Citaat:
Hallo,
ik doe op dit moment ook mijn profielwerkstuk over diabetes, en er is inderdaad erg weinig over te vinden vind ik, wel heb ik een pdf bestand gevonden van een afstudeeronderzoek (erg moeilijk beschreven allemaal) maar het blijkt dat het niet een methode is die er wordt gebruikt bij de bloedglucosemeting maar er zijn er wel meer dan tien..
One Touch® Ultra van LifeScan werkt elektrochemisch met het enzym glucose oxidase.
Glucose oxidase (GO) zet glucose om tot gluconolacton en zet ferricyanide om tot
ferrocyanide. Aan de palladiumelektrodes worden elektronen geproduceerd door de oxidatie
van ferrocyanide tot ferricyanide. Tussen de elektrodes is er een potentiaalverschil aangelegd
en de stroom die hiertussen wordt gemeten is rechtevenredig met de concentratie glucose.
(volgens mij was dit waar jou vraag over ging, maar als je de elektrode potentiaalverschil wil uitleggen zou ik dit stukje als voorbeeld nemen)
tip, kopieer dit stukje hiervoor en zet hem in je zoek balk bij Google. dan komt het pdf bestand er uit waar ze alle soorten bloedglucose meet manieren uitleggen..
succes!
|
Hallo,
Ik weet dat het al heel wat jaren geleden is, maar ik doe nu mijn PWS over de bloedsuikerspiegel.
Ook ik zit met de vraag hoe de bloedglucosemeter werkt, en ik heb het bestand niet kunnen vinden.
Hebben jullie misschien nog bestanden of bronnen die ik hiervoor kan gebruiken?
Groetjes