Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe kom je bij je conclusie dat het niet klopt wat ik schrijf? Het doel van mijn post was om mensen niet onnodig gedemotiveerd te laten worden. Want mijn ervaring is dat dat geregeld het geval is als leerlingen met hun "rampzalig slecht" gemaakt proefexamen bij me komen. Meestal is het aanzienlijk beter gemaakt dan ze zelf denken. Groet, LEMM |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
3 Scorepunten worden toegekend met inachtneming van de volgende regels: ... 3.3 indien een antwoord op een open vraag niet in het beoordelingsmodel voorkomt en dit antwoord op grond van aantoonbare, vakinhoudelijke argumenten als juist of gedeeltelijk juist aangemerkt kan worden, moeten scorepunten worden toegekend naar analogie of in de geest van het beoordelingsmodel; Nu zou ik graag zien waar jij je wijsheid vandaan haalt. Met je antwoord kom je er niet mee weg. (m.a.w.: 0 punten ![]() Groet, LEMM |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit is het laatste wat ik erover schrijf. Bij mijn vak (economie) mag je bij vragen waarbij slechts een enkel antwoord mogelijk is ook echt niet afwijken van het model. Alleen komt dat zeer zelden voor (ik kan het me niet herinneren). Los van MC vragen vanzelfsprekend. Bij ieder ander antwoord tref je derhalve ook aan "een voorbeeld van een juist antwoord is...". Sterker nog... Zelfs als het antwoord van het model onjuist is, moet ik doen alsof het juist is (bepaling 7) en dus juist gegeven antwoorden fout rekenen. Dit dien je dan wel te melden aan het CvE. Groet, LEMM Laatst gewijzigd op 10-05-2015 om 22:31. |
![]() |
|
Oh man, en jij bent leraar/examinator?
![]() Bepaling 7 zegt dat als er een fout zit/lijkt te zitten in het correctievoorschrift, je gewoon beoordeelt alsof het correctievoorschrift juist is. Dat doet er niets aan af dat je andere antwoorden gewoon op vakinhoudelijke gronden moet goed rekenen. Dat mag alleen niet als in het corrrectievoorschrift staat "alleen dit antwoord goed rekenen", "dit antwoord niet goed rekenen" of iets dergelijks. Dan gaat regel 7 voor. Ben je ermee bekend dat niet alleen ik, maar ook de vereniging van economieleraren (VECON) het niet met je eens is? Ja, ik zit ook in het onderwijs, ik heb connecties ![]() |
![]() |
|
![]() |
Axel, over bepaling 7: ik zeg toch exact wat jij zegt? Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat mijn gevoel zegt bepaling 7 links te laten liggen en een juist antwoord gewoon goed te rekenen ondanks dat dat dus formeel niet mag.
Maar goed, jij maakt van een positief bedoeld bericht iets negatiefs. Hopelijk ben je in lessituaties anders. En ja Axel, ik ben onder andere leraar en examinator. En ja ik ben ook lid van de VECON en erg actief op dat forum tijdens de correctieperiode. Het is er altijd heel gezellig. Kom eens langs. Je denigrerende toon staat me alleen niet aan. Je hebt nog een boel te leren vermoed ik. Succes daarmee. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Geef het nou maar op, ik reageerde gewoon netjes op wat je zei wat specifiek zou gelden voor jouw vak: Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Formeel is het juist ja, alleen de uitwerking is voor vmbo examens helemaal gelijk. Daar staat namelijk bij elke vraag waar je mogelijkerwijs af kan wijken van het model dat het om een voorbeeld van een antwoord gaat. Dat had ik duidelijker moeten verwoorden denk ik. Zoals ik het hier heb opgeschreven, heb ik he ook verwoord naar mijn leerlingen. Het is hierdoor heel helder bij welke vragen er verschillende antwoorden mogelijk zijn en er is daardoor, in ieder geval hierover, geen onrust bij ze.
Hoe dat bij h/v zit, weet ik niet. Maar het was ook een specifieke vmbo vraag. Het ging me al snel om zijn wijze van reageren op een bericht dat de intentie had eventuele onrust bij iemand weg te nemen. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Luzac College Jolla | 44 | 14-06-2004 23:55 |