Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2012, 21:35
benmeneerjamin
benmeneerjamin is offline
Hallo,
Ik heb een vraag, ik heb nu donkerblond haar, maar ik vind dat lelijk, en ik wil het zwart of donkerbruin maken, maar de vraag is, zou ik dat wel doen? Is dat niet "homo" ofzo, en ik ben 14 jaar
Benmeneerjamin

Laatst gewijzigd op 22-10-2012 om 21:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2012, 22:19
Verwijderd
Waarom zou dat homo moeten zijn? Gewoon doen wat je leuk vindt. En er zijn meerdere jongens die hun haar kleuren of juist bleken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 00:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Boeiend, lekker doen wat je zelf wil. Mensen die er kritiek op hebben, zijn óf kortzichtig óf zouden zelf graag zoiets doen.

Overigens kan ik je aanraden te beginnen met uitwasbare kleuring. Misschien vind je het wel heel lelijk en met uitwasbare kleuring is het er met 10-15 wasbeurten uit. Als het je bevalt, kun je permanente verf proberen. Ook kan ik je aanraden niet gelijk met zwart te beginnen. Probeer gewoon eens lichtbruin of middenbruin.
Oud 23-10-2012, 02:05
Verwijderd
Citaat:
Is dat niet "homo" ofzo
Alleen als je tijdens het verven verliefd wordt op een jongen. Ben je dat van plan?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 20:13
Panorama
Panorama is offline
Je kan het zelf doen, met een van die doosjes die je in de supermarkt koopt. Maar als je 't nog nooit gedaan hebt, en je probeert 't alleen te doen, en je neemt een kleur die flink verschilt van je huidige kleur ... is 't resultaat misschien niet zo mooi als je zou willen.
Dus mijn tips :
- als je 't kan betalen, doe 't bij de kapper. Omdat het langer duurt, best wel een afspraak maken.
- als je 't zelf doet, kies een kleur die net iets donkerder is dan wat je nu hebt, en volg de instructies letterlijk. Zorg dat je alle tijd hebt, en dat de badkamer die tijd van jouw is (het kan gebeuren dat de kleuring vlekken maakt op je huid, handen, badrand, vloer, ... en je wil dat natuurlijk wel allemaal opruimen).

Er zijn best wel veel jongens die 't eens proberen, dus ga ervoor !
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 20:50
Verwijderd
Ik vind het geen gezicht, jongens met geverfd haar. Maar goed, ik vind wel meer geen gezicht, dus maak je er niet al te druk over wat een onbekende van internet ervan vindt en leef je leven.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 21:02
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik vind het geen gezicht, jongens met geverfd haar. Maar goed, ik vind wel meer geen gezicht, dus maak je er niet al te druk over wat een onbekende van internet ervan vindt en leef je leven.
Dit.
Oud 23-10-2012, 21:11
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Niks mis mee vind ik. Ik ga het mischien oranje kleuren
Oud 23-10-2012, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom enkel jongens niet? En zie jij dat dan? En dan doel ik niet op opvallende kleuren als blauw ofzo of een jongen met blonde wenkbrauwen en zwart haar. Dat is duidelijk natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 21:35
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Waarom enkel jongens niet? En zie jij dat dan? En dan doel ik niet op opvallende kleuren als blauw ofzo of een jongen met blonde wenkbrauwen en zwart haar. Dat is duidelijk natuurlijk.
Haha blonde wenkbrauwen en zwart haar vind ik er zelf best maf uitzien Dat is ook de reden dat mijn haren maar eenmalig ravenzwart geverfd zijn
Oud 24-10-2012, 14:55
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dit, eigenlijk.
Oud 25-10-2012, 12:15
Verwijderd
Dat is wel een beetje homo ja.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2012, 19:04
Omar207
Omar207 is offline
Het is een beetje gay, maargoed je moet zelf weten man
Met citaat reageren
Oud 25-10-2012, 21:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dit vraag ik me ook af. Een jongen kan z'n haar ook in een natuurlijke tint verven, zodat het niet eens opvalt dat het geverfd is. Wat maakt het dan uit?
Bij vrouwen zie je toch meestal ook niet dat ze het geverfd hebben, tenzij je 't weet.
Oud 25-10-2012, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Nouja, als ze het in een onopvallende tint hebben geverfd en ik loop over straat, zal ik het inderdaad niet zien. Neemt niet weg dat ik het idee van hun haar vervende jongens gewoon niet echt... hoe zeg je dat... seksie vind? ofzo? Dat is niet helemaal het goede woord, en bepaald ook niet politiek correct of goed onderbouwd, maar ik vind haarkleur bij jongens echt helemaal niet boeiend. En als zij het dan allemaal gaan verven... ik weet niet, ik vind dat idee gewoon niks.

Dit staat er allemaal veel heftiger dan dat ik het bedoel, trouwens, want het kan me niet zoveel schelen hoe andere mensen erbijlopen. Het is meer zoiets als 'ik vind crocs niet mooi, maar als iemand anders erop wil lopen, dan moet hij (m/v) vooral zijn ding doen'.

Dus TS, als jij graag je haar wil verven, probeer het uit. Misschien vind je het geweldig en dan is het leuk dat je een nieuwe manier hebt om je leven nog leuker te maken, en misschien vind je het helemaal niks, nouja, dan ben je daar ook weer achter. Je haar is een vrij veilig ding om mee te experimenteren.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2012, 13:54
O RLY
O RLY is offline
Als je het mooi vind moet je het zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2012, 21:08
Verwijderd
Ik heb m'n haren ooit zwart/bruin geverfd. En ben geen homo. Zoals O RLY zegt; Als je het mooi vind moet je het zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 11:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn hoofdvraag is toch wel, wat kan jou het schelen wat anderen over je zeggen? Omdat iemand het homo vindt om je haar te verven, is dat zo? Is hij god? Nee. Opflikkeren. Lekker doen wat je wil en je niks aantrekken van anderen, want jij bent degene die met jou moet leven en zij niet.
Oud 27-10-2012, 11:48
Panorama
Panorama is offline
Het ging hier al over wenkbrauwen die soms veraden dat iemand zijn haar gekleurd heeft. Tips :
- zorg voor korte wenkbrauwen (ja, wenkbrauwen kan je ook knippen)
- omdat wenkbrauwen best wel bij veel mensen een beetje een ander kleur dan 't haar hebben, is 't niet erg als je je haar kleurt in een iets donkerdere of lichtere tint dan je natuurlijke kleur
- als je echt wil, kan je ook wenkbrauwen kleuren. Maar dat is een heel gedoe, en de meeste producten duiden aan dat ze 't afraden. Dat heeft niets mee te maken dat 't niet zou werken of zo, maar wel dat ze willen vermijden dat je 't kleurproduct in je ogen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 01:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het kan wel hoor, het blijft alleen wat minder lang zitten. Ik heb mijn haar een week of 2 geleden geverfd en mijn wenkbrauwen zijn weer terug naar de originele kleur.

Tip van iemand die het altijd doet: Doe een klein beetje op een tandenborstel (als je er eentje koopt, koop dan een kinderborstel, die zijn kleiner en hebben fijnere haartjes) en ga met die tandenborsten lichtjes over je wenkbrauwen heen. Niet als een mongool tegen de haren in gaan, want dan trekt het in je huid en met nagellakremover door je wenkbrauwen gaan om dat weer weg te krijgen, is niet grappig. En inderdaad, pas op voor je ogen, doe een klein beetje verf op de borstel (tik hem desnoods nog even af om teveel verf te voorkomen).

Overigens, voor je begint, smeer je hoofd (bij je haarlijn) even in met vaseline/een andere vette creme. Dit voorkomt dat de verf op je huid vlekt. Vergeet je nek en achterkant van je oren niet. Mocht je toch hebben gevlekt, haal dat dan weg met een watje met een beetje nagellakremover. Zorg wel dat je daarna de huid insmeert met een creme, want nagellakremover is nogal agressief. Pas hiermee ook op met de ogen (als je vlakbij je oog een vlekje hebt, hou je oog dan in godsnaam dicht).
Oud 28-10-2012, 15:50
Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb mijn haar al vaker een tintje donkerder geverft (koperblond) met een licht rode gloed, en kan mij dan ook niet schelen wat anderen denken of vinden. Intussen groeit mijn haar gestaag door.

Bij opmerkingen zeg ik altijd hardop...Wen er maar aan!!
Oud 28-10-2012, 23:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Overigens, voor je begint, smeer je hoofd (bij je haarlijn) even in met vaseline/een andere vette creme. Dit voorkomt dat de verf op je huid vlekt. Vergeet je nek en achterkant van je oren niet. Mocht je toch hebben gevlekt, haal dat dan weg met een watje met een beetje nagellakremover.
Gek, dat hoeft toch helemaal niet met nagellak remover! De meeste haarverf die je bij de drogist koopt (Schwarzkopf, Loreal, Syoss, John Frieda, whatevs) zijn er op gemaakt om niet (snel) in je hoofdhuid te trekken. Als ik de verf in m'n haar heb gedaan maak ik de randjes en m'n oren en nek gewoon schoon met een nat washandje. Niks geen hardnekkig spul.

Het werkt alleen anders met superfelle, onnatuurlijke kleuren (van manicpanic of stargazer bijvoorbeeld). Dat trekt echt meteen in je huid.
Oud 28-10-2012, 23:47
haxordraxortje
haxordraxortje is offline
Doe als je het leuk vindt.
Ben je blank en heb je blauwe ogen met blond haar, verf dan je haar bruin (chicks dig it)/donkerbruin (chicks dig it also)/zwart (mystery guy with bright eyes).

DOE HET!

Maar doe bruin for real, je lijkt zo een genetisch wonder (donker haar met lichte ogen).

ALS JE BRUINE OGEN HEBT, VERF JE HAAR NIET, JE BENT EEN GENETISCH WONDER.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 11:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Gek, dat hoeft toch helemaal niet met nagellak remover! De meeste haarverf die je bij de drogist koopt (Schwarzkopf, Loreal, Syoss, John Frieda, whatevs) zijn er op gemaakt om niet (snel) in je hoofdhuid te trekken. Als ik de verf in m'n haar heb gedaan maak ik de randjes en m'n oren en nek gewoon schoon met een nat washandje. Niks geen hardnekkig spul.

Het werkt alleen anders met superfelle, onnatuurlijke kleuren (van manicpanic of stargazer bijvoorbeeld). Dat trekt echt meteen in je huid.
Ik gebruik de verf van Kruidvat zelf. Maar ik ga niet gelijk als de verf moet intrekken al staan boenen, ik doe het pas na de intrektijd en het uitspoelen. Dan is water meestal niet meer genoeg
Oud 30-10-2012, 18:04
kleinerooie
kleinerooie is offline
doen gewoon wat JIJ leuk vind en ga niet dingen doen die jij niet leuk vind als je je haar wilt verven moet je dat gewoon doen hoor heb ik ook gedaan lekker rood leuk toch al je het donkerder wilt doen doe gewoon als je een bleeken huid hebt verv het dan vooral niet zwart want dan lijkt je gezicht nog lichter maar doe vooral wat jij wilt. xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2012, 18:50
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
doen gewoon wat JIJ leuk vind en ga niet dingen doen die jij niet leuk vind als je je haar wilt verven moet je dat gewoon doen hoor heb ik ook gedaan lekker rood leuk toch al je het donkerder wilt doen doe gewoon als je een bleeken huid hebt verv het dan vooral niet zwart want dan lijkt je gezicht nog lichter maar doe vooral wat jij wilt. xxx
Ik vind een bleke huid met zwart haar altijd wel een mooie combinatie heur
Oud 30-10-2012, 22:31
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind een bleke huid met zwart haar altijd wel een mooie combinatie heur
Nou ja, je ziet er dan al snel uit als een gothic en als dat niet je ding is kan je zwart haar beter vermijden. Plus dat je er nog bleker uit gaat zien en mensen denken dat je ziek bent (bij mij dan. )
Oud 08-11-2012, 22:15
Lalaxx
Lalaxx is offline
Ik ben kapper geweest, en ik kreeg ook de klanten binnen die geen homo waren. Je moet het gewoon doen! probeer eens een spoeling. Telkens als je wast zal de kleur lichter worden en lateraf verdwijnen het is niet heel schadelijk voor je haar. En als je er tevreden mee bent kan je het de volgende keer met echt verf verven ^^.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2015, 21:00
ok.doei
ok.doei is offline
jongen doe gwn wat je zelf wilt ik bedoel ik wil mijn haar ook verven en dan zeggen mensen nee doe niet dat is gay (dat ben ik niet bideway en ik heb er ook niks tegen) maar dan zeg ik oh my god shut the f*ck up dat is het niet en trouwens haar verven is soms gewoon heel mooi dus doen zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2015, 04:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is lief ok.doei maar ik betwijfel of de ts zijn haar nog overweegt te verven
Met citaat reageren
Oud 12-12-2015, 09:34
Durian
Durian is offline
Nee kan gewoon. Ik ken ook een jongen met zwart haar die een blonde lok heeft laten maken. Scheen dat ie wel opmerkingen naar zn hoofd kreeg geslingerd
Oud 13-12-2015, 16:08
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
jongen doe gwn wat je zelf wilt ik bedoel ik wil mijn haar ook verven en dan zeggen mensen nee doe niet dat is gay (dat ben ik niet bideway en ik heb er ook niks tegen) maar dan zeg ik oh my god shut the f*ck up dat is het niet en trouwens haar verven is soms gewoon heel mooi dus doen zou ik zeggen
Reageren

Regels voor berichten