Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2015, 12:59
maxyt10
maxyt10 is offline
-

Laatst gewijzigd op 17-09-2015 om 20:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2015, 13:11
Elin3
Elin3 is offline
In Nederland kijken ze bij de meeste opleidingen volgens mij helemaal niet naar je buitenschoolse activiteiten. Heb je een VWO diploma met de juiste vakken? Dan wordt je vaak gewoon aangenomen. (Tenzij er een loting is.)
Oud 08-05-2015, 13:24
Axel11
Axel11 is offline
Dat is inderdaad alleen relevant als het een lotingstudie is met decentrale selectie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 13:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Overigens een erg slechte ontwikkeling. Die selectie op niet-academische criteria is ontstaan in de VS, waar het doel was om te kunnen discrimineren tegen joden. Om een obscure reden denkt men nu dat die niet-academische activiteiten relevant zijn voor academische prestaties.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 22:05
maxyt10
maxyt10 is offline
Ik doe TTO, zat er aan de denken om in het buitenland te studeren. (journalistiek)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 22:32
Elin3
Elin3 is offline
Dan heeft het misschien wel invloed. Vraag dit eens na bij je decaan op school.
Oud 09-05-2015, 17:12
Pomeke
Pomeke is offline
Hmm, misschien kun je de tijd die je besteed aan die buitenschoolse activiteiten beter besteden aan school. Het lijkt me nuttiger als je gewoon hele goede cijfers hebt. Alhoewel het natuurlijk altijd leuk en goed is om ook wat buiten school om te doen. Ook voor je CV en dergelijke.

Er zijn genoeg dingen om te doen. Het is maar net wat je ligt. Je kunt denken aan dingen als: leerlingenraad, medezeggenschapsraad, schoolkrant, debatgroep, dansgroep, muziekgroep.

Daarnaast worden er op scholen vaak feesten en activiteiten georganiseerd. Het is erg leuk om je aan te bieden om daarmee mee te helpen. Zelf heb ik eens het onderbouwfeest georganiseerd, en is er een activiteitenweek geweest vanwege het 55 jarig bestaan van de school. Bij zulke gelegenheden kun je wellicht contact opnemen met een leraar, en meehelpen met de organisatie. En ik weet niet of jullie op school ook nog ergens een ongebruikte ruimte hebben, maar je zou ook zoiets op kunnen knappen. Ook een leuk project!

Je moet gewoon even kijken wat je zelf leuk vindt, en eventueel informeren op je school (of kijken op de website) om te zien wat voor activiteiten er worden aangeboden. Zelf met ideeën komen is ook prima!

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2015, 13:09
Online hulp
Online hulp is offline
Als je er naast je schoolwerk tijd voor hebt, zou ik voor die dingen gaan die je zelf leuk vindt. Hiermee kun je laten zien waar je interesses liggen, nieuwe ervaringen op doen en sociale contacten leggen. Veel succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten