Mijn ouders zijn ook gescheiden, en ik woon nu bij mijn moeder. Met haar ga ik om als met een goede vriendin ( met respect natuurlijk), we hebben een hele goede band. Ik kan, als ik wil, goed met haar praten, ook over problemen. Maar met sommige dingen ga ik liever (eerst) naar mijn zus, aangezien mijn moeder nogal Christelijk is, en het met mijn zus dan wat gemakkelijker praat.
Wat betreft mijn vader, daar heb ik een 'redelijke' band mee, maar ik heb hem nu al een paar maanden niet gezien. Het is er door omstandigheden niet van gekomen. Druk met school, en nu in het weekend ook maatschappelijke stage. Mijn vader is na zijn tweede scheiding zwaar Christelijk geworden, en praat eigenlijk de hele dag over het geloof, soms heel depressief, over dood en verdoemenis. Dat is zwaar om naar te luisteren. Ik probeer soms wel over gewone hedendaagse dingen te praten, maar dat lukt niet altijd. Of hij reageert met 'ok', of hij gaat er 'gewoon' op, wat redelijk zeldzaam is, of hij verbindt het onderwerp of een of andere manier met het geloof. Bovendien lijkt mijn vader ook een hele kromme manier van redeneren te hebben, wat maakt dat ik met echte problemen niet naar hem toe ga, niet zeker van zijn reactie. Dan ben ik soms bang dat hij, als het met mij niet goed gaat, mijn moeder dingen gaat verwijten, wat ik haar absoluut niet aan wil doen, aangezien het nergens op slaat. Ruzie ga ik dus altijd uit de weg, door over bepaalde dingen niet te praten, of te overleggen. Dat doe ik allemaal met mijn moeder.
Je zou heel cru kunnen zeggen, dat ik mijn vader niks in mijn dagelijks leven laat bepalen.
Ik heb dus wel contact met hem, maar 'beperkt' op het moment.
|