Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 21:44
nickee
nickee is offline
hallo iedereen!

jullie vragen je vast af waarom mijn onderwerp ben ik de enige heet, nou ik wilde dus vragen ben ik de enige die er een beetje tegenop ziet om naar een nieuwe school tegaan. Dit klinkt misscien een beetje kinderachtig maar ik ben dus hardstikke nerveus om aan mijn vervolg opleiding te beginnen. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat me te w88 staat ( van de andere leelingen daar dan) Verder hebben we wel een soort rooster voor de eerste week gekregen maar daar weet ik ook geen raad mee. Bah en ik zie al helemaal tegen de eerste schooldag op . kent iemand dit gevoel reageer dan aub ff dan weet ik dat ik niet de enige ben. Ik ga trouwens SPH in Maastricht doen

groetjes moi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2002, 22:07
euro
euro is offline
Welkom in Maastricht

Uhm...ik ga dan niet naar een nieuwe school ofwat, maar ik denk dat ik ook ertegen op zou zien! Ik bedoel..je kent er niemand, je kent het gebouw niet enz enz!! En trouwens de eerste schooldag (kennismakingsdag enzo) vind ik altijd erg! Die moet je gewoon overslaan ! Nee hoor, maar ik weet zeker dat je niet de enige bent!

p.s.: weet je wat ik altijd doe, als ik ergens tegen op zie?! Je moet dan gewoon denken (bijv. als het nog een week duurt) ik kan er nog een week over blijven denken, maar dat heetf toch geen nut..! Je kan beter de dag zelf gewoon wat nerveus zijn, dan de hele week ervoor! Dat heeft gewoon geen zin! Gewoon niet aan denken, je kan je nog altijd de dag zelf zorgen maken! Daar is die dag voor en niet die hele week!

aah...sorry voor m'n kletsverhaal hoor, volgens mij is het een beetje vaag maarja
Oud 13-08-2002, 22:34
nickee
nickee is offline
ja daar heb je inderdaad wel gelijk in maar dan nog kzie er echt tegeop ben echt blij als de eerste 3 weken voorbij zijn...

groejes moi
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 23:32
Souljah
Souljah is offline
Dat komt echt wel goed, er zullen wel veel meer mensen op die school(misschien zelfs in je nieuwe klas) zijn die ook hun eerste schooldag daar gaan meemaken. Je moet gewoon wat contact gaan zoeken met mensen die je leuk lijken uit je nieuwe klas en dan komt het zeker goed.
Oud 14-08-2002, 09:15
Rioto
het zal allemaal wel meevallen lijkt me .. het ergste is als je van de basis school naar de middelbare school gaat daarna zijn alle andere school best chill
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:35
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ja ik ook,
ik twijfel nog steeds over mijn studie daarnaast moet je wel enigzins kennis over de politiek hebben en dat heb ik helemaal niet zo en ik kan ook al geen debat voeren (wat ik de 2de dag al fijn mag doen). Verder heb ik nog steeds geen kamer, heb ik zware geldproblemen en heb ik nog steeds niet alles geregelds mbt inschrijven, studiefinanciering etc
Oud 14-08-2002, 15:00
intelli-worst
intelli-worst is offline
vast wel ...
Oud 14-08-2002, 16:48
nickee
nickee is offline
iederen bedankt voor jde reacties ik ben nu toch al een beetje zewkereder maar dan nog maar goed mochten jullie nog tips ofso hebben dan hoor ik het wel a;vast bedankt!!!

groetjes moi
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 17:00
Yolcu
Yolcu is offline
Nee je bent niet de enige.
Hier nog zo een.
Oud 14-08-2002, 19:21
Sithan
Sithan is offline
Count me in 2
Oud 14-08-2002, 19:44
Verwijderd
ik vind het altijd moeilijk zo;n eerste schooldag, komt door een mindere middelbare schooltijd..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:45
Verwijderd
Ik zie er ook tegenop...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:49
nickee
nickee is offline
Citaat:
Milk schreef:
komt door een mindere middelbare schooltijd..
jah dat heb ik dus ook mijn middelbare schooltijd was echt wel niet zo fijn en ik ben bang dat dat op deze school ook zo word en daar heb ik echt geen zin in
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 22:14
Soulflame
Soulflame is offline
Toen ik naar de EUR ging vond ik dat ook best erg, maar in de introductie-college-week, genaamd 'Powerweek' (niet de introductie-van-Rotterdam-week genaamd "Eureka-week") werd je ingedeeld in groepjes en ik ken nog steeds een hoop uit mijn eerste groepje.
De Eurekaweek was wel erg leuk, maar geen van mijn Eurekaweek groepje zaten in mijn practicumgroep later, dus met hun heb ik jammergenoeg alle contact verloren.

Hoe dan ook; nieuwe vrienden maken gaat echt onwijs snel in het begin, dus maak je maar niet al teveel zorgen
Oud 14-08-2002, 23:12
Rioto
Citaat:
nickee schreef:
hallo iedereen!

jullie vragen je vast af waarom mijn onderwerp ben ik de enige heet, nou ik wilde dus vragen ben ik de enige die er een beetje tegenop ziet om naar een nieuwe school tegaan. Dit klinkt misscien een beetje kinderachtig maar ik ben dus hardstikke nerveus om aan mijn vervolg opleiding te beginnen. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat me te w88 staat ( van de andere leelingen daar dan) Verder hebben we wel een soort rooster voor de eerste week gekregen maar daar weet ik ook geen raad mee. Bah en ik zie al helemaal tegen de eerste schooldag op . kent iemand dit gevoel reageer dan aub ff dan weet ik dat ik niet de enige ben. Ik ga trouwens SPH in Maastricht doen

groetjes moi
kom op je bent 18 , je bent niet meer dat meisje van 12/13 van de middelbare school , iedereen gedraagt zich meer volwassen dus have fun ( zover dat kan op school)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 10:14
Bird
Bird is offline
Citaat:
Soulflame schreef:
Toen ik naar de EUR ging vond ik dat ook best erg, maar in de introductie-college-week, genaamd 'Powerweek' (niet de introductie-van-Rotterdam-week genaamd "Eureka-week") werd je ingedeeld in groepjes en ik ken nog steeds een hoop uit mijn eerste groepje.
De Eurekaweek was wel erg leuk, maar geen van mijn Eurekaweek groepje zaten in mijn practicumgroep later, dus met hun heb ik jammergenoeg alle contact verloren.

Hoe dan ook; nieuwe vrienden maken gaat echt onwijs snel in het begin, dus maak je maar niet al teveel zorgen
Hé Soulflame, ook een eco-student aan de EUR??

Terug ontopic: Niemand kent iemand. Iedereen is bang en staat open voor nieuwe contacten. Stel je spontaan op, praat een beetje met iedereen (als je elkaar niet kent heb je zat algemene onderwerpen om over te kletsen) en maak volop gebruik van alle introductie-mogelijkheden.
Het is vrij makkelijk om in kleine werkgroepjes, zoals Soulflame al uitlegt, contacten te leggen, maak je dus geen zorgen over massaliteit. Op universiteiten is het meestal toch zo dat je alleen in een gedeelte van het complex college volgt, en de faculteiten zijn vaak vrij zelfstandig en afgesloten van de rest (economie heeft weinig van doen met medicijnen bv), waardoor het al wat overzichtelijker wordt.

Mijn tip: denk er niet aan, laat het over je heen komen en geniet ervan; je maakt het maar een keer mee en het is gewoon leuk. Ik was ook super zenuwachtig en ik heb echt de time of my life gehad en heb zelfs goede vrienden overgehouden aan mijn intro-periode. Dus: Doe op je leukst en have fun!
Oud 15-08-2002, 14:24
Verwijderd
Ik ga volgend jaar een nieuwe studie doen en ik zie er niet echt tegenop, maar ik weet wel zeker dat ik dan zenuwachtig ben... Aan de andere kant is het ook leuk, eindelijk iets anders doen, andere mensen leren kennen etc...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:24
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ik ga ook een nieuwe opleiding doen....ik moet maandag beginnen en ik zie er ook heel erg tegenaan....we gaan maandag survivalen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 15:33
nickee
nickee is offline
ojah idd dat was ik vergeten erbij te zetten wij gaan dus met de school 1 week naar de ardennen ook zoiets waar ik tegenop zie
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:32
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
kheb precies hetzelfde als jij, ik ga ook naar Maastricht, maar dan IDM (informatiedienstverlening en management) maar ik ken ook niemand. en wij gaan ook op kamp, gelukkig nie naar de ardennen maar toch, ik zie er verschrikkelijk tegenop, en al helemaal omdat ik niemand ken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten