Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2015, 17:51
kletsklop
kletsklop is offline
Hallo allemaal,

Ik heb nu 8 maanden een onderbeugel, en 4 maanden een bovenbeugel. Ik weet dat dit redelijk kort is, maar mijn tanden staan allemaal recht. Ook mijn kaken staan bijna goed. Ik ken genoeg mensen die hun beugel anderhalf jaar hadden terwijl hun tanden ook al redelijk snel recht stonden. Ligt dit dan aan het feit dat je tanden anders snel weer scheef gaan staan als je de beugel eruit haalt? Of iets anders? Want in principe zou ik mijn beugel over een maandje of 2, 3 er toch wel uit willen hebben. Is dit onverstandig?

Groetjes Kletsklop
Met citaat reageren
Oud 07-04-2015, 18:34
JVV079
JVV079 is offline
De orthodontist weet het allemaal het beste. Vraag het anders even aan haar/hem. Hij weet ook wel dat een beugel niet het mooiste sieraad is wat je kan hebben, dus hij of zij zal jou echt niet te lang met een beugel laten rondlopen!

Gr Jeffrey
Met citaat reageren
Oud 07-04-2015, 20:58
kletsklop
kletsklop is offline
Beste Jeffrey,

Mijn orthodontist staat erom bekend dat hij de beugel vaak extra lang in laat voor het geld. Dit verhaal heb ik al van erg veel mensen gehoord die bij deze ortho zitten. Daarom vertrouw ik het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2015, 21:31
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Elke orthodontist is een geldnakker, dus.....
Met citaat reageren
Oud 07-04-2015, 23:39
Elin3
Elin3 is offline
Toch lijkt het me niet verstandig om je beugel er z.s.m. weer uit te willen hebben. Mijn tanden stonden ook vrij snel weer recht, maar ik had nog wel flink last van een overbeet. Dat had extra tijd nodig. Ik ben nu heel blij met mijn gebit en vind dat de ellende van het beugel dragen het zeker waard geweest is!
Oud 09-04-2015, 17:47
Verwijderd
Je tanden staan dan wl recht maar je spieren en je tandvlees zijn nog niet aan de nieuwe vorm van je kaak/gebit gewend. DIt heeft allemaal te maken met je stofwisseling in je mond. Na ong. een jaar zou alles goed moeten vaststaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten