|
|
Bekijk resultaten poll: Ben jij een feminist? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 40.74% |
Nee |
5 | 18.52% |
Ik weet het niet |
11 | 40.74% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Omdat je (bijvoorbeeld op werkgebied) moet kijken naar kwaliteiten van iemand, niet naar de achtergrond, afkomst, religie of omdat iemand toevallig man of vrouw is.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat voor bepaalde beroepen de maatschappij te vastgeroest is en dat het niet algemeen geaccepteerd wordt dat een man of vrouw in een bepaalde sector werkt. Aan sommige collegae merk ik dat als er een vrouw in het pand is er al bepaalde seksistische opmerkingen gemaakt worden en zo lang dat blijft gebeuren zie ik het niet snel veranderen helaas. Als je normaal gaat doen, zeker achter de rug van anderen om, en meer accepteert denk ik dat er al een boel zal veranderen. Maar dat heeft nog een lange weg te gaan en is iets wat je zelf moeilijk alleen kan veranderen.
|
Verwijderd
|
Dat is mannenpraat. Sommige vrouwen kunnen daar goed tegen. Net zoals dat er vrouwenpraat is op de werkvloer. Maar in principe pas je je aan. Ook bij gezelschap buiten werk om.
Het interesse gebied van vrouwen en mannen verschilt vaak. Daardoor krijg je nooit een 50/50 situatie. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Men meet onder vrouwen binnen Defensie de belangstelling en capaciteit voor lid van het Korps Mariniers. Deze belangstelling is zo klein dat het niet mogelijk zal zijn vrouwelijke eenheden te vormen. Daarnaast wil men voor vrouwen geen lagere (lichamelijke) eisen stellen dan voor mannen: de eisen wat betreft uithoudingsvermogen, kracht etc. zijn gelijk. Veel minder vrouwen dan mannen kunnen aan deze eisen voldoen. Daarom worden alleen mannen aangenomen. /samenvatting van het standpunt van Defensie |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zal misschien wel wat lastiger zijn om het puur professioneel te houden, maar dan nog; laat men hier zelf een oplossing voor vinden zou ik zeggen. Misschien zijn er idd ook wel homoseksuele mannen/vrouwen die er meer moeite mee hebben om dit bij het eigen geslacht te doen (lichamelijke onderzoeken) dan bij het andere ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
het gaat denk ik ook niet dat het om het 'naakt zijn' gaat; maar als je in oorlogsgebied spoedeisende hulp moet verlenen bij je collega's (en dat hoeft niet perse te gaan om schotwonden) dan moet dat efficiënt en zonder gezeik gebeuren; als je dus ook een andere sexe moet behandelen dan vergt dat extra kennis, andere handelswijzes/protocollen, weet ik het allemaal. Ik denk dat het de gemiddelde marinier weinig uit maakt dat iemand zijn/haar blote reet ziet
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik ook al zei: er zijn niet eens genoeg capabele vrouwen geïnteresseerd om 1 aparte vrouwelijke eenheid te vormen. De mannen die nu in het Korps Mariniers zitten staan niet te springen om plaats te nemen in een gemengde eenheid. Ook wordt, vermoed ik, de kans op problemen (door relaties, seks, etc.) met vrouwen in een gemengde eenheid groter geacht dan de kans op problemen met homoseksuele mannen in een manneneenheid. Iets wat me niet heel onaannemelijk lijkt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Feminisme JVV079 | 38 | 09-07-2013 03:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat vinden vrouwen sexy aan het mannelijke lichaam? Verwijderd | 363 | 16-08-2012 21:11 | |
Liefde & Relatie |
Gezien worden als "beste vriend" Praganonut | 278 | 05-09-2007 12:36 | |
Seksualiteit |
ik 17,zij 15 neok | 71 | 08-01-2005 13:18 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
Seksualiteit |
stelling: eigenlijk zijn vrouwen veel mooier dan mannen cestmoi | 159 | 28-12-2002 00:59 |