Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2002, 19:17
friesin
friesin is offline
Ik heb nu strax 2 jaar verkering met m'n vriendjuhh en tis nog allemaal heel super tussen ons, alleen hij heeft gister z'n rijbewijs gehaald...heb gister al een ritje mee mogen maken, maar hij rijdt naar mijn zeggen eigenlijk best wel roekeloos...ook weet ik dat ie zich laat opjagen door z'n vrienden om harder te gaan rijden en om blokjes te gaan rijden, wie zo hard mogelijk kan maar als ik er iets over zeg, raakt ie een beetje geïrriteerd hij zegt dat ik me niet zo druk moet maken...maar ik maak me eigenlijk best wel zorgen, dat het allemaal wel goed komt, dat ie strax geen ernstig ongeluk krijgt ofzo,

heeft iemand hier er ervaring mee...of kan iemand me zeggen hoe ik dit het beste kan aanpakken?!

Liefsss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2002, 20:08
Verwijderd
Zoals je het omschrijft, lijkt zijn gedrag op meeloperij en stoer doen. Dat is iets wat je maar heel moeilijk aanpakken kan.

Hem vertellen hoe je erover denkt, zal weinig helpen .. alsmede preken. Het antwoord zal altijd 'ja ja' of 'dat weet ik ook wel, maar de kans dat er echt iets gebeurt is klein' enzovoorts .. zelfs confronterende zaken als het zien van auto-ongelukken en de gevolgen daarvan, blijken in de realiteit nauwelijks effect te hebben (denk maar aan SIRE en vuurwerk, iedereen denkt altijd dat het niet met hun gebeurt).

Soms kun je iemand echter in zijn onderbewustzijn sturen .. door in deze situatie bijvoorbeeld juist niets te zeggen over het autorijden, maar interesse te tonen (dit kan je spelen) voor iets geheel anders en hem daarin mee te trekken (dit kan van alles zijn, van skateboarden tot filosofie).

Daarmee kan hij dan weer 'showen' bij zijn vrienden, waardoor de drang hard te rijden afneemt.

Na ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Sterkte iig

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:19
Mark
Mark is offline
Jah, als ie echt om je geeft, dan doe je het volgende:

"Zeg tegen hem dat je heel bang bent om hem te verliezen, want je houdt heel veel van hem. Je bent bang dat als hij aan het "racen" is dat er dan iets ernstigst gebeurt. Zeg dat je het wel leuk vind als hij snel is, maar dat kan toch ook gezellig met zijn vrienden op de kartbaan?

Zoiets? (ps, ik vind dat dit best moeilijk is om mee om te gaan) Sterkte!

Mark [- Want zeg nou eerlijk, sex is heerlijk -]
Oud 15-08-2002, 10:01
PardonMe
PardonMe is offline
oei dit is best lastig..
mijn vriend heeft al een tijd zn rijbewijs en soms rijd hij ook wel iets sneller dan de max. maar ik voel me toch altijd veilig als ik bij hem in de auto zit.. maar hij en zn vrienden doen eigenlijk niet aan racen..

tja als hij inderdaad een keer een ongeluk zou krijgen (of een vriend van hem ofzo) dat zou het beste werken, dan kom je meestal wel tot inkeer en wordt je geconfronteerd met hoe roekeloos je eigenlijk wel niet bezig bent geweest.
maar dat is een beetje cru natuurlijk..

Tja ik denk ook dat het weinig effect zal hebben als je zegt dat je het niet leuk vindt wat hij doet en dat je bang bent dat hij een keer een ongeluk krijgt, dat levert toch alleen maar een "ja, ja" op en waarschijnlijk vindt hij dan dat je zeurt...

Zorg dat hij zich ergens anders voor gaat interesseren, dan dat autorijden, bijvoorbeeld een andere hobby (zo snel ff geen voorbeeld).. en houd hem daarmee bezig..

P.S. Denk dat het maar tijdelijk is, dat racen enzo, het is nu allemaal nieuw, hij heeft net zn rijbewijs gehaald en wil dat nu dus ff showen.. En natuurlijk stoer doen tegenover zijn vrienden en mee doen.. Na een tijdje gaat het ze vanzelf vervelen en is het allemaal niet meer zo nieuw en gaan ze wel weer gewoon bier drinken
tja wel vervelend gewoon dat jij daar *mee opgescheept* zit, maar ga anders gewoon niet meer bij hem in de auto zitten als hij elke keer zo roekeloos rijdt *gelijk ook een beetje een hint naar hem toe, dat je niet bij hem in de auto wilt zitten als hij zo achterlijk rijdt*
Oud 15-08-2002, 10:19
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
P.S. Denk dat het maar tijdelijk is, dat racen enzo, het is nu allemaal nieuw, hij heeft net zn rijbewijs gehaald en wil dat nu dus ff showen.. En natuurlijk stoer doen tegenover zijn vrienden en mee doen.. Na een tijdje gaat het ze vanzelf vervelen en is het allemaal niet meer zo nieuw en gaan ze wel weer gewoon bier drinken
Heu, nee hoor, in sommige gevallen gaat dat nooit vervelen bij jongens/mannen.

M'n collega's hebben toch al 'tig jaren hun rijbewijs en praten nog steeds over auto's, flitspalen en snelheid, en scheuren soms nog steeds met 180 over de snelweg.

