Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2015, 06:03
RDS
RDS is offline
Hallo

Ik ben voorwaardelijk overgegaan naar 5 havo, ik zou na de kerstvakantie te horen krijgen of ik mag blijven in klas 5 of moet worden teruggeplaatst naar klas 4. het is nu halverwege februari en nu krijg ik te horen dat ik naar de 4e terug moet.
Mijn vraag is:
is het nog wel toegestaan om mij zo laat nog terug te plaatsen, dit omdat als ik terug ga ik nog maar 2 toetsweken van de 5 heb om mijn cijfers te laten voldoen aan de overgangsnormering, want de cijfers van de eerste 3 toetsweken van vorig jaar blijven staan en het wordt nu zeer moelijk om dit op te halen.

Ik hoop snel een reactie te ontvangen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2015, 06:49
Elin3
Elin3 is offline
Je zit nu in havo 5 en blijkbaar presteer je onvoldoende om daar te blijven. Stel je vragen aan je mentor, misschien kunnen er extra herkansingen geregeld worden.
Oud 11-02-2015, 08:27
Axel11
Axel11 is offline
Dit is een heel vreemde. Het is namelijk wettelijk verboden om een leerling voorwaardelijk te bevorderen tot de eindexamenklas (zie art. 12, lid 2 Inrichtingsbesluit WVO).

Je kunt dus gewoon in de 5de klas blijven. Beroep je (of laat je ouders dat doen) tegenover de directie op dit artikel.

Je moet natuurlijk ook nagaan wat het beste voor jezelf is: misschien is nu naar Havo-4 met extra herkansingen toch beter dan dat je dit jaar zakt voor het eindexamen (?) Dan kun je er vrijwillig voor kiezen naar Havo-4 te gaan natuurlijk.

Laat even weten hoe het verdergaat/afloopt

Laatst gewijzigd op 11-02-2015 om 08:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten