Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Wie (ouder dan 12) heeft (wel eens) last van bed- of broekplassen?
Nee, gelukkig nooit. 11 73.33%
Ja, af en toe. 1 6.67%
Ja, vaak. 3 20.00%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2015, 22:02
Verwijderd
Ik zat laatst te kijken op een ander forum: (ja sorry) Blixum en daar was een topic over broekplassen. Ik was nogal verbaasd dat er zoveel mensen tussen de 12 en de 18 nog last hebben van bedplassen en/of broekplassen.

Om dit onderwerp een beetje uit de taboe-sfeer te halen, dacht ik: misschien is het een idee om hier op Scholieren er een topic over te starten, zodat mensen de stap durven te zetten om erover te schrijven en misschien tips en ervaringen kunnen uitwisselen. Want het lijkt me echt heel erg vervelend als je daar (nog) last van hebt.

Om duidelijkheid te geven hoeveel mensen nog wel eens een ongelukje hebben, heb ik er ook een poll aan vast geknoopt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2015, 22:23
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb een keer in m'n broek geplast van het lachen volgens mij Verder heb ik mijn blaas gelukkig prima onder controle
Oud 31-07-2015, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een keer in m'n broek geplast van het lachen volgens mij Verder heb ik mijn blaas gelukkig prima onder controle
Dan had je daarvoor in ieder geval erg veel lol. Dat is dan weer het positeve.

Ik heb zelf gelukkig ook geen problemen daarmee, maar het lijkt me erg lastig als je dat wel hebt.

Laatst gewijzigd op 01-08-2015 om 02:28. Reden: aanvulling
Met citaat reageren
Oud 20-08-2015, 00:39
Verwijderd
Ik zag dat iemand in de poll "Ja, af en toe." heeft ingevuld. Mag ik je vragen om hier een reactie te plaatsen? Bijvoorbeeld wanneer heb je er last van en hoe oud ben je, vind je het erg vervelend of ben je er wel aan gewend? Schaam je vooral niet, wij vinden niets raar. (ik in ieder geval niet) Misschien zijn er wel mensen die goede raad of handige tips voor je hebben. Groeten!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2015, 18:27
mms94
mms94 is offline
Hey, dat was ik, tja, gewoon, zwakke blaas Bedplassen gelukkig geen last van. Maar als ik nodig moet plassen en/of hard moet lachen is mijn blaascontrole gewoon heel zwak en met alcohol of drugsgebruik al helemaal.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 21-08-2015, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Hey, dat was ik, tja, gewoon, zwakke blaas Bedplassen gelukkig geen last van. Maar als ik nodig moet plassen en/of hard moet lachen is mijn blaascontrole gewoon heel zwak en met alcohol of drugsgebruik al helemaal.

Groetjes
Yo,

Stoer dat je reageert. Respect.

Misschien voor degene die onlangs "Ja, vaak" heeft ingevuld een steuntje in de rug om ook te reageren.

Mooi dat je er 's nachts geen last van hebt.
Heb je al eens een bepaalde blaastraining geprobeerd in het verleden?

Ja dat het met alcohol of drug op lastiger is, kan ik me wel voorstellen. Dat verstoort de signalen misschien en/of ontspant teveel.

Je kan er hier altijd over praten hoor en schamen is echt niet nodig. Je kan er niks aan doen en iemand ie stom reageert, dat zegt meer over hem/haar dan over jou.

Take care. Laters.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2015, 23:12
mms94
mms94 is offline
Hey,

Ja dank je en ik heb idd genoeg onderzoeken trainingen en gedoe achter de rug, met wisselend succes. Conclusie is vooral zwakke blaas en ermee leren omgaan.

Los van kansloos laveloos worden (wat ik sowieso vermijd ) heb je met alcohol of sommige drugs dat je extra snel en veel gaat plassen dus dan gaat het nog sneller mis. Van sommige andere drugs vermindert het gevoel idd, en bv van wiet krijg ik snel de slappe lach waardoor het dus ook snel mis gaat.

Verder heb ik gelukkig veel chille vrienden die me begrijpen en helpen en dat is echt SUPER belangrijk en je hebt altijd stomme reacties of mensen die je niet begrijpen. ik laat vooral niet mijn leven erdoor bepalen en negeer ik de mensen die stom of problematisch doen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2015, 01:02
Verwijderd
Citaat:
Hey,

Ja dank je en ik heb idd genoeg onderzoeken trainingen en gedoe achter de rug, met wisselend succes. Conclusie is vooral zwakke blaas en ermee leren omgaan.

Los van kansloos laveloos worden (wat ik sowieso vermijd ) heb je met alcohol of sommige drugs dat je extra snel en veel gaat plassen dus dan gaat het nog sneller mis. Van sommige andere drugs vermindert het gevoel idd, en bv van wiet krijg ik snel de slappe lach waardoor het dus ook snel mis gaat.

Verder heb ik gelukkig veel chille vrienden die me begrijpen en helpen en dat is echt SUPER belangrijk en je hebt altijd stomme reacties of mensen die je niet begrijpen. ik laat vooral niet mijn leven erdoor bepalen en negeer ik de mensen die stom of problematisch doen
Thanks voor je reactie.
Jouw openheid erover kan anderen helpen die er ook last van hebben.
Ja, kan me ook wel voorstellen als je al veel onderzoeken/trainingen hebt gehad dat je er dan wel een beetje klaar mee bent. Mooi dat je zulke goeie vrienden hebt! En ook heel goed dat je je er niet door laat belemmeren.

Succes en groeten.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 22:39
Verwijderd
Iedereen bedankt voor het invullen van de poll tot zo ver, ik nodig ook de mensen die "Ja, vaak" hebben ingevuld, uit om hun ervaringen en tips met anderen die hier mogelijk ook last van hebben te delen. Er zijn namelijk vast wel meer mensen die er last van hebben. En het meer bespreekbaar maken, helpt mensen misschien verder. En schaam je vooral niet, want je kan er niks aan doen. Tot schrijfs! Groeten.

Laatst gewijzigd op 18-09-2015 om 03:37.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten