Ik herken me hier wel in, ja, maar bij mij heeft dat wel een reden.
Eerst was ik eigenlijk helemaal niet jaloers, ik vertrouwde mijn lief altijd, maar dat is compleet veranderd door mijn ex-lief. Hij was gewoon heel veel bezig met andere meisjes die ik dan niet mocht kennen, was online op Facebook en las mijn bericht, maar antwoordde pas vier uur later, liet soms gewoon plots niets meer horen, loog,... Daardoor ben ik in die relatie heel wantrouwig geworden, ging ik aan alles twijfelen en ook achter alles iets zoeken. Sindsdien heb ik nog geen andere relatie gehad omdat ik niet echt durf. Want wat als ik, door mijn ex, bij iemand anders ook zo ga reageren? De voornaamste reden dat ik zo jaloers, twijfelachtig en wantrouwig werd bij mijn ex, was dat hij het zelf zocht. (Dit is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht, ik heb hier alleen de negatieve dingen opgenoemd en maar heel kort.)
Denk dus eens na: heeft het een reden dat je zo bent? Heb je vroeger ooit iets meegemaakt waardoor je vertrouwen beschadigd is? Probeer in dat geval goed te beseffen dat het hier om een compleet ander persoon gaat. Ik weet heel goed dat dat moeilijk is, maar het zal je helpen om minder jaloers te worden en vooral om zelf rust te vinden, want ik weet als de beste dat het vreselijk is om steeds zo'n gevoel te hebben.
Als het geen reden heeft, zal je jezelf moeten overtuigen dat je je partner moet vertrouwen en dat er niet altijd of niet noodzakelijk iets achter zit als iemand niet meteen antwoordt. Praat ook gewoon over dat gevoel met je lief als je in een relatie zit en je hebt dat dan nog