Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Ben jij een feminist?
Ja 11 40.74%
Nee 5 18.52%
Ik weet het niet 11 40.74%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2016, 12:38
Hazel
Hazel is offline
Tijd om kleur te bekennen
Oud 03-01-2016, 12:47
Verwijderd
Wat?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:52
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Geen idee!
Oud 03-01-2016, 12:53
Hazel
Hazel is offline
Het is ook toegestaan om in dit topic verder uit te weiden over het onderwerp.
Oud 03-01-2016, 12:57
De Veroorzaker
"There are no feminists in a housefire."
Oud 03-01-2016, 14:40
Megatron
Megatron is offline
Ach, vrouw en man zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig. Voor de rest is daar de kous wel mee af wat mij betreft.
Oud 03-01-2016, 15:02
Tigerly
Tigerly is offline
Vaak wel. Soms betrap ik mezelf erop het ook helemaal niet te zijn. Maar dat komt omdat ik ook meer geloof in mensenrechten, dan perse in vrouwenrechten en in mijn misantropie maak ik al helemaal geen onderscheid.

Voorts reageer ik slecht op voet-tussen-de-deur-missionarisgedrag en begrijp ik niet hoe mensen kunnen denken dat dat effectief is.

En dan ga ik nu weer aan mijn piemel sjorren!
Oud 03-01-2016, 17:04
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ach, vrouw en man zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig. Voor de rest is daar de kous wel mee af wat mij betreft.
Oud 03-01-2016, 17:04
De Veroorzaker
Dus voortaan is het kinderen eerst?
Oud 04-01-2016, 09:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja want ik val op vrouwen en scheer mijn oksels niet
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 10:37
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 11:23
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja want ik val op vrouwen en scheer mijn oksels niet
geil
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 12:11
Holland Oates
Holland Oates is offline
Obvs.
Oud 04-01-2016, 14:24
WolterB
WolterB is offline
Nee, want:
Citaat:
Maar dat komt omdat ik ook meer geloof in mensenrechten, dan perse in vrouwenrechten
Daarnaast vind ik het bevoordelen van alle minderheden omdat ze minderheid zijn achterlijk en hoop ik dat dat aan een pijnlijke dood uitsterft.
Oud 04-01-2016, 17:02
Hazel
Hazel is offline
Waarom vind je dat WolterB?
Oud 04-01-2016, 18:41
WolterB
WolterB is offline
Omdat je (bijvoorbeeld op werkgebied) moet kijken naar kwaliteiten van iemand, niet naar de achtergrond, afkomst, religie of omdat iemand toevallig man of vrouw is.
Oud 04-01-2016, 18:51
Verwijderd
Beetje afhankelijk van je definitie, maar op zich wel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 19:06
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Positieve discriminatie is ook discriminatie.
Oud 04-01-2016, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Nee, want:

Daarnaast vind ik het bevoordelen van alle minderheden omdat ze minderheid zijn achterlijk en hoop ik dat dat aan een pijnlijke dood uitsterft.
Citaat:
Omdat je (bijvoorbeeld op werkgebied) moet kijken naar kwaliteiten van iemand, niet naar de achtergrond, afkomst, religie of omdat iemand toevallig man of vrouw is.
Dus je bent tegen positieve discriminatie, dat snap ik, hoe denk je dan over de negatieve discriminatie die nog steeds een zeer grote rol speelt in onze maatschappij? Zeker op het vlak van werkgebied. Heb je dan ook ideeën om dat tegen te gaan of vind je het wel prima zo?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 23:54
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Zijn er eigenlijk. Banen in Nederland die uitsluitend voor vrouw of man zijn
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 05:32
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Nee. Maar mensen kijken wel raar op als het gaat over een kraamverzorger of kleuterleider, beide man dus. Een vrouw als uitvoerder in de bouw lijkt ook nog een beetje raar te zijn.
Oud 05-01-2016, 05:40
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dus je bent tegen positieve discriminatie, dat snap ik, hoe denk je dan over de negatieve discriminatie die nog steeds een zeer grote rol speelt in onze maatschappij? Zeker op het vlak van werkgebied. Heb je dan ook ideeën om dat tegen te gaan of vind je het wel prima zo?
Vind ik ook niets. In mijn sector werken bijna alleen maar mannen en heb nog geen vrouw rond zien lopen op alle bijbehorende opleidingen en cursussen afgezien van wat docenten van bijvakken. Ik vind het erg jammer en hoop dat het ooit nog bijdraait.
Ik denk dat voor bepaalde beroepen de maatschappij te vastgeroest is en dat het niet algemeen geaccepteerd wordt dat een man of vrouw in een bepaalde sector werkt. Aan sommige collegae merk ik dat als er een vrouw in het pand is er al bepaalde seksistische opmerkingen gemaakt worden en zo lang dat blijft gebeuren zie ik het niet snel veranderen helaas. Als je normaal gaat doen, zeker achter de rug van anderen om, en meer accepteert denk ik dat er al een boel zal veranderen. Maar dat heeft nog een lange weg te gaan en is iets wat je zelf moeilijk alleen kan veranderen.
Oud 05-01-2016, 06:43
Verwijderd
Dat is mannenpraat. Sommige vrouwen kunnen daar goed tegen. Net zoals dat er vrouwenpraat is op de werkvloer. Maar in principe pas je je aan. Ook bij gezelschap buiten werk om.

Het interesse gebied van vrouwen en mannen verschilt vaak. Daardoor krijg je nooit een 50/50 situatie.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:10
De Veroorzaker
Dat de interesse gebieden verschillen komt natuurlijk vooral door niet genderneutraal speelgoed, dus met een beetje goede wil van ons varkens is die verdeling heus wel te halen.
Oud 05-01-2016, 08:13
Durian
Durian is offline
Citaat:
Citaat:
Nee. Maar mensen kijken wel raar op als het gaat over een kraamverzorger of kleuterleider, beide man dus. Een vrouw als uitvoerder in de bouw lijkt ook nog een beetje raar te zijn.
Jawel, het Korps Mariniers neemt geen vrouwen aan.
Oud 05-01-2016, 08:35
Axel11
Axel11 is offline
Voorlopig (nog zo'n 10 jaar vind ik zo snel) mogen vrouwen ook niet werken op onderzeeërs.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Dat de interesse gebieden verschillen komt natuurlijk vooral door niet genderneutraal speelgoed, dus met een beetje goede wil van ons varkens is die verdeling heus wel te halen.
Jij trol
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Voorlopig (nog zo'n 10 jaar vind ik zo snel) mogen vrouwen ook niet werken op onderzeeërs.
Wat is de reden daarvan eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:41
De Veroorzaker
Citaat:
Wat is de reden daarvan eigenlijk?
Jij trol
Oud 05-01-2016, 08:41
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:52
Durian
Durian is offline
Citaat:
Oja, klopt!
Oud 05-01-2016, 11:50
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Jawel, het Korps Mariniers neemt geen vrouwen aan.
Wat is dat voor iets belachelijks?
Oud 05-01-2016, 12:29
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wat is dat voor iets belachelijks?
Leden van het Korps Mariniers ontkomen niet aan onder meer groepsgewijs naakt lichamelijk onderzoek op elkaar doen (ik verzin dit niet ). Eenheden bestaande uit alleen mannen of alleen vrouwen worden daarom noodzakelijk geacht.
Men meet onder vrouwen binnen Defensie de belangstelling en capaciteit voor lid van het Korps Mariniers. Deze belangstelling is zo klein dat het niet mogelijk zal zijn vrouwelijke eenheden te vormen. Daarnaast wil men voor vrouwen geen lagere (lichamelijke) eisen stellen dan voor mannen: de eisen wat betreft uithoudingsvermogen, kracht etc. zijn gelijk. Veel minder vrouwen dan mannen kunnen aan deze eisen voldoen.
Daarom worden alleen mannen aangenomen.

/samenvatting van het standpunt van Defensie
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 12:32
Carn
Carn is offline
Lijkt me ook logisch dat bij functies waarbij fysieke gesteldheid en kwaliteiten zo'n belangrijke rol hebben er dit soort 'standpunten' zijn.
Oud 05-01-2016, 12:32
Axel11
Axel11 is offline
De minister van Defensie gaat overigens binnenkort (weer) bekijken of er genoeg vrouwen te vinden zijn om een eenheid bij het Korps Mariniers te vormen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:07
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Leden van het Korps Mariniers ontkomen niet aan onder meer groepsgewijs naakt lichamelijk onderzoek op elkaar doen (ik verzin dit niet ). Eenheden bestaande uit alleen mannen of alleen vrouwen worden daarom noodzakelijk geacht.
Men meet onder vrouwen binnen Defensie de belangstelling en capaciteit voor lid van het Korps Mariniers. Deze belangstelling is zo klein dat het niet mogelijk zal zijn vrouwelijke eenheden te vormen. Daarnaast wil men voor vrouwen geen lagere (lichamelijke) eisen stellen dan voor mannen: de eisen wat betreft uithoudingsvermogen, kracht etc. zijn gelijk. Veel minder vrouwen dan mannen kunnen aan deze eisen voldoen.

Homo- of biseksuele mannen komen ook niet in aanmerking?
Oud 05-01-2016, 13:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
Homo- of biseksuele mannen komen ook niet in aanmerking?
Als ze de fysieke criteria aankunnen lijkt mij dat ze gewoon aangenomen worden (laat niet weg dat de militaire-cultuur daar helaas vaak nog wat anders over denkt, maar dat is een andere discussie).
Oud 05-01-2016, 13:11
Verwijderd
Citaat:

Ik vind het eigenlijk best raar dat dat naakt zijn/omkleden in elkaars bijzijn nog zo'n issue is. Dat mogen mensen toch zelf bepalen of ze zich daaraan willen blootstellen? Maak desnoods gemengde en aparte eenheden. Maar als jij fysiotherapie gaat studeren kom je ook een hoop naakt tegen, of als je in een ziekenhuis werkt, en bij topsporters is het in veel gevallen ook de normaalste zaak vd wereld dat je je soms in bijzijn van anderen moet omkleden.
Het zal misschien wel wat lastiger zijn om het puur professioneel te houden, maar dan nog; laat men hier zelf een oplossing voor vinden zou ik zeggen. Misschien zijn er idd ook wel homoseksuele mannen/vrouwen die er meer moeite mee hebben om dit bij het eigen geslacht te doen (lichamelijke onderzoeken) dan bij het andere
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:13
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Lijkt me ook logisch dat bij functies waarbij fysieke gesteldheid en kwaliteiten zo'n belangrijke rol hebben er dit soort 'standpunten' zijn.
Nee, waarom? Het is allemaal nogal kort door de bocht, want ondanks dat er misschien meer mannen zijn die aan de gestelde eisen voldoen, voldoet niet iedereen eraan. Onder vrouwen zijn er misschien minder die aan de gestelde eisen voldoen, maar ik acht het onwaarschijnlijk dat er helemaal niemand aan voldoet. Dit maakt het tot een nogal onzinnig onderscheid en je zou eigenlijk alleen naar het al of niet voldoen aan de gestelde eisen moeten kijken.
Oud 05-01-2016, 13:13
De Veroorzaker
Citaat:
Ik vind het eigenlijk best raar dat dat naakt zijn/omkleden in elkaars bijzijn nog zo'n issue is. Dat mogen mensen toch zelf bepalen of ze zich daaraan willen blootstellen?
Waarom dat dan? Van de arbo mag zoveel niet.
Oud 05-01-2016, 13:15
Carn
Carn is offline
het gaat denk ik ook niet dat het om het 'naakt zijn' gaat; maar als je in oorlogsgebied spoedeisende hulp moet verlenen bij je collega's (en dat hoeft niet perse te gaan om schotwonden) dan moet dat efficiënt en zonder gezeik gebeuren; als je dus ook een andere sexe moet behandelen dan vergt dat extra kennis, andere handelswijzes/protocollen, weet ik het allemaal. Ik denk dat het de gemiddelde marinier weinig uit maakt dat iemand zijn/haar blote reet ziet
Oud 05-01-2016, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Nee, waarom? Het is allemaal nogal kort door de bocht, want ondanks dat er misschien meer mannen zijn die aan de gestelde eisen voldoen, voldoet niet iedereen eraan. Onder vrouwen zijn er misschien minder die aan de gestelde eisen voldoen, maar ik acht het onwaarschijnlijk dat er helemaal niemand aan voldoet. Dit maakt het tot een nogal onzinnig onderscheid en je zou eigenlijk alleen naar het al of niet voldoen aan de gestelde eisen moeten kijken.
Ja, laten we een betrouwbare eenheid van 3 vrouwen opbouwen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:23
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik vind het eigenlijk best raar dat dat naakt zijn/omkleden in elkaars bijzijn nog zo'n issue is. Dat mogen mensen toch zelf bepalen of ze zich daaraan willen blootstellen? Maak desnoods gemengde en aparte eenheden. Maar als jij fysiotherapie gaat studeren kom je ook een hoop naakt tegen, of als je in een ziekenhuis werkt, en bij topsporters is het in veel gevallen ook de normaalste zaak vd wereld dat je je soms in bijzijn van anderen moet omkleden.
Het zal misschien wel wat lastiger zijn om het puur professioneel te houden, maar dan nog; laat men hier zelf een oplossing voor vinden zou ik zeggen. Misschien zijn er idd ook wel homoseksuele mannen/vrouwen die er meer moeite mee hebben om dit bij het eigen geslacht te doen (lichamelijke onderzoeken) dan bij het andere
Het gaat dus niet alleen om naakt zijn zoals ik al schreef, maar ook om elkaar naakt aanraken, betasten, voelen. (Intieme) zorg wordt in het veld ook niet verricht door een professional die op afstand staat en die wekelijks tig patiënten ziet, maar door een mede-marinier.
Zoals ik ook al zei: er zijn niet eens genoeg capabele vrouwen geïnteresseerd om 1 aparte vrouwelijke eenheid te vormen.
De mannen die nu in het Korps Mariniers zitten staan niet te springen om plaats te nemen in een gemengde eenheid.

Ook wordt, vermoed ik, de kans op problemen (door relaties, seks, etc.) met vrouwen in een gemengde eenheid groter geacht dan de kans op problemen met homoseksuele mannen in een manneneenheid. Iets wat me niet heel onaannemelijk lijkt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Waarom dat dan? Van de arbo mag zoveel niet.
En wat van de Arbo niet mag, gebeurt nooooooit
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Het gaat dus niet alleen om naakt zijn zoals ik al schreef, maar ook om elkaar naakt aanraken, betasten, voelen. (Intieme) zorg wordt in het veld ook niet verricht door een professional die op afstand staat en die wekelijks tig patiënten ziet, maar door een mede-marinier.
Zoals ik ook al zei: er zijn niet eens genoeg capabele vrouwen geïnteresseerd om 1 aparte vrouwelijke eenheid te vormen.
De mannen die nu in het Korps Mariniers zitten staan niet te springen om plaats te nemen in een gemengde eenheid.

Ook wordt, vermoed ik, de kans op problemen (door relaties, seks, etc.) met vrouwen in een gemengde eenheid groter geacht dan de kans op problemen met homoseksuele mannen in een manneneenheid. Iets wat me niet heel onaannemelijk lijkt
Ja, ik denk dat dat laatste punt de echte angel is, en dat de rest makkelijker te verkopen is
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:32
Carn
Carn is offline
Citaat:
Stomme analogie / vraagstuk; maar ik vraag me al langer af waarom er zo weinig bands zijn die voornamelijk bestaan uit vrouwen.
Oud 05-01-2016, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Stomme analogie / vraagstuk; maar ik vraag me al langer af waarom er zo weinig bands zijn die voornamelijk bestaan uit vrouwen.
Komen niet door de stringente keuring heen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:33
Verwijderd
Van mij mogen ze het doen hoor maar als blijkt dat ze niet up for the task zijn en ze worden door woesijnhazen doodgemaaid dan schiet ik iedereen neer die zegt dat we onze vrouwelijke helden zullen gaan missen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:33
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Gemengde eenheden.
Reageren

Regels voor berichten