heb steek ik lekker eentje op en ik geniet er van.
Gewoon je eigen keuzes afwegen, als je er 1 per dag wil roken, waarom niet? Zo lang jij er maar van kan genieten is het belangrijkste. en als het er dan een keertje meer zijn, why not? Je hebt het helemaal zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2015, 19:03
Sarizen
Sarizen is offline
Dacht ik ook 2 jaar geleden, nu rook in er 8 per dag , kost vet veel geld maar je wilt ofc geen moeiten doen om te stoppen als je al verslaafd bent dan.

Stop nu je nog kan , ofc ga je niet luisteren maar is beste raad
Met citaat reageren
Oud 22-01-2015, 08:52
Rob1234
Rob1234 is offline
hey, ik ben 15 en rook nu vanaf oktober (al 3 maanden) ongeveer elke week 3 tot 4 sigaretten, soms meer. is dit er schadelijk en hoe kan ik weten of ik verslaafd ben of niet? Heb 3 dagen geleden een heftig gesprek met mijn ouders gehad over roken. Ik heb toen ook alles verteld, maar vind roken nog steeds een fijn gevoel geven op de momenten dat ik even gestressed ben. Ik merk nu al dat ik het lastig vind om ermee te stoppen.
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2015, 21:21
Laiva
Laiva is offline
Citaat:
hey, ik ben 15 en rook nu vanaf oktober (al 3 maanden) ongeveer elke week 3 tot 4 sigaretten, soms meer. is dit er schadelijk en hoe kan ik weten of ik verslaafd ben of niet?
Schadelijk is het in ieder geval, ja dat zeg ik zelf als rookster. Er zijn verschillende stoffen die in je longen terechtkomen die echt niet goed zijn, maar goed....
Nou je bent pas verslaafd aan roken als je aan een sigaret denkt, er geen nee kan tegen zeggen en die ook daadwerkelijk gaat oproken.
Ik ben na een tijdje te stoppen terug begonnen, omdat ik het gewoon nodig had. Dat is de verslaving: dat je sigaretten nodig hebt om het dagelijkse leven op een normale manier door te kunnen komen.
Ik heb er zelf geen spijt van dat ik weer ben begonnen, alleen rook ik nu wel minder dan wat vroeger het geval was, maar toch wel dagelijks.
Mijn mening is ook, als het gewoon pretsigaretjes zijn, kan het niet veel kwaad dan ben je niet echt verslaafd maar rook je gewoon eentje voor de gezelligheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten