Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2015, 12:11
Joost_15
Joost_15 is offline
Ik zit nu in de derde, ga naar de vierde - heb mijn profiel al gekozen. Bij ons op school kun je vrij weinig kiezen - de taal, een keuze-profielvak en een keuze-examenvak. Daarnaast kun je eventueel nog een extra vak kiezen.
Een aantal leerlingen uit mijn klas, waaronder ik, hebben dat gedaan maar dit hoeft niet per sé goedgekeurd te worden.
Mijn cijfers dit jaar waren niet echt bijzonder goed, veel zesjes en net wel net geen onvoldoendes, dit had te maken met mijn inzet dit jaar en niet met mijn kunnen.

Maar in ieder geval, bij een (niet definitieve) vergadering werd de aanvraag voor mijn keuzevak afgewezen, maar ook alleen bij mij. Ter informatie het betreffende vak ik muziek en mijn profiel is NT/NG (NT met biologie in het profieldeel). De uitkomst was nog niet definitief maar mijn mentor (die tevens de allerslechtste, verschrikkelijkste mentor aller tijden is - sociale vaardigheden en emotie = 0/10) zegt dat het eigenlijk niet veranderd wordt en komt telkens met nieuwe (naar mijn idee drog-) redenen waarom ik het vak niet zou kunnen kiezen.

Is er een manier om toch dit extra vak te kunnen krijgen? Ik heb de laatste periode erg mijn best gedaan om toch te laten zien dat ik wel hogere cijfers kan halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2015, 13:30
Axel11
Axel11 is offline
1. Dit soort regels verschilt per school. Kijk ten eerste eens in het leerlingenstatuut, examenreglement en de overgangsnormen van je school of je hierover iets kunt vinden.
2. Misschien kun je hier beter over gaan praten met je afdelingshoofd of decaan dan met je mentor?
3. Als je aanvraag voor je keuzevak definitief wordt afgewezen, kun je hier altijd schriftelijk bezwaar tegen maken (verschilt per school waar en hoe dat moet, maar als je het naar de rector van je school stuurt moet het op de goede plek komen). Let er wel op dat dit vaak al binnen een paar dagen na het definitieve besluit moet.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2015, 17:53
Tink*
Tink* is offline
Wat dragen zij als reden aan dan? Je cijfers?
Reageren

Regels voor berichten