Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2015, 22:57
Pimpeltje
Pimpeltje is offline
Hallo, ik heb een vraagje;

Sinds, ik denk nu twee weken?, heb ik heel erg last van veel vagina vocht. Dit is dan ook dikker en het stinkt een beetje. Nu heb ik wat onderzoek gedaan op internet en het wijst heel erg op een vagina schimmel. Maar als ik me goed verzorg (wassen met lauw water, geen zeep en alles gebruiken) en me daar goed schoonmaak na de seks kan dit toch niet?
Ook wil ik er voor de zekerheid graag voor naar de dokter, maar ik weet niet zo goed wat ik tegen mijn vader zou moeten zeggen. Hij weet namelijk dat ik dus naar de huisarts ga (het is ver weg dus hij moet met de auto brengen, heb nog geen rijbewijs) maar het is raar om te zeggen dat ik denk dat ik een vaginale schimmel heb.
Zouden jullie mij misschien tips kunnen geven? Weet niet zo goed wat ik moet nu..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2015, 07:10
Pluis
Pluis is offline
Je kunt zeker wel zomaar een vaginale schimmelinfectie krijgen. Dat is vaak gewoon pech, en niet je eigen schuld. Als je je vader niet precies wil vertellen wat je hebt, kun je ook zeggen dat je een vrouwenprobleem hebt. Misschien dat hij dan de hint wel snapt.

Je kunt ook gewoon een vaginale tablet of vaginale zalf kopen bij de drogist of apotheek. De drogist verkoopt alleen de tablet, die is was duurder (rond de 12€) maar dan ben je er wel met 1 tablet af. De variant die de dokter voorschrijft is gratis omdat je nog geen 18 bent, en dan ben je na 3 dagen klaar.
Oud 16-09-2015, 07:51
Elin3
Elin3 is offline
Als je het echt niet wil vertellen kan je misschien zelf met het OV naar de huisarts gaan?

Een schimmelinfectie kan al ontstaan omdat je bijvoorbeeld na de seks niet gelijk even gaat plassen of omdat je ondergoed draagt van synthetisch materiaal.

Heb je ook jeuk?

Ga alsjeblieft geen huis-tuin-en-keuken middeltjes inzetten tegen vaginale schimmel. Bij de drogist kan je inderdaad tabletten meekrijgen of via de huisarts zalf.

Regels voor berichten