Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2015, 12:07
amy2
amy2 is offline
Hallo allemaal,

ik zit sinds 1 week in de brugklas van de havo/vwo. Volgende week krijg ik mijn eerste toets Nederlands woordenschat. Op de basisschool was dit altijd mijn slechtste vak helaas Ik wil heel graag weten wat ik kan verwachten van zo'n eerste toets woordenschat. We gebruiken het boek Op Niveau Havo/VWO eerste jaar. Op WRTS heb ik woordenlijsten gevonden, stel nou dat ik die uit mijn hoofd leer, is de toets dan te doen of krijg je bij woordenschat ook woorden die totaal niet in het boek staan?

Alvast veel dank! Ik maak me veel zorgen dat ik gelijk al onvoldoendes ga halen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2015, 12:56
Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat je docent Nederlands je hier goed mee kan helpen. Hij of zij weet waarschijnlijk wat de toets inhoudt, hoe zwaar het cijfer weegt en hoe je je zo goed mogelijk kunt voorbereiden. Neem dus contact met hem of haar op!
Oud 31-08-2015, 13:41
amy2
amy2 is offline
Dank voor je antwoord.
Helaas heb ik de docent al gevraagd of hij wellicht hier meer over kan vertellen. Dat wilde hij niet. Hij gaf alleen als huiswerk de blz. op die we moeten leren. Verder niks!
Op de basisschool kreeg ik de Cito Woordenschat. Daar stonden dan allemaal woorden op die ik niet kende waardoor ik op dat onderdeel onderuit ging. Dat is heel frustrerend geweest waardoor ik geen VWO advies kreeg. Ik zit nu dus in de kansklas VWO en ik wil dolgraag opstromen naar het VWO het volgend schooljaar. Ik heb nog geen enkele toets gehad dit jaar en nu hoorde ik dat mijn allereerste toets in de brugklas een Woordenschat Nederlands toets is Ik zie de bui al hangen en ik vrees dat ik dus gelijk een onvoldoende ga halen!

Vandaar mijn vraag hier: ik moet blok 1 leren uit het boek Op Niveau Havo/VWO. Op WRTS staan goedgekeurde woordenlijsten. Indien ik deze lijsten (het zijn maar 40 woorden in totaal) geheel uit mijn hoofd ken, kan ik dan een voldoende halen of niet? Ik hoop dat er hier leerlingen komen die me meer kunnen vertellen over die woordenschat toetsen van Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 09:33
IZ.zy_
IZ.zy_ is offline
Ik had at boek vorig jaar ook!
de docenten maken de toetsen wel zelf maar er waren altijd vragen over een paar woorden wat de letterlijke betekenis was !
je hebt een paar opdrachten in een blok waar bij je allemaal woorden moet opzoeken in het woordenboek en dat de betekenis erbij moet schrijven, die hele paragraaf, als je ie helemaal kent haal je sowieso een 10!
Oud 05-09-2015, 09:34
IZ.zy_
IZ.zy_ is offline
ik denk dat je die lijsten op wrts ff moet vergelijken met de woorden uit het bek en als het dezelfed zijn zou ik dei lijsten maar gwn goed gaan leren!!!
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten