Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2015, 22:14
anonieme_jongen
anonieme_jongen is offline
Hallo allemaal ,
Ik weet sinds vandaag dat een goede vriendin van mij zichzelf snijt en zelfmoord neigingen heeft....
ik weet echt niet wat ik moet doen want van haar moet ik het voor me houden maar hoe....
ik wil echt niet dat ze zelfmoord pleegt!!!!
Help!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2015, 22:16
Elin3
Elin3 is offline
Wat jij in elk geval kunt doen is er voor haar zijn en voor haar klaarstaan. Ook al zou je haar het liefst meeslepen naar een psycholoog... Geef haar het gevoel dat ze wel gewaardeerd wordt.
Oud 04-09-2015, 07:47
anonieme_jongen
Hallo allemaal,
Ik wil heel graag met iemand er over praten (een vriendin die zelfmoord wil plegen)
is dat verstandig?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2015, 08:10
Elin3
Elin3 is offline
Als je met iemand wil praten, kan dat misschien wel heel goed met een vertrouwenspersoon op school.
Oud 04-09-2015, 21:06
anonieme_jongen
Ik kan met iemand op school praten dat is een vertrouwens persoon (geen leerling)
Verder nog: ik heb met me vriend gesproken die zelfmoord overweegt maar zelf zegt ze dat het allemaal niet zo erg is en dat ze zichzelf niet meer snijt (maar wel bijten en knijpen)
ik weet niet zo goed wat ik moet doen want ik wil wel met iemand praten.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 09:40
Pluis
Pluis is offline
Gewoon met die vertrouwenspersoon gaan praten! Jij voelt je er rot over, en die vriend doet zichzelf nog steeds pijn en heeft dus hulp nodig.
Oud 06-09-2015, 00:23
anonieme_jongen
Ik heb wel een docent die ik wel mag maar ik wil niet dat mijn docent het aan anderen docenten verteld/ouders verteld .....
is er bijv een geheimhoudings plicht of iets waardoor diegene niks mag zeggen ..?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 10:29
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb wel een docent die ik wel mag maar ik wil niet dat mijn docent het aan anderen docenten verteld/ouders verteld .....
is er bijv een geheimhoudings plicht of iets waardoor diegene niks mag zeggen ..?
Een vertrouwenspersoon volgens mij sowieso en andere docenten zullen dingen die jij hen in vertrouwen verteld ook niet zomaar doorvertellen. Eventueel kan je ook een keer met je huisarts gaan praten, die heeft sowieso geheimhoudingsplicht.
Oud 06-09-2015, 21:39
anonieme_jongen
Ik heb nog gesproken met mijn vriendin (de zelfmoord overweegd/overwoog. En zij zegt zelf dat er niks aan de hand is en dat ik me aan stel.... maar stel ik me dan aan als ik met een docent/vertrouwenspersoon ga praten??
Want ze zegt dat het geen zin heeft als ik dat doe
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 06:20
Pluis
Pluis is offline
Jouw vriendin voelt niet wat jij voelt, dus zij heeft makkelijk praten. Natuurlijk stel je je niet aan. Als je je rot voelt, dan is dat zo. En dan heb je alle recht om daar met iemand zoals de vertrouwenspersoon over te praten.
Oud 08-09-2015, 21:04
anonieme_jongen
Ik heb mijn vriendin gesproken ze zei,
ik geef je 2 opties
1. Je houd je mond over alles
2. Je verteld alles lekker aan iemand anders als je je daar "beter" door voelt maar wij zijn geen vrienden meer.

waarop ik antwoorden:
1.als ik naar iemand zou gaan en diegene verteld dat door dan is dat inderdaad k*t
2. Als jij zegt dat jij jezelf onder controle hebt en jezelf niet meer pijn doet/snijt dan kies ik voor optie 1 (dus me mond houden)
Dus heb jij jezelf onder controle ? (Ik hoe alleen een simpele ja of nee)

Waarop zei antwoord
Ik wil er niet over praten
dus nee.....

Ik heb geen idee wat ik moet doen....
help!!!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 23:41
Elin3
Elin3 is offline
Als jij het nodig hebt, toch gewoon gaan praten met iemand. Dan zeg je t maar niet...
Oud 26-09-2015, 08:46
anonieme_jongen
Hallo allemaal,
me vriendin die zelfmoord overweegt.
Snijt zichzelf ook....
Ze liep gister huilend de klas uit om iets waar ze het niet over wil hebben.
Ook zei ze gister dat ze niet meer verder wilde.
Ik heb nu een bericht naar me mentor gestuurd voor een gesprek.

Ik stress me er echt heel erg aan.
Het spookt heel de tijd door mijn hoofd.

Help!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 22:26
Verwijderd
Wat vervelend voor je! Weet je ook waarom ze zichzelf pijn wil doen en dood wil? Misschien kun je daar met haar over praten dat daar haar ei over kwijt kan. Niet dat je dan direct een oplossing voor haar kunt bedenken maar misschien is het voor haar wel prettig om even haar verhaal kwijt te kunnen.
Je kunt haar ook proberen uit te leggen waarom jij het zo erg vindt dat ze zichzelf pijn doet en dat jij het heel erg zou vinden als ze dood zou gaan en hoopt dat ze het nooit zal doen omdat je er dan zelf aan onder door zou gaan.

Wel ontzettend goed dat je zelf ook er even met iemand over gaat praten!

Mocht je er een keertje over willen praten, dan mag je me ook altijd pm-en!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten