Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2015, 15:07
Dallben
Dallben is offline
Hallo allemaal,

Ik had inmiddels begrepen dat het wel vaker voorkomt. Kotsmisselijk door de spanning die verliefdheid met zich meebrengt. Een paar jaar terug had ik dat heel erg en het ging zelfs niet over toen ik al verkering had met een meisje, telkens als we afspraken thuis was ik dan weer echt misselijk.

Nu vind ik al weer een tijdje een ander meisje leuk en sinds ze gevraagd heeft om een keer aftespreken ben ik weer erg misselijk. Maandag heb ik mijn ontbijt oraal in de twaletpot kunnen deponeren en vanmorgen heb ik het helemaal zonder ontbijt moeten doen. Ik heb er last van als ik aan haar denk, met haar chat en vlak voor ik haar op school zie. Meestal ging het voorheen op school wel over maar vandaag bleef het de hele dag aanhouden.

Vorige week had ik erg last van Maagzuur en daar heeft de huisarts me maagzuurremmers voorgegeven. Ook een bloedonderzoek gedaan maar daar is niets uitgekomen. Vrijdag weer naar de huisarts maar ik had, na diverse fora afgespeurd te hebben, dat dat niet veel uit gaat halen.

Mijn vraag is... hoe gaan jullie er mee om? En is er iets aan te doen? Want ik ga niet weer een half jaar lang mijn ontbijt uitkotsen en iedere dag opnieuw al die ellende aan.

Groet,
Dallben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2015, 17:02
Elin3
Elin3 is offline
Heb je ook tegen je huisarts gezegd dat je denkt dat het verband houdt met verliefdheid? En zo ja, wat dacht hij/ zijn hiervan?
Oud 06-10-2015, 18:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben ook zo zenuwachtig (na anderhalf jaar relatie soms nog steeds), tot het misselijke af (vroeger kotste ik ook alles eruit, nu niet meer). Ik gebruik natuurlijke rustgevende middeltjes, gaba en valeriaan zijn daar voorbeelden van. Skullcap kan ook werken. Ik ga binnenkort aan Arnica beginnen, verkrijgbaar in pillen en druppels, wel goed voor meerdere dingen trouwens.

De rescuespray die ze verkopen (weet even het merk niet meer) doet voor mij helemaal niks.

En soms moet je er ook gewoon doorheen. Dat is even kut, maar daarna zakken die zenuwen vanzelf.
Oud 07-10-2015, 14:46
Dallben
Dallben is offline
Citaat:
Heb je ook tegen je huisarts gezegd dat je denkt dat het verband houdt met verliefdheid? En zo ja, wat dacht hij/ zijn hiervan?
Nee, nog niet. Maar dat zal ik de volgende keer dat ik erheen ga wel doen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2015, 14:48
Dallben
Dallben is offline
Citaat:
(..)Ik gebruik natuurlijke rustgevende middeltjes, gaba en valeriaan zijn daar voorbeelden van. Skullcap kan ook werken.(...)
(..)En soms moet je er ook gewoon doorheen. Dat is even kut, maar daarna zakken die zenuwen vanzelf.
Zal eens proberen of ik daar ook baat bij heb. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist/kruidenwinkel?

Ik ben er inderdaad bang voor dat ik er weer net als vorige keer overheen moet zien te komen. Bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2015, 19:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hier trouwens een linkje met natuurlijke rustgevers: http://www.ahealthylife.nl/natuurlij...gst-en-stress/

Meeste is te krijgen bij De Tuinen, gaba en/of skullcap moet je misschien via internet bestellen, weet niet of ze dat daar verkopen. Vragen kan nooit kwaad en die link geeft meerdere opties om te proberen!
Oud 10-10-2015, 16:50
joel00pink
joel00pink is offline
Hoe kun je verlieft worden zonder daar gespannen mee om te gaan? Nou er zijn ook andere dingen op de wereld die je af kunnen lijden en doe gwn wat relax met haar en chill dan denk ik dat het misschien over gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 10:06
Dallben
Dallben is offline
Dus, ik heb nu gister een afspraak met haar gehad. Heb van te voren wel moeten overgeven maar uiteindelijk is het toch wel goed gegaan. Ik vertelde dat ik haar leuk vond, maar ze gaf aan dat ze nog niet toe was aan een relatie en mij meer als een heel goede vriend ziet. Hoop dat ik nu snel over die misselijkheid heen kom. Hoewel ik vandaag wel weer wat heb kunnen eten voel ik me nog steeds niet helemaal lekker namelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten