Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zie leraren just met een zwarte cape...
Het zijn in mijn ogen allemaal verkeerde mensen, omdat ik een jaar lang ben getreiterd ben door een leraar, wat ze naar een jaar pas begonnen te geloven, omdat in mavo 4 ook zo'n geval bij diezelfde leraar voorkwam en die klas het opgenomen had op een bandje. Ik zat toen zowiezo al in de moeilijkste periode van m'n leven en die vent heeft gewoon echt m'n leven vet verziekt. En ik ben echt zo'n zwartdenker. Als er 1 fout zit, zitten ze allemaal fout. Uitzonderingen noem ik ook geen leraren, maar gewoon 'iemand van school' Damn, ik moet die vent nooit tegen gaan komen. Het is dan wel al 3 jaar geleden, maar het is echt nog vers. Het heeft bij mij tot veel problemen geleid. Van faalangst tot heel veel wantrouwen en felle houding tegenover leraren, waardoor ik dus elk jaar weer strand in problemen. Uiteindelijk ben ik nu in een Jeugd Psychiatrisch Centrum terecht gekomen, maar elke therapeut of behandelaar die over mijn schooltoekomst begint, krijgt een felle, zelfbeschermde ik voor zijn neus. Ik durf niet meer aan school te denken, durf geen toekomst meer te zien. Elke gedachte die naar m'n toekomst leidt, leidt tot suicidaliteit... Wat 1 mens wel niet kan veroorzaken...
Laatst gewijzigd op 18-08-2002 om 17:50. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zowel erg goede als zeer slechte ervaringen met docenten. Net als dat ik erg goede en zeer slechte ervaring heb met mensen die iets anders dan docent zijn. Wat iemand anders ook al zei, leraren/docenten zijn ook maar mensen. Niets meer en niets minder. Het verschil is alleen dat je meer contact (iig je ziet ze meer) met ze hebt dan met veel andere mensen, omdat ze je iig een aantal keer per week zien. Ze hebben het vaak wel door als er iets niet goed zit (of juist niet) en proberen soms te helpen (of weer, juist niet). En tja, helpen gaat wel eens fout, das menselijk. Soms gebeurt het ook terwijl je het niet merkt, en dat zijn vaak de keren dat het goed gaat.
![]() |
![]() |
|
![]() |
Nee hoor bij ons op school waren vorig jaar verschillende leerlingen die toch wel flinke problemen hadden... Die leerlingen zijn onbewust telkens naar dezelfde leerkracht gestapt, wat ook betekent dat ze in hen een vertrouwenspersoon vonden...
sedert dit jaar hebben we dan maar van die leerkracht de 'groene' leerkracht gemaakt... en die helpt wel goed... x
|
Verwijderd
|
Voor mij persoonlijk, heeft de leraar die ik in groep 8 kreeg.. het jaar na ik heel erg gepest was en daarom naar een andere school ging, heel veel betekent.. Door de manier waarop hij met mij omging, mij in de klas bracht en alles. Mede door hem heeft dat hele jaar mn leven gered, ik was er anders echt aan onderdoor gegaan.. Bovendien geloofde deze leraar wel dat ik vwo kon, wat dus ook juist was.
Verder ben ik op die school eerder geholpen (zat daar voor ik ging verhuizen en naar andere school ging waar ik werd gepest) want ik deed toen bijna niks meer omdat ik, ja klinkt zo stom, het allemaal wel kon. Toen hebben zij me daar steeds nieuwe uitdagingen gegeven waardoor ik me toch kon ontwikkelen. En dan in de afgelopen 2 jaar heeft mn klasseleider me heel erg geholpen door genoegen te nemen met dat wanneer ik afwezig was ik zei dat het om persoonlijke redenen was.. was dan ook zo, en ik had geen zin erover uit te wijden. Dat accepteerde hij, en aan het einde van het jaar schreef hij het volgende: Kim heeft een jaar met flinke tegenslagen achter de rug. Het verdient onze bewondering en respect hoe goed Kim zich in de tweede helft van dit jaar overeind wist te houden. De overgang naar 6VWO heb je echt verdiend, Kim! Een knappe prestatie, je kunt héél wat aan! We wensen je heel veel sterkte en hopen dat je met nét zo veel kracht en ijver het examenjaar kunt doorstaan. Nou ja.. volgend jaar krijg ik een ander. Maar op dat gebied hebben leraren me dus heel erg geholpen. Die laatste heeft me gewoon in mn zelfvertrouwen op school heel erg geholpen, ook gedeeltelijk van mn faalangst afgeholpen.. ben hem dankbaar ![]() |
![]() |
|
![]() |
Moehoehahaha... toen ik in de 4e zwaar eraan was, kreeg ik een gesprekspartner op school. Een of andere domme koe die ik maar meteen de helft van mn levensverhaal verteld heb. Het arme mens begreep er geen zak van..
![]() En ik gebruikte haar natuurlijk om zo vaak mogelijk lessen te kunnen missen :/ Er liep nog een andere 'gesprekspartner' rond op school, die met mijn twee medeklasgenootjes die dergelijke ervaringen hadden als ik. Met haar had ik graag gepraat want ze heeft die meisjes er goed doorheen gesleept. En ik wist dondersgoed dat die lerares hetzelfde had meegemaakt als wij.. en die koe met wie ik praatte had volgens mij niks meegemaakt en verder ook totaal geen inlevingsvermogen.. ![]() Naja ik denk dus dat het per persoon verschilt.. maar ik hoor wel dat de hulp op school redelijk kut is over het algemeen.
|
![]() |
|
|