Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 12:31
~Love Angel~
~Love Angel~ is offline
Ik heb een vraagje, vinden jullie het ook niet zielig en kut voor de meisjes die op 6jarige leeftijd besneden worden vanwege hun geloof dan hebben die toch geen genot tijdens het vrijen en scheuren helemaal uit(in een boek gelezen of tijdschrift) ze verminken gewoon vanwege hun GELOOF
Oud 05-09-2002, 12:38
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Ja is erg zielig....En een erg dom geloof.....Er zijn zelfs geloven waarbij ze de vagina dichtnaaien en er is maar een kleine hoeveelheid vrouwen die dat overleeft...

Ik vindt het absurd....Het hele moslimgeloof....
Oud 05-09-2002, 13:07
ZHAzha
ZHAzha is offline
ze weten niet beter die vrouwen.. tis erg!! en verschrikkelijk pijlijk als ze het niet doen wil geen man hun..
dus sja..

*ben blij dat ik hier woon *
Oud 05-09-2002, 13:41
verbal-violence
verbal-violence is offline
Citaat:
Heleentjuh schreef:
Ja is erg zielig....En een erg dom geloof.....Er zijn zelfs geloven waarbij ze de vagina dichtnaaien en er is maar een kleine hoeveelheid vrouwen die dat overleeft...

Wie ben jij om te zeggen dat hun geloof dom is ? Laat ze gewoon , zeg dan gewoon dat je het ene "onderdeel" ervanminder vind. Ik weet weinig van hun geloof maar ik kanje wel vertellen dat je niet zomaar een geloof dom kan noemen.

Dat dat met die vrouwen gebeurt, tja tis best wel hard en zielig maar wie geeft jouw het recht om hun geloof dom te noemen. Dit is echt een geweldig voorbeeld van Oppervlakkig nadenken, weer een reden voor mij om meisjes van jouwn leeftijd niet te mogen
Oud 05-09-2002, 14:00
tacidvs
tacidvs is offline
Jah, verbaal geweldenaartje, rustig maar. Om dan helemaal politiek correct over te komen moet je niets over haar leeftijd gaan zeggen. Ken trouwens 16-jarige meisjes die genuanceerder denken en spreken en typen, maarja, je hebt een intelligente kennissenkring of niet hè?

Maar, doch. De vraag is lekker onschuldig dom inderdaad. Er zijn hier op het forum al diverse uitgebreide discussies over geweest en zoals je de vraag nu stelde kan niemand er iets mee.
Oud 05-09-2002, 14:07
kastdeur
kastdeur is offline
wat achtergrond informatie

Vrouwenbesnijdenis

Wat is vrouwenbesnijdenis?
Vrouwenbesnijdenis bestaat al duizenden jaren in wel 30 Afrikaanse landen en delen van het Midden-Oosten. Tien tot twintig jaar geleden kwam het nog niet voor in Europa, maar doordat er veel immigranten uit o.a. Afrika hierheen zijn gekomen, komt het nu ook bij ons voor.
Het wordt het meest uitgevoerd bij meisjes tussen de 4 en 10 jaar, maar ook tijdens de eerste zwangerschap, bij meisjes ten tijde van hun eerste huwelijk en soms zelfs bij baby`s. De term vrouwenbesnijdenis is een verzamelnaam voor verschillende ingrepen aan de vrouwelijke geslachtsdelen. Vijf vormen kunnen worden onderscheiden:
1. incisie: een klein sneetje in de clitoris of in de voorhuid daarvan, met als symbolisch doel enkele druppels bloed te laten vloeien;
2. circumcisie: het rondom uitsnijden van de voorhuid van de clitoris;
3. clitoridectomie of excisie: de top van de clitoris of zelfs de hele clitoris wordt weggesneden. Soms worden ook (delen van) de kleine schaamlippen verwijderd;
4. infibulatie: in de meest ernstige vorm worden, na het geheel of gedeeltelijk verwijderen van de clitoris en de kleine schaamlippen, de grote schaamlippen ruw gemaakt of deels weggesneden, waarna de wondranden aan elkaar worden gehecht. Slechts een kleine opening blijft bestaan voor het laten wegvloeien van urine en menstruatiebloed;
5. her-infibulatie: als de vrouw bevallen is wordt de vagina opening weer verkleind.

Waarom gebeurt het?
Het is niet bekend waar en wanneer men is begonnen met het besnijden van vrouwen. Wel weet men dat de ingreep in veel landen al veel generaties lang wordt verricht. Traditie en gewoonte (men weet vaak ook niet beter) worden dan ook het vaakst als redenen genoemd waarom meisjes worden besneden.
Het heeft ook veel te maken met godsdienst, vooral bij Moslims. Hierdoor wordt nogal eens ten onrechte beweerd dat het besnijden van vrouwen door de Islam wordt voorgeschreven. In de Koran staat echter geen enkele tekst die naar besnijdenis verwijst.Door besnijdenis worden vrouwen gezien als volwaardige vrouwen, hun mannelijke delen zijn namelijk verwijderd. Het schijnt heel eervol te zijn om als vrouw besneden te zijn. Onbesneden vrouwen zullen zich buitengesloten voelen of zelfs door de familie worden verstoten. De besnijdenis moet ook de gehoorzaamheid en volgzaamheid van de vrouw versterken. Ook een belangrijke reden voor het uitvoeren van deze geslachtsverminking is om het verlangen naar seks te verminderen. Mannen mogen plezier aan seks hebben, vrouwen niet! Het aan elkaar hechten van de grote schaamlippen gaat voorhuwelijks- en buitenechtelijk seksueel verkeer tegen. De besnijdenis maakt ook deel uit van het overgangsritueel naar volwassenheid. Een meisje kan zich door de besnijdenis beter concentreren op haar toekomstige rollen. Verder wordt gedacht dat de pijn die het meisje tijdens de ingreep moet ondergaan een goede voorbereiding is voor de pijn tijdens de bevalling. Soms is een reden voor vrouwenbesnijdenis ook hygiëne. Bij meer primitieve volkeren bestaat de overtuiging dat het verwijderen van de clitoris van de vrouw van levensbelang kan zijn voor kind en man. De clitoris zou namelijk giftig zijn.

Gebeurt het ook in Nederland?
Op welke schaal vrouwenbesnijdenis in Nederland voorkomt is niet bekend, evenmin als het aantal besneden vrouwen dat in Nederland verblijft. Uit recente cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek blijkt dat hier ongeveer 20.000 vrouwen wonen die afkomstig zijn uit landen waar vrouwenbesnijdenis van oudsher voorkomt. Onder hen bevinden zich ongeveer 4.000 meisjes tussen de één en veertien jaar. Voor zover dat al niet is gebeurd, lopen deze meisjes een grote kans om besneden te worden. Aangezien asielzoekers en niet legaal in Nederland verblijvende vrouwen buiten deze cijfers vallen, dienen de gegeven aantallen als ondergrenzen te worden gezien. De werkelijke aantallen kunnen stukken hoger liggen.

Hoe zit het met de mensenrechten?
Pas sinds kort staat het onderwerp vrouwenbesnijdenis in de agenda van internationale mensenrechten. Geweld tegen vrouwen(daar valt vrouwenbesnijdenis ook onder) is een schending van de mensenrechten. Verscheidene factoren zorgden ervoor dat het onderwerp niet bespreekbaar was; vrouwenbesnijdenis werd voortgezet door ouders en familieleden, die geloven dat het later beter zal zijn voor het kind. Ook wordt het gezien als een privé kwestie waar buitenstaanders niets mee te maken hebben. De belangrijkste factor is dat de vrouwenbesnijdenis al generaties wordt beoefend, het is heel moeilijk om deze culturele traditie te doorbreken. In 1993 werd er in Wenen een conferentie gehouden van mensen rechten. De Wenen Declaratie leek een historische ommekeer voor de bestrijding van het geweld tegen vrouwen. De eerste Oost Afrikaanse conferentie over vrouwenbesnijdenis werd gehouden in Dodoma, Tanzania in mei 1997. Het thema was: “Mensenrechten zijn vrouwenrechten: Roei de vrouwenverminking uit”. De conferentie besloot dat het uitroeien van vrouwenbesnijdenis alleen bereikt zou kunnen worden met de hulp van regeringen, religieuze instituten, internationale instituten en fondsen die elkaar helpen om het probleem groots aan te pakken.

Hoe zit het wettelijke gezien in Europa en in Nederland specifiek?
Veel westerse landen hebben met de komst van de vrouwenbesnijdenis hun wetgeving op dit terrein aangepast. In Engeland, Zweden en Frankrijk is vrouwenbesnijdenis inmiddels bij de wet verboden. In Nederland is na discussie nu duidelijk dat het uitvoeren van vrouwenbesnijdenis strafbaar is volgens de Minister van Justitie. In Nederland zijn alle vormen van vrouwenbesnijdenis sinds 1993 officieel verboden. Aan dit verbod ging een felle discussie vooraf over de vraag of de ‘mildste’ vorm van vrouwenbesnijdenis, een prik of een sneetje in de clitoris, eventueel onder medisch toezicht, geaccepteerd zou moeten worden. Het idee erachter was dat deze vorm een alternatief zou bieden voor deze ernstiger vormen van vrouwenbesnijdenis, waardoor die zouden worden uitgebannen. Toch werd de ingreep in welke vorm dan ook verboden, onder meer omdat de verschillen tussen de vormen van vrouwenbesnijdenis dermate groot en cultuurgebonden werden geacht dat de mildste vorm voor velen geen alternatief zal bieden. Het toelaten van vrouwenbesnijdenis druist tegen alle Nederlandse wetten in en zou de overheid ook bij toelating van de mildste vorm verkeerde signalen aan de samenleving afgeven en de weg vrijmaken voor verdere discussie over het toelaten van de overige vormen. Als vrouwen in Nederland worden besneden, gebeurt dat dus in het geheim en wel of door een traditionele vroedvrouw uit het land van herkomst naar Nederland te laten komen of door de desbetreffende meisjes gedurende de zomervakantie terug te sturen naar familie in het geboorteland. Beide wegen worden in Nederland als mishandelingsdelict bestraft. Ouders die hun kinderen laten besnijden zijn strafbaar als zij er zelf aan meewerken of medeplichtig zijn; ouders die hun kinderen voor een besnijdenis naar het land van herkomst sturen, kunnen alleen worden vervolgd als zij de Nederlandse identiteit hebben.

Wat zijn de schaduwzijden van het verbod op vrouwenbesnijdenis?
Het verbod op vrouwenbesnijdenis heeft ook enkele schaduwzijden. Voor mensen die vrouwenbesnijdenissen praktiseren en voor vrouwen die een besnijdenis hebben ondergaan, is het moeilijk om open over dit onderwerp te praten. Ze zijn bang om gestigmatiseerd te worden. De drempel om met complicaties naar de hulpverlening te stappen wordt hier door hoger. Gebrek aan openheid en de illegale sfeer maken het erg moeilijk om zowel de dader als het slachtoffer te achterhalen. Vooral mensen die werkzaam zijn in de reguliere gezondheidszorg en de maatschappelijke dienstverlening worden geconfronteerd met vrouwenbesnijdenis.

Conclusie:
Het mag duidelijk zijn dat vrouwenbesnijdenis een grootschalig, complex probleem vormt dat de universele rechten van de mens schendt en grote gezondheidsrisico`s voor vrouwen met zich meebrengt. Hoewel internationale gezondheidsorganisaties en een toenemend aantal regeringen in landen waar vrouwenbesnijdenis op grote schaal wordt gepraktiseerd, zich er tegen uitspreken, blijkt het moeilijk de jarenlange traditie daadwerkelijk uit te bannen. Wetgeving alleen is niet voldoende. Vrouwenbesnijdenis kan in de eerste plaats worden bestreden door de vrouwen bewust te maken van de ernstige lichamelijke en psychologische gevolgen ervan. Opleidingsniveau en specifieke voorlichting spelen daarbij een essentiële rol. Een hoger opleidingsniveau zal niet alleen leiden tot meer geletterdheid en meer kennis, maar ook tot meer mondigheid, zelfstandigheid en innovatief gedrag. Specifieke voorlichting over besnijdenis aan zowel vrouwen die de besnijdenis praktiseren of zelf hebben ondergaan als aan mensen die er zijdelings mee geconfronteerd worden, zal leiden tot een beter inzicht in het complexe probleem. Hierdoor zullen zij beter in staat zijn de motieven die aan de besnijdenis ten grondslag liggen te beoordelen en de gevolgen ervan te overzien. In de tweede plaats kan door scheppen van meer openheid over vrouwenbesnijdenis de bewustwording worden vergroot. De betrokken partijen kunnen hun mening uiten en meer inzicht geven en krijgen in de verschillende standpunten. Dit zal de discussie over het onderwerp bevorderen en misverstanden uit de weg ruimen. Ten slotte zal, behalve meer openheid, ook meer onderzoek naar de omvang en gezondheidsrisico`s van vrouwenbesnijdenis een genuanceerder en objectiever beeld scheppen en zo de discussie ondersteunen.

(c)ikheetfroukje
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 14:13
marlies
marlies is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

Wie ben jij om te zeggen dat hun geloof dom is ? Laat ze gewoon , zeg dan gewoon dat je het ene "onderdeel" ervanminder vind. Ik weet weinig van hun geloof maar ik kanje wel vertellen dat je niet zomaar een geloof dom kan noemen.

Dat dat met die vrouwen gebeurt, tja tis best wel hard en zielig maar wie geeft jouw het recht om hun geloof dom te noemen. Dit is echt een geweldig voorbeeld van Oppervlakkig nadenken, weer een reden voor mij om meisjes van jouwn leeftijd niet te mogen
dan wil ik nog even melden dat jij een man bent en dus je dit niet op je eigen lichaam kan relativeren. Ik snap heel goed dat je heel erg schrikt als meisje als je dit zo leest.
Om gelijk dat geloof dom te noemen, is kort door de bocht en oppervlakkig, maar er zijn nu ook hevige emoties in het spel.
Oud 05-09-2002, 15:51
Verwijderd
En dan vinden ze het vreemd dat ik anrti-geloof ben..

Dit is trouwens nog maar 1% van de dingen doe moeten voor het geloof...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 16:15
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ja ik ben ook anti-geloof: (tenminste een deel, zoals moslim,christen, joods, satanisme (tenminste die groep die offers brengt en de duivel aanbid))

Boedhisme, en de meeste natuurgodsdiensten kan ik me wel mee inleven. Ben zelf aanhanger van natuurgodsdienst.

Maar nu weer meer ontopic:

Het is gewoon lichaamsverminking, het mag echt niet kunnen. De meeste geloven hebben nog iets als: "Mens door god/allah geschapen", daar hoort toch bij dat die vrouwen gewoon moeten blijven zoals ze zijn.
Oud 05-09-2002, 17:34
LM
LM is offline
Niej lief!
Oud 05-09-2002, 18:40
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Zolang het mijn genot niet beinvloedt.. ach..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:44
Nate
Nate is offline
Educate yourself

Dit heeft in principe niets met geloof te maken, en al helemaal niet met de Islam. Hou je dus even in voordat je roept wat voor hekel je wel niet aan het moslimgeloof hebt.

De Islam heeft heel veel vertakkingen die allemaal regionaal cultureel bepaald zijn. In libanon zijn de moslims anders dan in iran, e.d. In afrikaanse stammen was (is) het een vrij normaal gebruik om vrouwen te besnijden, en toen de Islam meer invloed kreeg over deze volksstammen hebben ze natuurlijk niet meteen al hun tradities de deur uitgegooid. Dat wordt dan weer overgenomen door de een, en juist weer afgeschaft door de ander. Dat het niet in de Koran staat wil niet veel zeggen over de Islam, want de Koran is slechts de boodschap van Allah aan Mohammed en niet de gedragscode voor elke levende moslim.

Schuif toch niet meteen alles op iets dat je niet kent! Geloof heeft hier weinig tot niets mee te maken. Van hygiene hadden mensen ten tijde van de oorsprong van deze traditie niet veel kaas gegeten, wisten zij veel dat dat gaat rotten van binnen. Haal die gierige westerse oogjes toch eens van andere culturen af en kijk eens naar het hier en nu.

Vinden jullie het ook niet zielig en kut dat wij miljoenen varkens slachten omdat ons vlees er anders minder lekker op wordt?
Oud 05-09-2002, 18:45
Nate
Nate is offline
Citaat:
Cerberus Rvo schreef:
Zolang het mijn genot niet beinvloedt.. ach..
Geniale signature!
Oud 05-09-2002, 20:35
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

Als zij vind dat ze het geloof dom vind dan zeg ze dat toch lekker! ik ben het namelijk met dr eens!! Ik woon tussen een heleboel turken marokanen, en echt ik vind het soms zo zielig voor die vrouwen. Vanmiddag fietste ik naar huis, liep daar een vrouw helemaal gesluierd met haar twee zoons, die nog heel jong waren maar het al wel heel interresant vonden om hun moeder te slaan op haar rug ed..... allemaal waarschijnlijk gezien van Pappie!!!

en over dat besnijden, dat is echt walgelijk, ik heb er een keer een docu over gezien, een klein meisje werd besneden en na een paar dagen wilde ze niet lopen( van de pijn kon dat niet natuurlijk) werd ze gewoon naar buiten gegeooid, zo van je zoekt het maar!! belachelijk!!

Je maakt mij niet wijs dat die vrouwen nou zielsgelukkig zijn, natuurlijk zijn er ook leuke kanten aan het moslim geloof en alles wat er bij hoort, maar je laten slaan jezelf niet mgen laten zien en slaafjes spelen lijkt mij niet echt het toppunt van een gelukzalig en mooi leven!!!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 21:02
Nate
Nate is offline
Zucht...

Het is de ruil van complete bescherming voor gehoorzaamheid in de Islam. Zij zien dat niet zoals jij, vraag het een willekeurige vrouw in een doodgewoon, zeg, marrokaans gezin (in dat land, en dus die cultuur) en ze zal je niet zeggen dat ze het zo slecht heeft. Kom op zeg, zonder zijn vrouw had Mohammed de hele Islam nooit verkondigd (mocht het allemaal zo gegaan zijn).
Oud 05-09-2002, 21:39
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Citaat:
Nate schreef:

Geniale signature!
Thanks. Die 100 Euro komen we nog wel overeen he? Kvind het wat duur voor een simpele imago-boost :-)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 22:22
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Nate schreef:

Geniale signature!

-tuut- fout... is een keioude grap
Oud 05-09-2002, 22:31
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Ik bedoelde met dom, onzinnig, nergens op slaan....Maar goed...Ik vindt het moslim geloof fout....Vrouwen worden maar gebruikt enzz....Met een hoofddoek om, de mannen die hun mogen slaan...
Oud 05-09-2002, 23:01
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Citaat:
a new noise schreef:

-tuut- fout... is een keioude grap
Ik ben ook oud. Maar als we dan toch afkraken.. wie heeft jouw briljante signature bedacht? Een mentaal ontkrachte crackjunk ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 07:48
Stevill
Stevill is offline
ik vind het absurd.
Oud 06-09-2002, 08:32
pooh_beertje
pooh_beertje is offline
mij lijkt het echt zwaar pijnlijk!
Maar ja het is wel zo ze weten daar niet anders het is nou eenmaal hun geloof!
Ik zou er echt niej aan moeten denken
Oud 06-09-2002, 12:09
Verwijderd
ik wil niet zeggen dat het geloof dom is... iedereen zijn geloof
maar ik vind het inderdaad niet een fijn idee als dat bij mij zou gebeurt zijn/gebeuren
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:50
Nate
Nate is offline
Citaat:
Heleentjuh schreef:
Ik bedoelde met dom, onzinnig, nergens op slaan....Maar goed...Ik vindt het moslim geloof fout....Vrouwen worden maar gebruikt enzz....Met een hoofddoek om, de mannen die hun mogen slaan...

I'm not getting through to you honey

Ceberus; oké, 50 dan, morgen op m'n rekening of ik edit m'n post in iets verschrikkelijks
Oud 06-09-2002, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Heleentjuh schreef:

Dat heeft helemaal NIKS met de islam te maken, dat vullen die mensen zelf zo in. Er staat nergens in de koran dat DAT nodig is.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:
Zucht...

Het is de ruil van complete bescherming voor gehoorzaamheid in de Islam. Zij zien dat niet zoals jij, vraag het een willekeurige vrouw in een doodgewoon, zeg, marrokaans gezin (in dat land, en dus die cultuur) en ze zal je niet zeggen dat ze het zo slecht heeft. Kom op zeg, zonder zijn vrouw had Mohammed de hele Islam nooit verkondigd (mocht het allemaal zo gegaan zijn).
Ik denk anders dat er behoorlijk wat vrouwen liever vrij zijn en zichzelf beschermen ipv dit. Ookal zit het in een geloof.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:48
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Citaat:
Nate schreef:

Ceberus; oké, 50 dan, morgen op m'n rekening of ik edit m'n post in iets verschrikkelijks
Verander hem eerst maar s dat je mn naam goed spelt
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:34
muckymouse
muckymouse is offline
wat heeft dat in godsnaam met d'r leeftijd te maken
* beledigd *

Citaat:
verbal-violence schreef:

Oud 06-09-2002, 21:55
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
Heleentjuh schreef:

Btw.....Ik bedoel ermee....Het moslimgeloof doet ook zulke dingen en bedoelde dus niet alleen het moslimgeloof.....

Had ff moeten nadenken voor ik wat typte maarja.....
Oud 06-09-2002, 22:40
Joostje
Joostje is offline
is niet echt islamitisch hoor
zodadelijk gaan we ook nog bedenken dat die flitspalen door een stelletje marokkanen zijn geplaatsd:/
Oud 06-09-2002, 22:54
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
Joostje schreef:
is niet echt islamitisch hoor
zodadelijk gaan we ook nog bedenken dat die flitspalen door een stelletje marokkanen zijn geplaatsd:/
I know....maar dacht niet echt na....nou ja....ik vindt de geloven waarbij ze besnijden niet echt gezond....ik bedoel...laat het dan op een leeftijd doen waarbij ze het zelf kunnen beslissen
Oud 06-09-2002, 22:55
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Maar ze roepen nu ook alle lui van de islam op om een heilige oorlog te voeren...dat spoort toch niet???
Oud 07-09-2002, 02:49
Verwijderd
Citaat:
~Love Angel~ schreef:
Ik heb een vraagje, vinden jullie het ook niet zielig en kut voor de meisjes die op 6jarige leeftijd besneden worden vanwege hun geloof dan hebben die toch geen genot tijdens het vrijen en scheuren helemaal uit(in een boek gelezen of tijdschrift) ze verminken gewoon vanwege hun GELOOF
dat is niet iets van het geloof... volgens de koran is het slecht om vrouwen te besnijden... het is iets van de cultuur in die gebieden (t komt bijvoorbeeld niet in aziatische landen en balkanlanden voor, en die zijn toch ook vaak islamitisch...)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 11:01
Nate
Nate is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Ik denk anders dat er behoorlijk wat vrouwen liever vrij zijn en zichzelf beschermen ipv dit. Ookal zit het in een geloof.
Hier kan ik moeilijk tegen je ingaan want ik ben geen moslimvrouw. Ik gok echter dat er evenwel een groot deel is dat liever trouw is aan haar geloof dan vrijheid zonder die bescherming (hoeveel is d'r nou helemaal aan vrijheid als je enige bent?). Of dat dan weer fout is of niet daar moet je denk ik voorzichtig mee zijn om dat als westerse te zeggen.

Citaat:
Cerberus Rvo schreef:

Verander hem eerst maar s dat je mn naam goed spelt
Verrek. Maar deze quote heb ik handmatig gemaakt en daar staat ie wel goed Maar oke, 10 euro d'raf.
Oud 07-09-2002, 12:07
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Citaat:
Nate schreef:

Verrek. Maar deze quote heb ik handmatig gemaakt en daar staat ie wel goed Maar oke, 10 euro d'raf.
Promotie is duur deze dagen :-) Maar goed, ik ga akkoord.

Wat betreft die moslim-zooi, tja. Ik weet persoonlijk niet hoe ze het zelf vinden. Het lijkt me niet prettig, maar als ze het er zelf voor over hebben voor de sake van gewoontes of hun geloofsovertuiging, tja. Wie zijn 'wij' dan om te zeggen dat het niet kan enzo?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:

Hier kan ik moeilijk tegen je ingaan want ik ben geen moslimvrouw. Ik gok echter dat er evenwel een groot deel is dat liever trouw is aan haar geloof dan vrijheid zonder die bescherming (hoeveel is d'r nou helemaal aan vrijheid als je enige bent?). Of dat dan weer fout is of niet daar moet je denk ik voorzichtig mee zijn om dat als westerse te zeggen.
Ok, laat ik het weer anders zeggen als moslim vrouw hier in het Westen. Hier weten ze hoe het anders kan, hier kunnen ze zonder hun geloof, zijn ze niet alleen als ze vrij willen zijn (hoeven niet alleen te zijn.) Het is idd moeilijk als iedereen om je heen streng moslim is en jij niet, helemaal als vrouw.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 17:54
Nate
Nate is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Ok, laat ik het weer anders zeggen als moslim vrouw hier in het Westen. Hier weten ze hoe het anders kan, hier kunnen ze zonder hun geloof, zijn ze niet alleen als ze vrij willen zijn (hoeven niet alleen te zijn.) Het is idd moeilijk als iedereen om je heen streng moslim is en jij niet, helemaal als vrouw.
Het leuke is dat als je het zo stelt het niet veel meer uitmaakt want ik geloof niet dat hier veel moslimvrouwen worden besneden

Maar als ik even de dingen niet uit hun verband haal, je hebt gelijk hoor
Oud 08-09-2002, 12:59
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

Oja?? Waarom moest ik dan zo nodig met je knuffelen en bij je op schoot komen zitten?? Jij ben echt zielig gewoon....Alle meiden een beetje hetzelfde bestempelen...

Weleens van een eigen mening gehoord????

En als ik dit een dom geloof vindt....tja jammer dan...ik heb er mijn redenen voor
Oud 08-09-2002, 13:58
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

Dit is echt een geweldig voorbeeld van Oppervlakkig nadenken, weer een reden voor mij om meisjes van jouwn leeftijd niet te mogen

Zo!!! wie denkt er hier nou oppervlakkig na!!!!?
ik ben het er mee eens dat je niet zomaar kan zeggen dat een geloof dom is, maar wat jij zegt klopt ook niet!!!
Alleen omdat een meisje zo'n opmerking maakt mag je gelijk alle meisjes van haar leeftijd niet.... beetje mensen over een kam scheren, vind je zelf ook niet?!!!
Oud 08-09-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:

Het leuke is dat als je het zo stelt het niet veel meer uitmaakt want ik geloof niet dat hier veel moslimvrouwen worden besneden

Maar als ik even de dingen niet uit hun verband haal, je hebt gelijk hoor
Ja ok, niet veel.

Maar ik heb wel eens wat gelezen... Ow jah, een brief in de Vrijen en jij, zo'n meisje dat ook besneden zou worden. Maar dat is hier dus verboden...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 21:42
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
ze weten niet beter die vrouwen.. tis erg!! en verschrikkelijk pijlijk als ze het niet doen wil geen man hun..
dus sja..

*ben blij dat ik hier woon *
Steeds meer van die vrouwen komen voor hun rechten op en zien nu gelukkig veel meer in dat dit een gruwelijke vorm van verminking is! Kan zo kwaad worden door dit soort hypocriet gedoe. Van die achtelijke geloofsovertuigingen waardoor vrouwen kort worden gehouden, niet alleen over straat mogen, geslagen worden, zich helemaal moeten bedekken, besneden worden etc.
Sorry hoor ik vind dat iedereen zijn geloof mag beoefenen maar er zijn grenzen! Je ziet wat ervan komt als alles doorslaat (zelfmoordacties om in een hemel terecht te komen, ziek!)
Oud 08-09-2002, 23:00
verbal-violence
verbal-violence is offline
Citaat:
Heleentjuh schreef:

Oja?? Waarom moest ik dan zo nodig met je knuffelen en bij je op schoot komen zitten?? Jij ben echt zielig gewoon....Alle meiden een beetje hetzelfde bestempelen...

Weleens van een eigen mening gehoord????

En als ik dit een dom geloof vindt....tja jammer dan...ik heb er mijn redenen voor
woow luister es even goed, ik heb het hier over jouw Heleen. En ik kan welles stomme dingen zeggen als ik stoned ben, dats vrij normaal. Toen ik ooit een keer zei dat ikje een leuk meisje vond nou ehm _DAT WAS OVER HET ALGEMEEN BEDOELD_ jij meteen trippen en denken datk iets van je wil, komop hey als dat zo was had je het echt wel geweten. Whatever happend to a common guy being nice to people

En ik knuffel met iedereen. Je lult echt gewoon achter me rug om over mij gewoon. Waarom zeg je het gewoon neit tegen mij ik word dus echt niet boos als iemand gewoonz ijn mening tegen over mij uit.

Dit mag hier niet eens , word 10 to 1 gedelete dus blaat maar ff op msn dan als je iets kwijt wilt
Oud 09-09-2002, 00:50
NG
NG is offline
Citaat:
McLaren schreef:

Dit is trouwens nog maar 1% van de dingen doe moeten voor het geloof...
Onzin, dus jij bent een tegenhanger van het geloof in zijn algemene vorm door zulke acties? Newsflash: Slechts een klein deel doet mee aan deze zieke methoden.

En dan ga jij me nu natuurlijk die 99% andere dingen geven die ze moeten doen voor het geloof.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 03:06
Verwijderd
Interview met Waris Dirie over vrouwenbesnijdenis:
Waarom besloot je om je geheim aan de wereld te vertellen?
"Ik heb maar 1 reden: genitale besnijdenis maakt het leven van meisjes en vrouwen kapot. Voor altijd. Men maakt jonge meisjes wijs dat de dag dat ze 'vrouw worden' iets moois is. Daardoor kijken moslim-meisjes ernaar uit als naar een feest, maar de werkelijkheid is anders. Op de dag van de besnijdenis wordt je spirit voorgoed afgenomen. Je krijgt precies het omgekeerde van alle beloften."
Wat krijg je wel?
"Pijn. Leed. Haat en verwarring. Ik snapte niet waarom ik zo gemarteld werd. Besnijdenis heeft geen enkel doel. Ik vind het onverdraaglijk dat vrouwen zo moeten lijden. Ik snap nog steeds niet waarom mannen vrouwen dit aandoen."
Waarom wordt vrouwensbesnijdenis nog toegepast?
"Om twee redenen: ten eerste voor het genot van mannen. Ze zijn er zeker van een maagd te trouwen, die geen genot uit de geslachtsgemeenschap haalt. Maar waarom zouden vrouwen geen plezier aan seks mogen beleven? Dat is toch absurd! Volgens mij wordt vrouwenbesnijdenis ook nog steeds toegepast omdat geen enkele man ooit de pijn heeft gevoeld of gezien die een vrouw tijdens haar besnijdenis moet doorstaan. Heel vroeg, als alle mannen nog slapen, leidt de moeder haar dochter uit het kamp de bosjes in. Daar wachten andere vrouwen. Hoeveel is afhankelijk van de kracht van het meisje. De vrouwen drukken het meisje tegen de grond. Ze verstommen haar geschreeuw en gekerm door hun handen op haar mond te houden en laten haar na de besnijdenis weken alleen achter, bloedend in een hutje van stro. Met de kans om dood te bloeden of om aangevallen te worden door wilde dieren. Pas als de wond genezen is, keren de meisjes terug naar hun dorp. De marteling wordt op die manier voor mannen verborgen gehouden. De enige manier om besnijdenis tegen te gaan is door het ritueel aan mannen te laten zien. Ik heb videobanden waarop meisjes kapot worden gesneden. Op een dag zal ik mannen die banden laten zien en zeggen: 'Dit is je dochter, je zuster of je moeder. Wil je dat ze deze pijn doorstaat, alleen voor jouw genot?"

En nog een heleboel meer, maar dit vond ik wel intressant om te 'vertellen'.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 07:41
ZonerX
ZonerX is offline
Vrouwen besnijden is waanzin.

Bedoel zo hetzelfde zijn als bij een man zijn lul eraf hakken.

Maarja, dat verschilende geloven op deze aarde volledig gestoord zijn wisten we al lang.
Oud 09-09-2002, 15:04
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

Wie ben jij om te zeggen dat hun geloof dom is ?

Ik ben god.

Ik weet weinig van hun geloof maar ik kanje wel vertellen dat je niet zomaar een geloof dom kan noemen.

En of je een geloof dom kán noemen:

Een geloof niet.. nouja dan maar al het geloof.
Al het geloof is dom imo (let wel dat k dit ook zeer zeker meen)

en nu ga jij zeggen dat ik dat niet mag zeggen en gooi je er een paar argumenten tegen aan die ik dan weer ga weerleggen, we houden dan een discussie.. die ik uiteindelijk win omdat ik tegendraads, eigenweis en ook nog eens naar ben :] dus ik bespaar ons beide moeite door mezelf nu al gelijk te geven en nog een keer te zeggen dat al het geloof dom is
Oud 09-09-2002, 15:08
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
*verhaaltje dat bewijst dat iig dit geloof (want ja "een gedeelte" van een geloof doe ik niet aan ik reken gewoon het hele geloof iets aan) zeer ziek is*

En nog een heleboel meer, maar dit vond ik wel intressant om te 'vertellen'.
Maar geloof gerust want och.. jong Geleerd is oud gedaan.
Oud 09-09-2002, 21:19
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

woow luister es even goed, ik heb het hier over jouw Heleen. En ik kan welles stomme dingen zeggen als ik stoned ben, dats vrij normaal. Toen ik ooit een keer zei dat ikje een leuk meisje vond nou ehm _DAT WAS OVER HET ALGEMEEN BEDOELD_ jij meteen trippen en denken datk iets van je wil, komop hey als dat zo was had je het echt wel geweten. Whatever happend to a common guy being nice to people

En ik knuffel met iedereen. Je lult echt gewoon achter me rug om over mij gewoon. Waarom zeg je het gewoon neit tegen mij ik word dus echt niet boos als iemand gewoonz ijn mening tegen over mij uit.

Dit mag hier niet eens , word 10 to 1 gedelete dus blaat maar ff op msn dan als je iets kwijt wilt
(ff offtopic)

Sorry maar ik geloof dat ik jouw helemaal verkeerd heb begrepen...Je zei dat je me leuk vond op een verkeerde manier...tja ik wist niet wat ik daar moest van denken...ik dacht dus dat je me leuk vond en daarom snapte ik jouw niet

Maar in ieder geval sorry daarvoor
Oud 09-09-2002, 21:23
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

(ff offtopic)

Sorry hoor, maar ik geloof dat ik je verkeerd begrepen heb...
Jij zei dat je me leuk vond op een verkeerde manier dus ik dacht dat je verliefd op me was geworden...vond het al raar dat dat kan na 3 dagen....Maar ik moest dat ff kwijt en sorry dat ik dat achter je rug om heb gedaan
Oud 09-09-2002, 23:31
ZonerX
ZonerX is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

Tuurlijk kun je zomaar een geloof dom noemen.

Een geloof is namelijk een fabeltje dat door de jaren heen aan proportie gewonnen heeft en door veel mensen als waarheid word gezien hoewel het gelul kan zijn.
Oud 10-09-2002, 17:33
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ZonerX schreef:
Tuurlijk kun je zomaar een geloof dom noemen.

Een geloof is namelijk een fabeltje dat door de jaren heen aan proportie gewonnen heeft en door veel mensen als waarheid word gezien hoewel het gelul kan zijn.
Of het zo natuurlijk is om een geloof als dom te beschouwen valt naar mijn mening nog te bezien, maar ik ben het wel met je opvatting eens dat veel gelovigen geneigd zijn om hun geloof als waarheid te zien, terwijl het eigenlijk uitsluitend op een hypothese (het bestaan van een god of meerdere goden) is gebaseerd en dus niet per definitie waar is.
Even ontopic: ik vind dat vrouwenbesnijdenis definitief moet worden uitgebannen. Het gaat hier om een bizarre vorm van vrouwenmishandeling die naar mijn mening door geen enkel geloof te rechtvaardigen valt.

Regels voor berichten