Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2015, 19:29
Barca1
Barca1 is offline
Zoals mijn titel aangeeft, het optimaliseren van het inkoopsysteem.

Ik heb zelf wel een paar ideeën, maar dat zijn nog niet echt de 'wauw' ideeën. En heb niet echt veel fantasie hiervoor, dus ik hoop dat hier iemand een goed idee heeft.

Ik heb bedacht om vaker tellijsten te gaan maken, en de voorraden te verhogen. Maar daar stagneer ik een beetje..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2015, 19:33
Axel11
Axel11 is offline
Het kan helpen om eerst te bedenken/analyseren waar het nu "fout" gaat in het inkoopsysteem (kleine foutjes, gebreken, mis je bepaalde informatie in het systeem?, zijn er vaak dingen niet op voorraad: zo ja welke en in hoeverre is dat een probleem?, etc.)

Om ervoor te zorgen dat we hier wat meer kunnen meedenken, zou het helpen als je uitlegt hoe het huidige inkoopsysteem precies werkt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 20:33
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Goed om te zien dat ze de juiste kandidaat hebben gekozen. Jij bent je geld dubbel en dwars waard.

Misschien een idee om zelf na te denken over het werk wat je voor ze gaat doen voor je het op een forum vraagt?
Oud 30-05-2015, 20:38
Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Goed om te zien dat ze de juiste kandidaat hebben gekozen. Jij bent je geld dubbel en dwars waard.

Misschien een idee om zelf na te denken over het werk wat je voor ze gaat doen voor je het op een forum vraagt?
Is dat bovenstaande sarcastisch?

Ik weet al wat voor werk ik voor ze ga doen. Maar hun huidige inkoop "systeem" is vrij belabberd. De verkeerde producten worden bestelt, of er wordt te weinig bestelt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 20:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ja.

Zeker als het 'vrij belabberd' is, kun je er dus makkelijk een hoop in verbeteren.
Oud 30-05-2015, 20:41
Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Het kan helpen om eerst te bedenken/analyseren waar het nu "fout" gaat in het inkoopsysteem (kleine foutjes, gebreken, mis je bepaalde informatie in het systeem?, zijn er vaak dingen niet op voorraad: zo ja welke en in hoeverre is dat een probleem?, etc.)

Om ervoor te zorgen dat we hier wat meer kunnen meedenken, zou het helpen als je uitlegt hoe het huidige inkoopsysteem precies werkt.
Meestal wordt het verkeerde bestelt. Maar het probleem daarvan, is dat de tellijsten niet nauwkeurig zijn. Dit wordt meestal door stagiaires gedaan, omdat dit als makkelijk ervaren wordt.

Maar in de verf wereld heb je veel soorten en varianten. Persoonlijk vind ik dat je dat soort dingen niet aan een beginnend stagiaire over kan laten.

Er wordt niet echt voldoende ingekocht. Tuurlijk kan je niet op voorhand zeggen, hoeveel ergens van verkocht wordt, maar sommige producten hebben ze echt te weinig van. Net als met pigmenten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 20:42
Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Ja.

Zeker als het 'vrij belabberd' is, kun je er dus makkelijk een hoop in verbeteren.
Kreeg een contract buiten sollicitatie om. Dus ja, dan is de keuze nog makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 20:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij werken met een systeem van minimale voorraad. Daarop zit een bestelformulier. Als de minimale voorraad aangebroken wordt, kom je dat formulier tegen, dat gooi je in het bestelvakje en dan wordt het besteld door degene die daarvoor verantwoordelijk zijn. Bij ons werkt dat goed.
Oud 30-05-2015, 20:48
Barca1
Barca1 is offline
Dan moet je wel mensen hebben, die daar secuur mee omgaan. Het is een goed idee, maar weet niet of stagiaires daar goed mee omgaan..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat hoeven dan toch geen stagiares te zijn? Bij ons kan iedereen die op de afdeling werkt met verbruiksartikelen zo'n formulier tegenkomen en in een bakje gooien. De bestellingen doet mijn teamleider. Je zegt dat er vaak het verkeerde besteld wordt. Bij ons hebben alle artikelen een nummer in het bestelsysteem. Dat nummer staat op het formulier dus minder foutgevoelig.
Oud 30-05-2015, 21:30
Barca1
Barca1 is offline
Zal het is voorleggen aanstaande dinsdag. Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten