Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2011, 22:44
East
East is offline
Beste allemaal,

Ik ben nu halverwege mijn bachelor aan het AUC, waar mijn drie hoofdvakken (Neuro)Psychology, Sociology en Political Science zijn (GPA 3.7). Deze kerstvakantie ben ik begonnen me te orienteren op mogelijke masterstudies, waarvan de master Neuroscience me het meest aanspreekt. Natuurlijk zou het geweldig zijn om dit aan Oxford te kunnen doen.

Nu ben ik via een aantal kanalen aan het proberen wat meer informatie te krijgen over de toelating, het vereiste onderzoeksvoorstel en een wat meer persoonlijke ervaring van deze master aan Oxford.

Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen. Ook als je via via iemand kent die deze of gerelateerde master doet (e.g. Clinical Neurology) is dat meer dan welkom!

Liefs, East

Laatst gewijzigd op 03-01-2011 om 23:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2011, 10:17
joram
joram is offline
Als je aan Oxford wilt studeren zul je je GPA iets moeten verbeteren, ik studeer ook aan een University College en ik heb vooral gehoord dat Oxford alleen mensen toelaat met een 3.9-4.0 GPA.. Alhoewel, een bijzondere extracurricular ervaring kan een iets lager GPA misschien goedmaken.
Persoonlijk vind ik de stad erg mooi en een goede sfeer hebben, en het onderwijs is natuurlijk erg goed dus je kunt het altijd proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 13:51
East
East is offline
Citaat:
Als je aan Oxford wilt studeren zul je je GPA iets moeten verbeteren, ik studeer ook aan een University College en ik heb vooral gehoord dat Oxford alleen mensen toelaat met een 3.9-4.0 GPA.. Alhoewel, een bijzondere extracurricular ervaring kan een iets lager GPA misschien goedmaken.
Persoonlijk vind ik de stad erg mooi en een goede sfeer hebben, en het onderwijs is natuurlijk erg goed dus je kunt het altijd proberen.
Als je hun website gaat uitpluizen in plaats van enkel te luisteren naar wat iedereen zegt, zul je er al gauw achterkomen dat de toelatingscriteria voor een master aan Oxford niet alleen op cijfergemiddelden zijn gebaseerd. Voor deze specifieke master laten ze mensen toe vanaf een 3.5 GPA, bij een master als Sociology laten ze dit nog veel meer in het midden, er staat er zelfs geen GPA criterium bij de requirements. Het gaat dus niet puur om cijfers maar juist om heel veel andere dingen, zoals onderzoekservaringen. Daar gaat mijn vraag over. Toch bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2015, 14:52
MiniMere
MiniMere is offline
En? is het gelukt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten