Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Neem jij veiligheidsmaatregelen als je afspreekt met een onbekende?
Ja, ik laat een vriend(in) weten waar ik zit, blijf alert of doe andere dingen, namelijk... 4 57.14%
Niet echt, maar ik vind mezelf daar wel roekeloos in 1 14.29%
Nee, zulke dingen doe ik niet 0 0%
Ik ben een man en je bent een vuile seksist want ik neem ook veiligheidsmaatregelen, namelijk... 2 28.57%
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2015, 16:57
Dekaloog
Dekaloog is offline
Neem jij veiligheidsmaatregelen als je afspreekt met iemand die je niet goed kent?

Voorbeelden van maatregelen zijn bijvoorbeeld een vriend(in) laten weten waar je zit, een smsje sturen als je veilig thuis bent, schoenen aandoen waarop je stabiel staat, wat beter op je telefoon letten dan normaal, letten op je kledingkeuze als je 's nachts moet terugfietsen, etc.

Ik vroeg 't me oorspronkelijk vooral af bij casual en kinky seks, maar veel meisjes houden ook daarbuiten rekening met dergelijke zaken. Daar mag je natuurlijk ook over vertellen, en kunt dan ook gewoon stemmen in de poll.

Laatst gewijzigd op 29-09-2015 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 17:02
Elin3
Elin3 is offline
Wanneer ik afspreek met iemand die ik (nog) niet zo goed ken is er vaak wel iemand in mijn omgeving die weet wat ik die middag of avond doe. Soms mijn huisgenootje, soms mijn vriend. Maar volgens mij zijn dat geen dingen waarbij ik extra risico loop.

Als ik 's avonds laat alleen door Rotterdam moet doe ik dat liever niet in een (kort) rokje met laarzen er onder. Voor 's avonds fietsen in mijn eigen woonplaats geldt hetzelfde. Ik ben niet serieus bang dat iemand me door die kledingkeuze wat aandoet, maar wordt soms wel behoorlijk nagekeken en dat vind ik niet heel prettig
Oud 29-09-2015, 17:30
Dekaloog
Dekaloog is offline
Heb 't aangepast, want je hebt gelijk in dat dit niet uitsluitend gelinkt is aan seks.

Kan een fb 'casual seks' weghalen uit de titel? Dan kunnen mensen zoals Elin3 ook meestemmen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 19:20
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik laat altijd aan een vriendin weten (en zij ook aan mij ) waar ik ben als ik met iemand afspreek die ik niet zo goed ken, en ik spreek af dat ik op een bepaalde tijd iets van me laat horen. Niet dat ik er vanuit ga er iets vervelends gaat gebeuren, maar gewoon voor het geval dat.
In mijn werk als sekswerker neem ik ook veiligheidsredenen. Sowieso heb ik erg goed ontwikkelde voelsprieten maar om nog meer veiligheid in te bouwen moet elke nieuwe klant eerst een bedrag op mijn rekening storten zodat ik hun gegevens heb. Mijn huisgenoot is altijd op de hoogte wanneer ik met een nieuwe klant afspreek en wij hebben onderling een bepaalde code dat mocht het misgaan ik haar op de hoogte kan stellen met een bepaalde tekst waar de klant geen argwaan door zal krijgen.

als ik 's avonds met de tram ga, ga ik in het zicht van de bestuurder zitten zoveel mogelijk vooraan. Als ik alleen over straat loop in het donker houd ik m'n sleutelbos zo vast (in mijn jaszak) dat mocht iemand mij aanvallen dat ik er dan mee kan steken ofzo.
Waar ik eerst woonde stonden aan 1 kant van de straat altijd een groepje jongeren die terwijl je langsliep hun mening gaven over je uiterlijk of gewoon alleen maar nastaarden met 6 man, op een gegeven moment ging ik omlopen om hen te vermijden. Sowieso was het heel vervelend om daar 's avonds over straat te gaan, de keren dat ik daar niet verbaal ben lastig gevallen is zeldzaam geweest. Waar ik nu woon heb ik dat nog niet meegemaakt gelukkig.

Ik hou er in beperkte mate rekening mee met kleding, geen cleavage bijvoorbeeld als ik alleen over straat moet.
Oud 29-09-2015, 22:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik laat een vriendin weten waar ik zit. Maar ik neem verder geen extra maatregelen. Of nouja, als ik ga seksen neem ik condooms mee.
Nou ik erover nadenk heb ik vaak genoeg ook juist tegen niemand gezegd waar ik zat. Maar dan had ik de betreffende persoon ontmoet waar anderen bij waren en genoeg tijd gehad om die persoon te kunnen inschatten.

Qua kledingkeuze - ik let op dat ik mijn benen bedek als ik naar de opera ga en dat ik zoveel mogelijk bedek als ik in het 10e loop. Die buurt ga ik alleen op klaarlichte dag in en ik ben er alleen als het absoluut nodig is. Ik loop liever 5 km om in de schemering dan dat ik daar doorheen loop. Ik heb me in Nederland nooit zo onveilig gevoeld als in Favoriten in Wenen.

Oh en door wat pip zegt: Ik hou ook altijd mijn sleutelbos als wapen in de aanslag
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 23:06
Dekaloog
Dekaloog is offline
Sleutelbos doe ik ook!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 22:04
bikinigek
bikinigek is offline
zorgen voor een chauffeur
Met citaat reageren
Reageren