Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2015, 11:51
Arthur@95
Arthur@95 is offline
Titel zegt al genoeg !?!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 11:59
Durian
Durian is offline
Fwb is toch altijd een optie?!
Oud 23-10-2015, 14:18
Dekaloog
Dekaloog is offline
Als je alleen iets wil omdat je eenzaam bent, waarom dan specifiek een FWB en geen relatie?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 16:36
Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat juist omdat je je alleen voelt, je veel meer hebt aan een vriend(in) of goede vrienden, dan aan iemand waar je alleen lichamelijk contact mee hebt. Wanneer ik me naar voel vind ik het juist fijn als ik vrienden heb om op terug te vallen en heb ik vaak juist veel meer behoefte aan een knuffel en veel minder aan seksuele intimiteit.
Je kunt wel "vluchten" in seksueel contact en daarmee tijdelijk een gat vullen, maar ik ben bang dat dat geen structurele oplossing is wanneer je je alleen voelt. Misschien voel je je wel weer veel eenzamer wanneer je fuckbuddy weer naar huis is.
Oud 23-10-2015, 20:11
Dekaloog
Dekaloog is offline
Op zich staat de F in FWB voor 'friends'. Een fuckbuddy stuur je na afloop weg, met een FWB ga je nog een film kijken. Als je 't goed doet is het heel gezellig.

Maar verder zou ik een FWB uit eenzaamheid ook afraden. Zoiets werkt goed als je geen relatie wil, maar wel veel seks en leuke mensen om je heen. Een benefietvriendschap kan op den duur best hecht worden, maar als je eenzaam bent ga je waarschijnlijk verliefd worden of claimgedrag vertonen. Dat zijn dingen die je met je benefietvrienden juist wil vermijden.

Aan de andere kant - misschien zijn er wel andere eenzame mensen met een hoog libido maar zonder behoefte aan een relatie. Het belangrijkste is dus eerlijk zijn, vooral naar jezelf maar ook naar de ander.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 23:38
Verwijderd
Citaat:
met een FWB ga je nog een film kijken. Als je 't goed doet is het heel gezellig.
Dat noemen wij dus een ''Netflix and Chill''
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 23:47
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat noemen wij dus een ''Netflix and Chill''
wij?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 00:02
Dekaloog
Dekaloog is offline
Is Netflix en neuken een zelfstandig naamwoord tegenwoordig, ja?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 13:00
Durian
Durian is offline
Voor mensen die nooit fwb hebben meegemaakt (en sex in t algemeen) boeit het niet meer hoe eenzaam ze zich voelen.

Omdat ze nooit zoiets hebben kunnen fixen zijn hun sociale kringen mogelijk ook niet sterk.

Dan word je gewoon thirsty
Oud 24-10-2015, 15:35
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Omdat ze nooit zoiets hebben kunnen fixen zijn hun sociale kringen mogelijk ook niet sterk.
Je gebrek aan vrienden wijten aan je maagdelijkheid is stap 1 op weg naar maagd blijven tot je 35 bent.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 15:40
Verwijderd
Wat is fwb nu weer
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 15:47
Durian
Durian is offline
Citaat:
Je gebrek aan vrienden wijten aan je maagdelijkheid is stap 1 op weg naar maagd blijven tot je 35 bent.
Deze komt echt hard aan
Oud 24-10-2015, 15:47
Durian
Durian is offline
Citaat:
Wat is fwb nu weer
Friends with benefits
Oud 24-10-2015, 16:05
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Voor mensen die nooit fwb hebben meegemaakt (en sex in t algemeen) boeit het niet meer hoe eenzaam ze zich voelen.

Dan word je gewoon thirsty
Ik snap niet precies wat je nu wil zeggen (voor/over jezelf?). Kan het in iets andere woorden?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Friends with benefits
Ohh right
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 16:10
Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik snap niet precies wat je nu wil zeggen (voor/over jezelf?). Kan het in iets andere woorden?
Ik ook eigenlijk niet :') wat een aids heb ik geschreven
Oud 24-10-2015, 16:10
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik ook eigenlijk niet :') wat een aids heb ik geschreven
Gelukkig, ligt het niet aan mij
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 18:53
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Deze komt echt hard aan
Snap ik.

Seks, vriendschap en relaties vergen sociale vaardigheden. En seks is wat dat betreft best wel endgame. Een leuke kennis opdoen waarmee je weleens een biertje kan drinken is makkelijker dan een vriend(in) vinden waarmee je een succesvolle relatie incl. succesvol seksleven mee kan opbouwen.

Zie het als levelen in zoiets als Skyrim. Voordat je een bruut harnas aan kan moet je 75 pts in strength hebben en zelf lvl 30 zijn. En voordat je seks krijgt moet je 75 pts in sociale vaardigheden en zelf uitstralen dat je op je eigen benen kan staan. Niet per se financieel, alhoewel status helpt, maar je moet wel een beetje 'n compleet mens zijn. Met eigen interesses, doelen, bewegingsredenen, oprechte interesse in de ander. Iemand die een beetje leuk is om mee te chillen komt eerder iemand tegen die met hem/haar naar bed wil, dan iemand die alleen probeert af te spreken zodat iemand (wie dan ook) z'n kruis aanraakt.

Zulke sociale vaardigheden verkrijg je niet door een keertje je pik in iemand te stoppen. Anders was 't opgelost met één tochtje naar de hoeren.

Verder heb je mijn begrip, hoor. Mensen kunnen onzeker worden van maagd zijn, en voor jongens is 't lastiger. Vrouwen wordt aangeleerd om heel moeilijk te doen over seks, terwijl mannen wordt aangeleerd dat ze juist niks waard zijn tenzij ze seks hebben. Die combinatie werkt natuurlijk niet. Het zou goed zijn als iedereen wat minder krampachtig zou doen. Tot die tijd: word een leuk mens, verloochen jezelf niet teveel en 't komt vanzelf goed.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2015, 19:25
Durian
Durian is offline
Dekaloog, de filosoof.
Amen.
Oud 25-10-2015, 12:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Seks, vriendschap en relaties vergen sociale vaardigheden.
Uit ervaring weet ik dat dit niet altijd opgaat.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 13:06
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Uit ervaring weet ik dat dit niet altijd opgaat.
Jij snapt prima hoe je meisjes geïnteresseerd krijgt. Ze komen je niet aanwaaien, als je vrijgezel bent doe je (met succes) actieve moeite om dat niet lang te blijven.

Autisten zoals jij zijn juist een goed voorbeeld van dat je zulke vaardigheden gewoon kunt analyseren en leren toepassen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Wat is fwb nu weer
Citaat:
Friends with benefits
Zou je toch moeten weten nthn3d...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 20:33
Verwijderd
Die afkorting wist ik niet
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 21:41
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Sinds kort heb ik een fwb, maar dit kwam zomaar. We waren aan het chillen en toen gebeurde het. Dit heeft niks te maken met eenzaam zijn. Voor mij dan in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 21:41
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ik voelde mij namelijk helemaal niet eenzaam voordat ik haar als fwb had.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 21:43
Verwijderd
Dat ja
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 21:47
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Dat ja
Jij snapt mij natuurlijk, ik bedoel, jij hebt ook een fwb zeker?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 21:54
Durian
Durian is offline
Citaat:
Sinds kort heb ik een fwb, maar dit kwam zomaar. We waren aan het chillen en toen gebeurde het. Dit heeft niks te maken met eenzaam zijn. Voor mij dan in ieder geval.
chill man
Oud 25-10-2015, 21:58
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-10-2015, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Die afkorting wist ik niet
Nee... de afkorting niet...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 18:15
Dekaloog
Dekaloog is offline
Vind het niet raar dat je de afkorting niet kende, nthn3d. En de jolige implicatie dat je ondertussen wel FWB's onderhoudt juist wel. Je bent dertien, dan is het heel normaal dat je nog niet alles kent.

Laatst gewijzigd op 28-10-2015 om 16:13. Reden: Typefout!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2015, 20:10
Verwijderd
Ik wil ook niet álles weten
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 16:13
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik wil ook niet álles weten
Hoeft ook niet Laat je niet gek maken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 21:23
memyself&you95
memyself&you95 is offline
okey dan, maar nou ja iemsnd hierboven zei iets dat klopte .. iets over nooit fwb gehaD en waarschijnlijk ook nooit seks of ziets
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 21:23
memyself&you95
memyself&you95 is offline
ow dat was durian
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 16:53
error98
error98 is offline
Fwb klinkt heel leuk, maar meestal blijft het niet alleen bij een beetje droog afspreken en gaat één van de twee de ander leuk vinden. Daarbij komt nog dat hoe vaker je afspreekt hoe meer je gehecht aan iemand raakt en is het niet meer zo leuk als de ander met iemand anders gaat. Dus fwb blijft een uitdaging
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten