Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2015, 20:17
Sebasgitaartje
Sebasgitaartje is offline
Okè, ik moet eerst even laten weten dat het gaat om mijn zus haar vriendje, dat jullie dat maar even weten.

Mijn zus is nogal ... onzeker. Ze kan niet op zichzelf opkomen en veel problemen in het verleden gehad. Ze heeft nu een vriendje (anderhalf jaar), maar het is alleen maar haar vriendje omdat hij zo graag stoer wilde doen en haar mooi enzo vindt, meer niet. Serieus, hij ging versieringstrucs uitvoeren en die werkte bij haar. Blijkbaar kon hij voelen dat mijn zus mentaal heel zwak is. Het lijkt alsof hij haar dwingt om de hele tijd op de bank te luieren en stomme, depressiefmakende spelletjes op haar mobiel te spelen. Ze lijkt me niet gelukkig bij hem, en ze is dan ook heel stil terwijl ze normaal vet veel praat. En wat dat bankhangen betreft: haar vriendje is heel negatief, lacht nooit (komt ook uit dat vervloekte Leeuwarden), heeft nergens motivatie voor en is verslaafd aan alcohol en drugs. Niemand uit ons gezin mag hem, maar goed, mijn ouders zijn toch zwak.

Hoe hun dagen er uitzien: 's nachts in de hele late uren naar bed ('s avonds en 's nachts hebben ze nutteloos doorgebracht op hun o zo vertrouwde bank, op hun telefoon), 's middags opstaan en de hele dag niks doen, ook bankhangen. Dit vind ik heel asociaal en het verbaast me verder ook dat mijn ouders er niks van zeggen. Ze zijn beide 17 en er zit ook geen toekomst in hun; ze doen toch weinig nuttigs. Ze zijn lui en hebben geen zin in fietsen en andere sporten. Als je zo'n leeftijd hebt bereikt, kun je toch wel met zijn tweeën dingen ondernemen van het geld dat je verdient? Vinden jullie dit normaal of niet? Ik vind van niet. Hebben jullie verder nog tips om hiermee om te gaan? Ik word namelijk schijtziek van zijn asociale gedrag. Mijn zus is toch te zwak en blijft overal in hangen, die gaat er toch niks aan doen. Ze heeft ook al meerdere keren aangegeven dat ze alleen wil wonen, wat een liefde... Ze is zelf ook lui, maar nog steeds vind ik het raar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2015, 21:50
Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan jij je zus eens van haar luie kont trekken en met haar wat leuks gaan doen. Laat haar zien wat voor geweldige dingen ze mist als ze de hele dag alleen maar op de bank wil hangen.

O, en spreek niet te negatief over haar vriend, want daarmee zal je bij haar waarschijnlijk niet veel bereiken.
Oud 08-12-2015, 22:14
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
(komt ook uit dat vervloekte Leeuwarden)

Hoe oud ben jij zelf?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2015, 18:07
Sebasgitaartje
Citaat:

Hoe oud ben jij zelf?
13.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2015, 18:09
Sebasgitaartje
Citaat:
Misschien kan jij je zus eens van haar luie kont trekken en met haar wat leuks gaan doen. Laat haar zien wat voor geweldige dingen ze mist als ze de hele dag alleen maar op de bank wil hangen.

O, en spreek niet te negatief over haar vriend, want daarmee zal je bij haar waarschijnlijk niet veel bereiken.
Ik heb het daar ook nooit over, maar ik vind het toch wat raar, dat gedrag. Het lijkt wel alsof ze niet wil bekennen dat haar vriendje niet spoort. Maar wat is dan wat leuks? Ze lijkt me al een hele tijd lui en niet vrolijk, en ook weinig zelfvertrouwen. Ik maak me wel wat zorgen om haar.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2015, 22:15
Elin3
Elin3 is offline
Ga een keer met haar winkelen, naar de dierentuin, het zwembad, de schaatsbaan. Verzin wat leuks en trek haar van de bank
Oud 09-12-2015, 22:54
Dekaloog
Dekaloog is offline
Oke. En waarom maak je je zo druk om wat je zus allemaal doet? Ze klinkt niet echt sympathiek, maar graag op de bank hangen als zeventienjarige is ook weer niet zó opmerkelijk. Als dat het enige is wat je puberkind verkeerd doet, dan kun je als ouder in je handjes knijpen. Ze had ook bushokjes kunnen slopen of coke kunnen doen in steegjes, als ze echt zo beïnvloedbaar is. Kortom, volgens mij valt 't allemaal wel mee. Volgens mij begin jij gewoon in de puberteit te komen en vind je je directe familie daarom langzamerhand irritant worden. Maar je zus moet zelf haar eigen keuzes leren maken, net als jij straks. Het is niet jouw verantwoordelijkheid om haar op te voeden.

Focus je op je eigen leven.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2015, 16:27
Demipet660
Demipet660 is offline
[QUOTE=Dekaloog;33952545]Oke. En waarom maak je je zo druk om wat je zus allemaal doet?
Iedereen maakt zich toch wel eens druk over zijn broer of zus. Ik vind wel dat Sebasgitaartje gelijk heeft. als je merkt dat die vriend haar niet gelukkig maakt en misschien zelfs een slechte ivloed op haar heeft vind ik dat je daar tenminste iets aan kan proberen te doen;
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten