Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2015, 12:20
E.helpt.je
E.helpt.je is offline
Ik heb echt een super leuk vriendje en hou super veel van hem.
Toch ga je denken van stel dat het stapje verder komt.
Ik weet dat je aan de pil komt via de dokter alleen hoe vraag je dst aan je mam
En dan kan ik de dokter echt nie normaal aan kijken.
Zonder de pil durf ik het namleliik niet aan ( klinkt gek )

X miss E
Met citaat reageren
Oud 28-08-2015, 15:44
Pluis
Pluis is offline
wat dacht je van mam, ik wil graag aan de pil? Ik weet niet hoe oud je bent, of hoe normaal je ouders doen over dit soort dingen, maar ik denk dat je moeder liever heeft dat je het veilig doet dan dat je zwanger raakt. Als je niet wilt vertellen dat je seks wilt hebben, kun je ook altijd zeggen dat je hem wil om bijv zelf te kiezen wanneer je ongesteld wordt, of omdat je er veel last van hebt als je ongesteld bent ofzo. Als je ouder bent dan 12 kun je ook zelf naar de huisarts. Je kunt dan samen met je huisarts overleggen wat het beste is. De huisarts mag je ouders dan informeren, maar moet dat wel in overleg met jou doen. Als je ouder bent dan 16, dan mag je huisarts helemaal niets ongevraagd aan je ouders doorgeven.
Oud 30-08-2015, 15:07
E.helpt.je
E.helpt.je is offline
Citaat:
wat dacht je van mam, ik wil graag aan de pil? Ik weet niet hoe oud je bent, of hoe normaal je ouders doen over dit soort dingen, maar ik denk dat je moeder liever heeft dat je het veilig doet dan dat je zwanger raakt. Als je niet wilt vertellen dat je seks wilt hebben, kun je ook altijd zeggen dat je hem wil om bijv zelf te kiezen wanneer je ongesteld wordt, of omdat je er veel last van hebt als je ongesteld bent ofzo. Als je ouder bent dan 12 kun je ook zelf naar de huisarts. Je kunt dan samen met je huisarts overleggen wat het beste is. De huisarts mag je ouders dan informeren, maar moet dat wel in overleg met jou doen. Als je ouder bent dan 16, dan mag je huisarts helemaal niets ongevraagd aan je ouders doorgeven.
Maar is het dan niet raar als je dan de volgende x met je mam naar de dokter gaat dan kijkt ze je zo aan zeg maar
Met citaat reageren
Oud 30-08-2015, 15:45
Elin3
Elin3 is offline
Je hoeft niet met je moeder naar de dokter, ik besloot op ten duur ook dat ik eigenlijk prima zelf naar de huisarts kon gaan.

De dokter heeft waarschijnlijk al genoeg meiden van jouw leeftijd zwanger in de spreekkamer meegemaakt. Hij of zij zal het waarschijnlijk juist goed vinden dat jij dat probeert te voorkomen. Daarnaast hoef je ook helemaal niet te zeggen dat je seksueel actief bent. Als je aangeeft dat je aan de pil wil, desnoods omdat je i.v.m. schoolkamp over twee maanden, je menstruatie wil kunnen uitstellen, krijg je ook gewoon de pil mee. Heftige menstruatie kan ook reden zat zijn.
Oud 30-08-2015, 20:07
Pluis
Pluis is offline
Inderdaad, je kan gewoon alleen naar de dokter. Maar aangezien het niet zo slim is om medicijngebruik geheim te houden voor je moeder, is het wel slim als ze in ieder geval weet dat je de pil gebruikt. De dokter gaat ook niks raars doen als ze je de pil geeft, hoogstens een keertje je bloeddruk meten.
Oud 31-08-2015, 20:22
E.helpt.je
E.helpt.je is offline
Dit klinkt mis raar maar hoe hadden jullie het gedaan? Dat reggelen enzo
Met citaat reageren
Oud 31-08-2015, 20:28
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dit klinkt mis raar maar hoe hadden jullie het gedaan? Dat reggelen enzo
Ik maakte een afspraak bij de huisarts, waar ik mijn huisarts vertelde dat ik veel buikpijn had tijdens mijn menstruatie (wat ook daadwerkelijk zo was). Toen gaf ze aan dat ze medicatie kon geven waardoor ik minder buikpijn zou hebben, of dat ik kon proberen hoe ik op de pil zou reageren. Ik koos voor de pil, omdat het me ook praktisch leek om mijn menstruatie af en toe uit te kunnen stellen.
Je huisarts kan vragen of je al seksueel actief bent. Dat doet ze niet om jou te pesten, maar puur omdat ze dan wat extra informatie kan geven over veilig pilgebruik
Bij de apotheek kan je vervolgens je pil ophalen. Vaak krijg je een voorraadje mee voor ongeveer drie maanden, om te proberen. Bevalt het, dan kan je (vaak telefonisch) een herhaalrecept aanvragen wat je daarna weer bij de apotheek kunt ophalen.

Regels voor berichten