En dat ondanks dat sommige van hun al wel is meer dan 1 ongeluk gehad hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:35
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Heu, nee hoor, in sommige gevallen gaat dat nooit vervelen bij jongens/mannen.

M'n collega's hebben toch al 'tig jaren hun rijbewijs en praten nog steeds over auto's, flitspalen en snelheid, en scheuren soms nog steeds met 180 over de snelweg.

En dat ondanks dat sommige van hun al wel is meer dan 1 ongeluk gehad hebben.
he ga haar nou niet ontmoedigen!!

tja ik weet niet wat dat toch vaak is met mannen en auto's, maar denk dat het veel mannen een machtig gevoel geeft, lekker scheuren in zo'n auto.. totdat ze zichzelf een keer tepletter rijden tegen een boom ofzo.. Soms denk ik wel eens dat voor (sommige) mannen die auto belangrijker dan wat dan ook is...

Denk wel dat veel mannen een voorliefde zullen hebben voor lekker scheuren enzo in die auto, gewoon te hard naar je werk scheuren bijvoorbeeld... maar ik denk ook dat het pure racen en stoer doen dat dat toch wel een stuk minder wordt na verloop van tijd... en dat je bewuster zult gaan rijden, dat het onverantwoordelijke wat minder wordt en je bewust wordt van je kwetsbaarheid..

(Ik als vrouw heb dat iig wel)

Maar natuurlijk heb je altijd uitzonderingen..
Oud 16-08-2002, 11:31
girl18
girl18 is offline
gelukkig had/heeft mijn vriendje dat niet toen hij de autorijbewijs haalde hij heeft het als ik een hekel aan als mensen het wel doen... . hij deed/doet er niet stoer mee maar als die het wel zou doen zou ik het meteen uit hebben gemaakt of gezegd hebben als jij je tegen een boom wilt rijden doe je dat maar maar niet met mij.. en ik zou hem via boekjes of wat dan ook laten zien wat er kan gebeuren met jongeren die stoer met hun auto.. en als ie dan echt van mij houdt zou die het niet meer doen en als hij het wel nog blijft doen HOUDT ie niet van me.. dus DAG.!!!
Oud 16-08-2002, 16:22
Roodelfje
Roodelfje is offline
me vriend rijdt ook super link op de weg en dan zeg ik daar ook wat van zegt ie dat ik overdrijff..dan denk ik zoek ut maar uit..je merkt het wel alls je een ongeluk gebeurt dan ben je gelijk genezen mja !! ik kan der nix overzeggen dan wordt ie booz.nu moet je niet gaan denken dat ik nix om um geef omdat ik zij zoek het zelf dan uit maarja wat kan je der tegen doen dan?? sterkte xxx kiss
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 16:27
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Roodelfje schreef:
me vriend rijdt ook super link op de weg en dan zeg ik daar ook wat van zegt ie dat ik overdrijff..dan denk ik zoek ut maar uit..je merkt het wel alls je een ongeluk gebeurt dan ben je gelijk genezen mja !! ik kan der nix overzeggen dan wordt ie booz.nu moet je niet gaan denken dat ik nix om um geef omdat ik zij zoek het zelf dan uit maarja wat kan je der tegen doen dan?? sterkte xxx kiss
Niet bij hem in de auto stappen?? Heeft nog nooit iemand bij mij gedaan, omdat ik zowiezo rustiger rijd, maar helemaal als ik passagiers heb. Je bent op dat moment verantwoordelijk voor hun leven. Ik zou denk ik ook niet met mezelf kunnen leven als er een ongeluk gebeurt door mijn schuld en de passagiers gaan dood en ik blijf leven... ondragelijk lijkt me dat...
Oud 16-08-2002, 16:46
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Roodelfje schreef:
uit maken.?

ja sorry hoor ik heb geen zin om met iemand in een auto te zitten wie hard rijden stoer vind..
Oud 16-08-2002, 20:19
Tom
Tom is offline
Hmm ik ben zelf gek op snelle auto's. Ik heb m'n rijbewijs nog niet maar weet wel dat als ik m'n rijbewijs haal ik niet netjes 100 á 120 op de snelweg ga rijden. Opzich (vind ik) niet erg, zolang ie maar weet wanneer ie hard kan en een beetje verantwoordelijkheidsgevoel heeft.. binnen gebouwde kom netjes aan de snelheid houden en alleen op een lege snelweg een keer doorgassen... dus afhankelijk van de verkeerssituatie.

Zeg dat je om hem geeft, en vraag of ie het alleen doet wanneer het kan en als je niet naast em zit.. hopelijk is ie toch wel zo slim om in te zien dat je op een drukke weg of in onoverzichtelijke situaties niet kunt doorplanken. Verder zou je em een keer naar een slipcursus kunnen sturen, wil ik nog wel gaan doen namelijk... dan weet je hoe je moet reageren op een auto die je niet meer onder controle hebt.

Ik zal wel hetzelfde probleem krijgen als ik een auto en vriendin heb
Oud 18-08-2002, 21:15
PardonMe
PardonMe is offline
Als mijn vriend als een maloot zou rijden zou ik gewoon niet meer bij hem in de auto stappen, simpel zat en dan is de boodschap ook meteen duidelijk lijkt me zo
Reageren

Regels voor berichten