Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2015, 16:28
-thatGirl-
-thatGirl- is offline
Hej,
ik ben een meisje van 15, volop aan het puberen dus.
Ik draag al sinds mijn 13 à 14 jaar make-up en experimenteer er dus volledig mee.
Maar natuurlijk hoort bij puberen -puistjes- waardoor ik foundation ben beginnen dragen.
Maar ik heb een vrij bleke huid waardoor ik moeilijk de juiste kleur vind.
Ik heb al van alle merken geprobeerd maar het probleem is dus,

-mijn huid is zo vettig dat de foundation er gewoonweg afgaat, en mijn huid blinkt enorm. Vreselijk dus. Net zoals mijn mascara. Ik gebruik dure merken maar ze blijven uitlopen, heel rap zelfs.-

Is er een manier om hier vanaf te komen?
Mijn huid elke avond volledig reinigen en een hydraterende crème gebruiken voor ik mijn foundation op doe werkt alvast niet. Met primer hetzelfde verhaal en poeders helpen ook maar heel tijdelijk...

Kan iemand me uit de nood helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2015, 16:57
Elin3
Elin3 is offline
Werkt iets als een getinte dagcrème wel voor je? Of blijft dat ook niet goed op je gezicht zitten?

Wat betreft mascara ben ik zelf ook nog op zoek naar de holy grail, mijn mascara "stempelt" snel onder mijn ogen. Laatst kreeg ik de waterproof mascara van Max (Action) als tip van een vriendin, dus ik ben wel bereid die te proberen.
Wimpers (laten) verven zou ook een alternatief kunnen zijn voor gebruik van mascara.
Oud 07-10-2015, 17:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is iets van een BB of CC-creme misschien een betere optie? In een goede drogisterij moeten ze je hier ook wel over kunnen adviseren hoor. Ik vind zelf dat ze in de Etos hier goed advies geven maar dat verschilt waarschijnlijk per vestiging.
Oud 07-10-2015, 17:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind je topic trouwens meer iets voor Lifestyle dus ik verplaats hem daarheen.
Oud 07-10-2015, 20:16
Miekje*
Miekje* is offline
Heb je al eens geprobeerd eerst een goede make-upbasis aan te brengen voordat je je foundation opdoet? Make-upbasis zorgt ervoor dat je make-up beter blijft zitten. Ik was er eerst wat sceptisch over, maar het werkt bij mij echt super! Ik gebruik hem ook gewoon als dagcrème en je huid wordt er mooi egaal van. Vraag er eens naar bij de betere drogist (bijvoorbeeld Etos of DA).
Oud 07-10-2015, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Heb je al eens geprobeerd eerst een goede make-upbasis aan te brengen voordat je je foundation opdoet?
Is dat niet hetzelfde als primer?

Ik moet echt eens een lesje make-up- en vrouw-zijn volgen volgens mij
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 06:23
Miekje*
Miekje* is offline
En primer breng je aan na je dagcrème, maar de make-upbasis waar ik het over heb, is een soort primer en dagcrème in één!
Oud 08-10-2015, 07:19
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En primer breng je aan na je dagcrème, maar de make-upbasis waar ik het over heb, is een soort primer en dagcrème in één!
Wat voor heb jij? Ik heb er een van nivea, heel fijn als hydraterende crème maar ik twijfel of het nu echt helpt om mijn make up beter op z'n plaats te houden.
Oud 08-10-2015, 17:29
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb ook die van Nivea en ik vind hem ook als 'primer' heel fijn
Oud 08-10-2015, 18:51
Pimboli92
Pimboli92 is offline
Als je 15 bent en een vettige huid hebt, zou je eigenlijk helemaal geen dagcreme moeten dragen, of ga voor een dagcreme die olievrij is. Zelf heb ik een creme van aknorm. Zorg dat de foundation olievrij is, anders voeg je alleen maar meer olie toe aan je huid.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Wat voor heb jij? Ik heb er een van nivea, heel fijn als hydraterende crème maar ik twijfel of het nu echt helpt om mijn make up beter op z'n plaats te houden.
Volgens mij hebben ze die nu ook (tijdelijk) bij de action (ik denk dat ik dat een vriendin zag kopen)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor je uitleg! 👍
Met citaat reageren
Oud 09-10-2015, 05:34
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Volgens mij hebben ze die nu ook (tijdelijk) bij de action (ik denk dat ik dat een vriendin zag kopen)
Daar heb ik hem ook vandaan inderdaad Een meisje op Youtube was er heel enthousiast over in haar video over haar favoriete foundation en basis, dus voor een Action-prijsje wilde ik het product graag een kans geven
Oud 11-10-2015, 16:28
Tink*
Tink* is offline
Mocht een primer niet of maar deels werken, kan je wellicht ook nog een settingspray proberen.
Oud 12-10-2015, 17:23
BubbleBab
BubbleBab is offline
Citaat:
Mocht een primer niet of maar deels werken, kan je wellicht ook nog een settingspray proberen.
Of allebei!

Maar weet je, waarom zou je je make-up aanpassen als je ook iets aan het probleem zelf kunt doen? Was je gezicht elke dag.

Wat ik meestal doe:
Ik begin met concealer op mijn kin, neus, voorhoofd en naast mijn neus. Dan poeder ik het af.
Daarna gebruik ik diezelfde kwast voor de blush (niet heel heftig) en dan pak ik een lichtere concealer voor onder mijn oog en op mijn ooglid.
Dan doe ik een donkerbruine tint in mijn arcade boog en gebruik in mascara (aanrader is Essence All Eyes on me) en een oogpotlood
Als je gedurende de dag even je vingers onder je ogen door haalt is er niks aan de hand!

BubbleBab
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 06:46
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
(...)
Dan doe ik een donkerbruine tint in mijn arcade boog en gebruik in mascara (aanrader is Essence All Eyes on me) en een oogpotlood
Als je gedurende de dag even je vingers onder je ogen door haalt is er niks aan de hand!

BubbleBab
Ik heb deze mascara ook een tijd gebruikt, zowel de bruine (bestaat niet meer volgens mij) als de zwarte en waterproof versie, maar deze stempelen behoorlijk onder mijn ogen. Geen topper voor mensen met vette oogleden of waterige ogen dus.

TS, hoe reinig je je gezicht nu? Gebruik je alleen water of juist make up remover?
Oud 14-10-2015, 22:18
Verwijderd
Citaat:
hoe reinig je je gezicht nu? Gebruik je alleen water of juist make up remover?
Ik vind voor gezichtsreiniging clearacil (of zoiets) echt heel fijn (tip) volgens mij is die van garnier
Maar ik gebruik ook vaak gewoon water. Makeupremover is voor mij nvt want ik draag geen make-up
Daarvoor vond ik de meeste makeupremovers vaak erg vettig
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 22:20
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind voor gezichtsreiniging clearacil (of zoiets) echt heel fijn (tip) volgens mij is die van garnier
Maar ik gebruik ook vaak gewoon water. Makeupremover is voor mij nvt want ik draag geen make-up
Daarvoor vond ik de meeste makeupremovers vaak erg vettig
Dat is het ook precies met remover, dat laat een vettig laagje achter wat bij sommige mensen puistjes kan veroorzaken. Nog even naspoelen met water of tonic is dan een oplossing.
Oud 15-10-2015, 19:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik gebruik altijd een facewash onder de douche, gewoon zo'n gel uit een tube. Ik heb nu Etos huismerk maar de Kruidvat heeft ook prima producten.
Oud 21-10-2015, 16:46
-thatGirl-
-thatGirl- is offline
Citaat:
Werkt iets als een getinte dagcrème wel voor je? Of blijft dat ook niet goed op je gezicht zitten?

Wat betreft mascara ben ik zelf ook nog op zoek naar de holy grail, mijn mascara "stempelt" snel onder mijn ogen. Laatst kreeg ik de waterproof mascara van Max (Action) als tip van een vriendin, dus ik ben wel bereid die te proberen.
Wimpers (laten) verven zou ook een alternatief kunnen zijn voor gebruik van mascara.
Heb al een BB crème geprobeerd maar ben super bleek van huid waardoor zelfs de lichtste tint oranje uitslaat...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2015, 16:47
-thatGirl-
-thatGirl- is offline
Citaat:
Heb je al eens geprobeerd eerst een goede make-upbasis aan te brengen voordat je je foundation opdoet? Make-upbasis zorgt ervoor dat je make-up beter blijft zitten. Ik was er eerst wat sceptisch over, maar het werkt bij mij echt super! Ik gebruik hem ook gewoon als dagcrème en je huid wordt er mooi egaal van. Vraag er eens naar bij de betere drogist (bijvoorbeeld Etos of DA).
Ik gebruik elke dag een dagcrème voor ik aan mijn foundation begin, werkt ook niet echt
Met citaat reageren
Oud 21-10-2015, 16:48
-thatGirl-
-thatGirl- is offline
Citaat:
ik gebruik de combinatie van dagcrème en primer
Met citaat reageren
Oud 21-10-2015, 16:49
-thatGirl-
-thatGirl- is offline
Citaat:
Als je 15 bent en een vettige huid hebt, zou je eigenlijk helemaal geen dagcreme moeten dragen, of ga voor een dagcreme die olievrij is. Zelf heb ik een creme van aknorm. Zorg dat de foundation olievrij is, anders voeg je alleen maar meer olie toe aan je huid.
Ik heb er een speciaal voor tieners. Op de tube staat 'regulerend'.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2015, 16:51
-thatGirl-
-thatGirl- is offline
Citaat:
Of allebei!

Maar weet je, waarom zou je je make-up aanpassen als je ook iets aan het probleem zelf kunt doen? Was je gezicht elke dag.

Wat ik meestal doe:
Ik begin met concealer op mijn kin, neus, voorhoofd en naast mijn neus. Dan poeder ik het af.
Daarna gebruik ik diezelfde kwast voor de blush (niet heel heftig) en dan pak ik een lichtere concealer voor onder mijn oog en op mijn ooglid.

BubbleBab
zal ik eens proberen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten