Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2015, 08:16
15107
15107 is offline
.

Laatst gewijzigd op 23-07-2015 om 09:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2015, 08:32
frits1995
frits1995 is offline
Misschien kun je contact opnemen met de huisarts en kan die iets voorschrijven als codeïne, werkt zeer goed tegen de onderdrukking van het hoesten (wel via de huisarts regelen, om zeker te weten dat je je gezondheid er niet mee tekort doet). Succes !
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 09:27
Axel11
Axel11 is offline
Er is geen bezwaar tegen dat je je examen apart/zonder andere leerlingen (onder toezicht) doet in een kamertje/lokaal. Gewoon vragen en uitleggen aan/via je mentor/afdelingscoördinator/afdelingsdirecteur.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 10:07
Pluis
Pluis is offline
Ik zou ook vooral even afwachten hoe het tegen die tijd is. De examens zijn pas in mei, dus nog grofweg 2,5 maand. Kinkhoest kan 3-4 maanden aanhouden, maar het wordt in die tijd wel langzaam minder. Als het nou halverwege april nog net zo vreselijk is als nu (waar je niet van uit hoeft te gaan, dit is typisch zoiets dat geleidelijk aan beter wordt), dan wordt het tijd om met school te praten over je examen in een apart lokaal te maken zoals Axel11 opperde.
Oud 01-03-2015, 18:09
15107
15107 is offline
.

Laatst gewijzigd op 23-07-2015 om 09:40.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 07:08
Elin3
Elin3 is offline
Kijk wel uit met codeïne, hier kan je ook enorm dus van worden bij een hogere dosis! Dat is dus niet fijn tijdens het leren of maken van een examen.
Wat je wel kunt proberen is niet toegeven aan de hoestprikkel. Dat lukt niet altijd, maar soms is die prikkel goed weg te krijgen door gewoon een slok water te nemen.

Toen ik kinkhoest had (tijdens mijn proefwerkweek ) heb ik zoveel gehoest dat ik op ten duur pijn bij mijn ribben kreeg. Waarschijnlijk had ik door het hoesten daar wat spieren gekneusd. Ik kom geen beugelbeha meer aan en bij elk kuchje deed het weer pijn. Het trucje om je hoestprikkel weg te spoelen heeft me echt gered!
Reageren

Regels voor berichten