Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2015, 11:43
RickdeGroot2229
RickdeGroot2229 is offline
Ik zit er over na te denken om na mijn middelbare school politicologie en/of bestuurskunde te doen. Deze studies staan niet bekend als zware studies, terwijl het gymnasium me vlot af gaat. Ik zat erover te denken om beide studies te combineren. Het lijkt me dat veel vakken overlappen. Ik ben benieuwd of mensen ervaring met deze combinatie hebben, of weten of zoiets heel zwaar is of niet. Daarnaast wil ik graag weten of een combinatie van deze twee ook je baankansen en startsalaris ophoogt, en waar je dan zou komen te werken.

Veel vragen, maar het zou ontzettend helpen als mensen hier antwoord op kunnen geven, bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2015, 08:11
Verwijderd
Ik kan je vragen niet beantwoorden maar kan wel bevestigen dat er veel overlap is: mijn vader heeft politicologie gestudeerd, maar is daarna gepromoveerd binnen de bestuurskunde.

In het algemeen is het voor baankansen nuttiger om relevant werk te doen, zelf extra stages te regelen of wetenschappelijk onderzoek te doen naast je studie, dan om twee diploma's te halen, maar ik zit zelf in een heel ander vakgebied dus ik weet niet of dat hiervoor ook geldt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten