Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2015, 13:12
Verwijderd
Heyy,

Soms voel ik me emotioneel afhankelijk van een partner. Ik voel het niet altijd, maar wel vaak. Op dit moment vind ik bijv een meisje leuk, ik noem haar 'A'. Als ik bij A in de buurt ben voel ik me als het ware helemaal top, ik heb ineens heel veel zelfvertrouwen, voel me 100% zeker over alles, voel me zo close en fijn dan, net alsof ik 'high' ben van de liefde..

Zodra ik A niet meer een dagje niet meer zie en bijv ook niet zou spreken op app dan krijg ik een heel sterk gevoel in mijn buik daar.. een gevoel van 'ik kan t niet laten om je weer te zien of spreken..'. Ik kan soms ook jaloers zijn, zodra A met andere vrienden zou afspreken kan ik denken 'ik hoop maar dat ze met die jongens niet omgaat zoals ze met mij omgaat'. Maar ik ga dit niet allemaal controleren ofzo omdat ik haar vertrouw.

Maar steeds blijf ik een heel sterk gevoel houden als ik haar even niet spreek en dan kan het ook zijn dat ik me als het ware een beetje leeg ga voelen en haar ga 'missen'. Dit verschilt echter wel per dag bij mij, want de ene keer (zoals nu) kan ik bijvoorbeeld wel een uurtje of 2 zonder haar, maar n andere dag totaal weer niet..

zo was er ook een keer een situatie waarin ik mn gevoel over iets aangaf dat ik beetje jaloers was enzo en ze reageerde erop als 'oh ben je er zo een' ik nam dit nogal persoonlijk op en schoot meteen in de stress omdat ik bang was dat ze anders over me zou denken en me zou verlaten en dan haar kwijtraak waar ik juist bang voor ben: dat ik de ander kwijtraak of mij niet meer leuk vind.

Herkent iemand dit toevallig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2015, 11:15
Scrimble
Scrimble is offline
Ik kan het enigszins begrijpen, maar gezond is weer wat anders. Je kan sowieso beter wat afleiding zoeken, of dingen doen waardoor je daar even niet aandenkt. Ik weet ook bijna zeker dat de keren dat je er niet aan denkt, druk bent met andere zaken.

Ga wat vaker met je vrienden stappen, ontmoet ook meer andere meiden. Het is belangrijk dat je ook nog een soort van eigen leven hebt.

Ken mensen die in die zelfde situatie zaten en je gaat veel te veel waarde hechten aan 1 persoon, de persoon veel te veel claimen en verstikken. Hierdoor zal de persoon juist afstandelijker worden.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2015, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Ken mensen die in die zelfde situatie zaten en je gaat veel te veel waarde hechten aan 1 persoon, de persoon veel te veel claimen en verstikken. Hierdoor zal de persoon juist afstandelijker worden.
Over dat claimen enzo heb ik t wel met haar over gehad, dat t kan zijn dat ik soms teveel wil claimen, maar ze gaf zelf aan dat ze t eigenlijk wel fijn vind als ik haar zou claimen.. Maar ik geloof zelf dat mensen soms meer vrijheid willen dus ik stelde voor haar anders meer vrijheid te geven maar ze blijft dan aangeven dat ze juist wel geclaimed wil worden enzo..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2015, 06:55
Elin3
Elin3 is offline
Waarschijnlijk vind ze het fijn dat je veel tijd en aandacht voor haar hebt (misschien heeft zij zelf ook niet zo'n druk sociaal leven en zoekt zij ook bevestiging bij jou). Toch is het heel goed om buiten deze romantische relatie om ook vrienden te hebben. Deze vrienden kunnen ervoor zorgen dat je meer zelfvertrouwen krijgt waardoor je geluk in mindere mate volledig van je vriendin afhankelijk is. Met ouders die van je houden en/of goede vrienden ben je namelijk niet meer zo hard op zoek naar bevestiging door je vriendin, andere mensen vinden jou namelijk ook een tof persoon. Op jouw leeftijd zijn die vrienden denk ik nog belangrijker dan je vriendin. Je kunt niet alles op haar zetten, want er is grote kans dat je de komende jaren nog andere vriendinnen krijgt of single bent.
Oud 18-08-2015, 19:13
Verwijderd
Nouja in mijn ogen krijg ik dus niet echt liefde van mn ouders en ik voel ook niet echt t gevoel dat ik van ze houd.. en in mijn ogen is een vriendin wel belangrijker dan vrienden, ofja dat zegt mijn gevoel, ookal weet mn verstand dat vrienden vaak voor altijd blijven enzo.

En de kans is er idd dat ik komende jaren nog andere vriendinnen krijg alleen ben ikzelf toe aan een serieuze langdurige relatie en niet al dat korte gedoe.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2015, 22:12
Elin3
Elin3 is offline
Een duurzame lange relatie is een mooi streven, maar vergeet niet dat goede vrienden minstens zo belangrijk zijn. Altijd alleen bij je vriendin zijn en met haar praten geeft veel afhankelijkheid en zorgt dat je wereldje behoorlijk klein wordt. Ook kan het frustraties geven omdat jullie alleen elkaar als uitlaatklep hebben. Het lijkt mij heel gezond om naast deze verkering ook gewone vriendschappen te onderhouden. Dat helpt jou om je te ontwikkelen.

Vrienden zijn niet eeuwig, maar je hebt wel heel veel aan die vriendschappen, omdat je zo ook eens andere meningen hoort dan die van je vriendin en andere interesses kan ontdekken.
Reageren

Regels voor berichten