Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Misschien dat dit alles wat verduidelijkt
![]() https://www.youtube.com/watch?v=EWtwQviiPDk https://www.youtube.com/watch?v=yzYOuJw4wUI |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Dat kan je heel makkelijk onthouden door gebruik te maken van een kruistabel!
Zie de SOS als Sin x / 1 = Overstaand / Schuine zijde. Je mag een getal of waarde namelijk altijd door één delen zonder dat dit invloed heeft (ik heb hier 1,000 genomen omdat de tabel dan netjes stond ![]() Sin x | Overstaande 1,000 | Schuine zijde Sorry voor de slordige tabel, maar je snapt het idee ![]() In een kruistabel gelden altijd handige rekenregels. Hieronder nog een tabel, waarbij ik de regels zal toelichten! A | B C | D In de bovenstaande kruistabel hebben we de formule (A / C) = (B / D) neergezet. Vaak is één van deze waarden onbekend. Stel we weten de waarde van A niet, dan kunnen we die berekenen A = (C * B ) / D. Je kunt dus steeds een kruis maken. Oorspronkelijke vergelijking: (A / C) = (B / D) Hieruit volgt dat: A * D = C * B A = (C * B ) / D B = (A * D ) / C C = (A * D ) / B Probeer nu zelf met behulp van dit tabelletje na te gaan hoe je D berekent. Als je dit snapt en toepast bij de SOS CAS TOA formules, hoef je helemaal niet meer na te denken over delen of vermenigvuldigen. Gewoon simpelweg in een kruistabel zetten en de overige waarde afleiden. Wanneer je dat een paar keer gedaan hebt gaat het bijna vanzelf ![]()
|
![]() |
Wat elin3 zegt kan ook als je dat makkelijk vind
![]() 3 = 6/2 is het leuke van dat je dus zelf er heel snel achter komt of je moet delen of keer moet doen. Je wilt de bovenste (6) weten, 3/2 levert 1.5 op en is dus fout, het enigste wat je de teller (6 in dit geval) oplevert is om 3x2 te doen, dat is inderdaad 6. Hieruit maak je dus op dat je noemer * antwoord doet om de teller te bepalen. Schrijf 3 = 6/2 gewoon boven je toets, je kunt zo zelf heen makkelijk en snel even controleren moet ik keer doen of delen door ![]() Hoop dat je het begrijpt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Probleem met goniometrie Linaxx | 23 | 28-05-2013 01:57 | |
[NA] Afgeschoten kogel en ontbinden van krachten Agility | 8 | 17-01-2011 13:51 | |
[WI] Soscastoa goniometrie Newyorkaholic. | 3 | 08-04-2010 10:33 | |
[WI] Goniometrie Verwijderd | 4 | 06-01-2008 16:02 | |
[WI + SK] Theoretische leerweg Evil-milkshake | 48 | 05-01-2008 12:54 |