Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2015, 10:35
LiekeInsiders
LiekeInsiders is offline
Hoi!

Ik ben op dit moment aan het afstuderen en bezig met een applicatie voor eerstejaars studenten (in een voor hen nieuwe stad). Deze app gaat studenten helpen met het integreren in een nieuwe stad en studentenleven door middel van het geven van gepersonaliseerde informatie. Bijvoorbeeld 's avonds een melding dat het de volgende dag gaat sneeuwen en dat je dus om half 8 moet vertrekken ipv 8 uur, met een routebeschrijving.

Wat vinden jullie van dit idee? Waar loop je tegenaan als je in een nieuwe stad terecht komt? En hoe los je dit op? Wat zou je graag willen weten als student?

Ik ben benieuwd naar de reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2015, 11:55
Knitten.
Knitten. is offline
Ik denk niet dat ik beter zou integreren met mijn stad als ik een melding zou krijgen dat het gaat sneeuwen om heel eerlijk te zijn! Ten eerste is de reistijd naar de meeste faculteiten vaak niet zo groot als je op kamers woont, als je niet op kamers woont en er is sprake van extreme weersomstandigheden krijg je die berichten ook van de NS .

Toen ik een nieuwe stad terecht kwam liep ik ook eigenlijk niet echt ergens tegenaan. De meeste studenten lopen de introductieweek waar je al deels integreert met de stad en je studiegenoten. Dus bij het ontwikkelen van een app zou ik waarschijnlijk kijken naar wat deze introductieweken doen en een beetje in dezelfde lijn daarvan gaan zitten. Studenten die die week niet lopen hebben op die manier alsnog toegang tot die informatie en aangezien de introductieweken al een tijdje bestaan hebben zij ook goed zicht op wat studenten nodig hebben in een nieuwe stad en in hun nieuwe leven als het ware.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 09:53
Praganonut
Praganonut is offline
Ik denk dat eerstejaars meer tegen praktisch zaken aanlopen dan dat zij problemen hebben met het 'integreren' in een voor hun onbekende stad. Meeste studenten gaan toch eerst optrekken met hun klas/schoolgenoten.
Moet je denken aan stel dat je op kamers gaat wonen, waar moet je dan aan gaan denken en rekening mee houden? En vooral belangrijk: Waar moet je zijn stel je dat je iets nodig hebt of moet doen?
Nog belangrijker, welke faciliteiten bied jouw school om de eerstejaars te helpen? Vaak is dat ook niet heel duidelijk.

Ik snap dat het misschien buiten jouw aandachtsgebied is en dat het dan ineens heel veel wordt. Maar wat algemene informatie op dat vlak kan eigenlijk nooit kwaad. Want er wordt over het algemeen verwacht dat je bepaalde zaken al weet of dat je mensen om je heen hebt die het wel weten.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2015, 09:58
Online hulp
Online hulp is offline
Ik zou het ook specifieker maken. Bijvoorbeeld een app voor eerstejaars studenten over welke evenementen er voor hen leuk kan zijn. Of eentje over waar je het handigst papieren kunt uitprinten en waar je moet zijn voor de goedkoopste boeken, enzovoort. Vooral praktische zaken dus.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2015, 20:05
df
df is offline
Ik zie het niet gebeuren dat zo'n app aanslaat en dat lijkt me ook onwenselijk. Het is juist leuk om zelf uit te zoeken waar je moet zijn voor de leuke feestjes, het goedkope bier, boeken, samenvattingen, printers etcetc

kortom loop gewoon de intro en zoek de rest vooral lekker zelf uit
Met citaat reageren
Oud 17-04-2015, 12:07
suzyblue13
suzyblue13 is offline
[QUOTE=LiekeInsiders;33752354]Hoi!

Waar loop je tegenaan als je in een nieuwe stad terecht komt?

Scholieren en studenten uit het oosten en het zuiden van het land die verder gaan studeren in het westen van het land en in de randstad krijgen het meest te maken met het afwijkende accent dat ze hebben. Van meisjes wordt het zangerige Limburgs of Achterhoeks geknauw als leuk beschouwd, voor jongens wordt het al snel 'het boertje'.
Het is niet beledigend bedoeld maar zo ervaar ik het. ( ben zelf een randstad meid)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 09:46
Smaug
Smaug is offline
Nou, wat een ramp als je een accent hebt. Alsof je dat moet gaan afleren zodat je er beter tussen past
Oud 20-04-2015, 09:59
Miekje*
Miekje* is offline
Ik kom zelf ook uit de randstad, en ik vind al die accenten juist wel leuk. Het is maar net welke instelling je hebt.
Oud 20-04-2015, 15:50
Knitten.
Knitten. is offline
Bij onze vereniging wordt de enige Belgische jongen zo ongeveer geadoreerd vanwege z'n accent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten